PHP beginselen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nightingale

PHP beginselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 15:49

Na eindeloos gegoogle probeer ik het op de volgende manier...

Wie o wie kan mij helpen met het opzetten van de benodigde programma's om een php script te schrijven? Over het schrijven zelf kan ik voldoende vinden, maar er is geen enkele site of tutorial die mij tot nu toe heeft kunnen duidelijk maken hoe ik 'eenvoudig' een werkende server kan maken en mijn scripts kan laten parsen. Ik word er gewoon gestoord van :') Zelfs pakketten die op internet worden aangeprezen als simpel en 'alles-in-één' zoals xampp of wamp lijken bij mij niet te werken; bij xampp gaf Apache vanaf het begin errors en wamp wil niet eens openen, geeft geen enkele reactie na de installatie.

Misschien vraag je je af waarom ik dit niet op een wat technischer forum plaats dan bokt, maar ik vond het 'veiliger' om het eerst te vragen op een plek waarvan ik weet dat de mensen er normaal en vriendelijk zijn :+ in plaats van één of ander nerdforum waarop ik word afgezeikt omdat ik een beginner ben. Iemand die een goed actief forum weet, graag!

Als je me kan helpen, als is het maar een klein beetje, ik ben je eeuwig dankbaar! Op dit moment heb ik wamp voor de server en Zend Eclipse als editor geïnstalleerd, maar als je daar geen ervaring mee hebt is andere software (zolang het gratis is) ook prima. Alvast heel erg bedankt!

BartVB
Eigenaar

Re: PHP beginselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:16

Er is iig:
http://codepad.org/
voor als je snel even iets wil testen. WAMPP e.d. zijn op zich wel de eenvoudigste manier om PHP lokaal aan de praat te krijgen. Andere optie is een hostingpakket(je) ergens afnemen. Klein pakket kost maar een paar euro per jaar, dan hoef je zelf het installeren en onderhouden niet te doen en is alles dat je maakt ook meteen zichtbaar voor de rest van de wereld :)

Matheno

Re: PHP beginselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:32

Ik gebruik voor lokaal werk altijd USB Webserver, maar als je echt een goedkoop hostingpakketje wilt en de snelheid niet uitmaakt --> 000webhost.com , gratis webhosting.

Mocht je hulp nodig hebben in je scriptjes dan mag je een PB sturen hoor.