Harde schijf vervangen... hoe doe je dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Harde schijf vervangen... hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 12:35

Argh.

Zo eens in de anderhalf jaar ofzo heb ik gedonder met de computer en kan ik de hele boel om 1 of andere reden weer opnieuw gaan installeren -O-

Ik heb nu ruim een jaar geleden weer een nieuwe laptop gekocht, een Lenovo deze keer, superfijn dingetje :j

Maar nu kreeg ik afgelopen woensdag ineens een Windows-foutmelding waaruit bleek dat het helemaal mis was met de C schijf... -O-

Nu heb ik expres 2 jaar on-site next-business-day garantie bijgekocht met het idee dat er dan iemand thuis problemen zou komen fixen, maar nu ik een probleem heb blijkt dit er weer buiten te vallen _-:(

Ze zouden me een nieuwe harde schijf toesturen (levertijd 1 dag) met handleiding, en recovery DVD's (levertijd 3 dagen) want ik moet dit blijkbaar zelf oplossen :\
Ik heb zaterdag een losse harde schijf ontvangen zonder ook maar iets van info erbij.

Net die oude eruit gepeuterd en de nieuwe erin gedaan, geen idee wat ik verder ermee moet dus heb de laptop maar aangezet om te kijken wat er zou gaan gebeuren.
Nu krijg ik dus een Boot Menu. Zal wel zijn omdat er niks van Windows op staat nu omdat het een gloednieuwe harde schijf is.

Maar wat moet ik nu verder doen dan :?

Wachten op die Recovery DVD's?

Maar hoe-wat-waar-wanneer gebruik ik die dan...hoe pak je zoiets aan :?

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:46

Heb je windows besturingssysteem cd's? of zijn dat de dvd's waarop je moet wachten?

wel apart dat ze het los versturen, niet echt handig ..

pmarena

Re: Harde schijf vervangen... hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 12:57

Als je het over de duvel hebt....er staat net een DHL meneer aan de deur met de DVD's, volgens mij ben ik nu bezig met de Recovery...duimen maar dat het lukt :=

Wel typisch, de schijf kwam met de UPS.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:04

Komt waarschijnlijk uit een ander magazijn ;) Kwam die schijf toevallig uit Venlo?
Succes met je recovery ;)

pmarena

Re: Harde schijf vervangen... hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 13:54

Geen idee waar hij vandaan komt eerlijk gezegd.... humm ik moet blijkbaar de oude schijf retour sturen en die moet naar Venlo zo te zien inderdaad :)

Ik weet wel dat ik er knap sjacho van word, omdat ik al een paar keer gezeik heb gehad met die laptop(s) heb ik een mooi document met alle info, links en codes om de boel weer zonder gezoek "snel" te kunnen herstellen... en dan zit ik nog enorm te tobben omdat ik online op allerlei gezeur vastloop, dat inloggegevens ineens niet meer geaccepteerd worden enzo terwijl er echt niks aan veranderd is...

Als het niet zo gruwelijk irritant was zou het wel vermakelijk zijn hoe je zo urenlang met een kluitje in het riet gestuurd wordt in een poging om in te kunnen loggen bij organisaties zoals Microsoft of IBM -O-

Maargoed, als het goed is nu eindelijk met als afsluiter een half uur aan de telefoon zitten, Office aan het downloaden en dat herstelgebeuren staat nog naast me te blazen :P