Whatsapp versturen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Whatsapp versturen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 23:42

Hoi!

Aangezien ik binnenkort op vakantie ga en toch even aan het kijken ben wat er qua internetkosten te regelen valt probeer ik hier even een antwoord op mijn vraag te vinden.

Met mijn abonnement betaal ik €0,55 per MB voor internet in de EU (m.u.v een aantal landen). In de landen waar ik heen ga geld dit tarief. Één whatsapp versturen kost 0,01 MB, dus als ik het beperkt houd vallen de kosten nog mee.

Nu vroeg ik mij alleen af of er ook een bepaald aantal tekens in één whatsapp bericht zitten of dat het gewoon per keer versturen gaat.

Ik hoop dat jullie een antwoord op mijn vraag hebben,
Alvast bedankt!

Maureen_M

Re: Whatsapp versturen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:44

Kan je ergens op je telefoon bijhouden hoeveel MB je verbruikt ?

Anders moet je gewoon eens kijken hoeveel MB je tot nu toe verbruikt hebt. Dan kijken hoeveel tekens er in een app passen. En als je die verstuurt hebt enkele minuten later kijken hoeveel MB je dan verbruikt hebt?

Volgensmij zit daar geen maximum aan! Ik typ altijd maar 1 zinnetje en verzend daarna dus dat zou ik eigenlijk niet weten!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:45

Ik denk dat hoe groter het bericht, hoe meer MB.. Maar ik denk dat het op zich wel meevalt. Maar houd je ook rekening met de berichten die je ontvangt? Deze moet je ook downloaden (werkt dus niet zo als met sms, dat de zender betaald). Dus groepsgesprekken en foto's beperken en dan kom je denk ik al een heel eind

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:48

Zit je niet in een hotel ofzo? Tegenwoordig hebben bijna alle hotels gratis wifi! En anders als jullie ergens gaan uiteten dat je daar eventjes kan proberen. Ik zou als ik jou was je internet uitzetten eigenlijk!

Heb bv afgelopen nacht mijn wifi perongeluk uitgezet dus stond mijn telefoon op 3G. Ik had opeens 3 MB verbruikt zonder iets te doen. Ik weet niet hoe het gebeurd is maar volgens mij is je telefoon toch altijd bezig met dingen te ontvangen en dat kost ook MB natuurlijk

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:48

Je kan ergens uitzetten dat je automatisch bestanden download.

Whatsapp zelf verbruikt niet zoveel MB, tenzij je video's en afbeeldingen binnen haalt :D
En inderdaad groepsgesprekken vermijden :o

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 23:56

Ik zit op een camping, ik ben niet van plan veel te gaan appen oid, ik wil alleen vriendlief even op de hoogte houden. :j
Ik heb al ingesteld dat mijn Whatsapp niet meer automatisch foto's download, dit zal dus onwijs schelen. Ik ga verder ook niet in groepsgesprekken op plaatsen waar ik geen wifi heb.

Edit:
Ik zet trouwens sowieso mijn Wifi en netwerk uit. Deze zet ik enkel aan wanneer ik wat van plan ben te gaan versturen. :j

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:01

Kun je niet gewoon je internet uitzetten en alleen gebruik maken van plekken met wifi? Scheelt nog meer geld! :=

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 00:02

marieke_irma schreef:
Kun je niet gewoon je internet uitzetten en alleen gebruik maken van plekken met wifi? Scheelt nog meer geld! :=

Ik ga niet elke dag uit eten en op de camping waar wij het langst blijven heb je geen gratis wifi..
Ik zet het dus enkel aan wanneer ik wat ga sturen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:53

Welk land ga je heen dan? :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:34

Is een sms sturen in jouw geval niet goedkoper?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:34

Vergeet niet dat als je je internet aan zet je wel alle whats app berichten binnen krijgt.
En zeker met een groepsgesprek tikt dat best aan dan.
Laatst bijgewerkt door Nessa op 01-08-13 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:38

Ik denk dat het versturen van een sms goedkoper is in jou geval.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:42

Ik zou ook een smsje overwegen, doe ik ook altijd in het buitenland, kost geloof ik 11 cent.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:44

Ik geloof dat je bij verschillende providers ook een dag bundel in het buitenland kan nemen ,
Bij vodafone was dat vorig jaar 2,50 en dan kon je 20 minuten bellen naar huis of 20 smsjes & 100 mb versturen :P

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:12

Whatsappen is heel erg goedkoop in het buitenland. Je verstuurt alleen maar platte tekst en dit kost nauwelijks internet. Met 1 MB kan je de hele dag flink whatsappen. Goedkoper dus als smsjes ;)

Edit: het aantal kb dat je per whatsapp bericht verbruikt ligt eraan hoeveel tekens in je bericht zitten :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:58

Hou je wel rekening met het feit dat, als je je internet weer aanzet, je telefoon al die 'gemiste' appjes gaat binnenhalen en dat je die ook moet meerekenen? Dus ook de apps uit de groepsgesprekken.

Ik zou, als ik jou was, kijken naar een smsbundel (onbeperkt?) :)
Edit: Bijvoorbeeld bij Vodafone? Ik weet niet welke provider je hebt?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:01