autoventiel ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

autoventiel ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 18:25

Hoi,

Gekke vraag hoor, maar mijn hoefschoenen hebben een autoventiel. En die zijn dus niet met een normale fietspomp op te pompen.
Nu heb ik wel een verloopstukje dat ik erop kan schroeven en dan gaat het super. Maar ik kan dat verloopstukje er niet af halen, want dan gaat het ventiel open en loopt de luchtkamer leeg.
Plus dat ik met dat verloopstukje dus maar 1 hoefschoen kan oppompen ( omdat ik hem er niet af kan halen ).

hoe moet ik dat nou eens oplossen ?????

Pluttersput

Re: autoventiel ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:26

Een verloopstukje erbij kopen?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:29

Naar zo'n pomp voor autobanden gaan? (meestal bij de tankstations)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 18:31

Maar volgens mij loopt de luchtkamer leeg ( langzaam ) als ik het verloopstukje erop laat zitten. Het ventiel blijft immers open ..?!

_Astrid, das niet echt handig.... Dan moet ik de hoefschoenen aan doen en hoe kom ik dan bij een tankstation ? Of pas aandoen bij een tankstation, maar dat kan ook weer niet want paard heeft die hoefschoenen nodig om mee te lopen...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:32

volgens mij is er een speciaal pompje voor die hoefschoenen, die heb ik vroeger ook een poos gebruikt. Je kan het pompje kopen bij de persoon waar je ook de hoefschoenen hebt gekocht.

En dan nog liepen die luchtkamers altijd leeg tijdens het rijden, mijn paard verloor die hoefschoenen altijd (en ik vond ze altijd weer terug)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 18:44

Morrie schreef:
volgens mij is er een speciaal pompje voor die hoefschoenen, die heb ik vroeger ook een poos gebruikt. Je kan het pompje kopen bij de persoon waar je ook de hoefschoenen hebt gekocht.

En dan nog liepen die luchtkamers altijd leeg tijdens het rijden, mijn paard verloor die hoefschoenen altijd (en ik vond ze altijd weer terug)

Ja klopt is een speciaal pompje voor, wat ik nu nergens kan vinden en ik wil morgen een stukje proberen te rijden met de schoenen aan....
Ik heb er al eentje gevraagd op de boktmarkt, maar goed dat heb ik morgen dus niets aan

Dus ik hoopte eigenlijk op een technische bokker die iets zou zeggen als " dan doe je gewoon ..... en dat en dan is je luchtkamer opgevuld "

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:51

Maris schreef:
Maar volgens mij loopt de luchtkamer leeg ( langzaam ) als ik het verloopstukje erop laat zitten. Het ventiel blijft immers open ..?!

_Astrid, das niet echt handig.... Dan moet ik de hoefschoenen aan doen en hoe kom ik dan bij een tankstation ? Of pas aandoen bij een tankstation, maar dat kan ook weer niet want paard heeft die hoefschoenen nodig om mee te lopen...

Oh :+
Heb me nog niet verdiept in hoefschoenen, dacht dat je ze eerst moest oppompen en dan aandoen :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 18:57

Geeft niet hoor, maar je doet ze dus eerst aan en dan oppompen ...

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:48

Ik heb gewoon bij de fietsenmaker/winkel een klein handpompje gehaald, waarmee je zowel een autoventiel als bv een Frans ventiel kunt oppompen zonder verloopstukje. Is echt een handig formaatje.

Ik gebruik het alleen niet voor hoefschoenen, rij geen paard, maar voor onderweg met de rolstoel (autoventielen) en handbike (Frans ventiel). Weet alleen niet meer wat het gekost heeft.