Schoenen verkleurd, oplossing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Schoenen verkleurd, oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 13:10

Eén van onze hondjes is ziek en heeft een nierprobleem. Hierdoor plast hij erg veel en kan hij het ook niet goed ophouden. (Krijgt wel medicatie, zie mijn topic op Beestenboel.)

Nu heeft ie jammergenoeg tegen mijn Desigual-schoenen geplast. Mijn reactie was om ze onder te kraan te steken, maar dit heeft er voor gezorgd dat de kleur op sommige delen is uitgelopen op het wit. Heeft iemand enig idee hoe ik het wit weer wit kan maken?

Afbeelding

Bij deze is het groen uitgelopen en heb ik nu een gele schijn op de witte strepen... op 1 schoen...

Afbeelding

Bij deze is het rood op de hiel uitgelopen in fel roze op de wittestrepen... ook op 1 schoen dus :+ ...

Iemand die DE oplossing heeft? Vind het zo zonde van m'n schoenen... Ik dacht aan verdund bleekwater, is dat iets? En dan met een wattenstaafje op de witte strepen?

Yessy

Re: Schoenen verkleurd, oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:14

Hier heb ik met Vanish weleens een shirt goed gekregen, die had witte randen en die waren met roze verkleurd in de was. Maar ik weet niet of dat geschikt is voor schoenen, die kun je er natuurlijk niet even een paar uur in laten weken...

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:14

Ten eerste wat vervelend voor je hondje! Sterkte.

Ik zou wat betreft je schoenen er verder niet zelf aan gaan zitten prutsen.. Mijn vriend had namelijk met zijn suede schoenen door de pekel gelopen en geprobeerd dit er zelf af te halen. Toen hij uiteindelijk naar de schoenmaker ging, zei hij dat als hij gelijk was gekomen het nog gemaakt kon worden, maar doordat hij het zelf onder de kraan/met een borsteltje eraf is gaan halen, heeft hij heel het suede eraf geschuurd.

Als ik jou was zou ik naar een schoenmaker gaan en vragen wat je het beste kan doen..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:20

Voor volgende keer misschien een tip; bij de kruidvat krijg je waterafstotende spray waarmee je de schoenen kan insprayen tegen vuil en regen (en hondenplasjes)
Ik ben bang dat vanish hier niet gaat werken, dat moet echt intrekken en inweken, en dan gaan de strepen misschien ook uitlopen.. Ik denk dat je meer kans hebt om het goed te krijgen met witte schoenpoets of leerverf.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 13:21

Ja ze waren ook ingespoten met zo'n spray, maar ja, als je ze (zoals ik deed) gewoon in het water steekt uit panier, helpt dat ook niet meer :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:06

Ervan leren en voortaan je schoenen uit de buurt van de hond houden?
Ik vrees dat het voor al het andere nu te laat is... :(:)
Vanish zou ik trouwens sowieso niet proberen op suède, heb zo het idee dat dat er niet zo goed voor is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 17:48

Het streepjesstuk is geen suède.

Er van leren? :+ Ik ben geen kind. Ons hondje is ziek en plast sinds vorige week dus gewoon waar hij staat. Anders plast hij daar natuurlijk niet.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:01

Sorry hoor, dat je je zo snel aangevallen voelt. Weet je zeker dat je schoenen niet knellen? :')

Succes met je schoenen en je hond hè ;) :evaw: