de laatste tijd loop ik er tegenaan dat mijn pc erg traag is, dingetje is dan ook al 10 jaar of ouder,
regelmatig kan ik ruim 10 minuten niets, omdat hij een foto van raw naar jpg aan het omzetten is, gewoon met het digital photo professional programma wat bij mijn camera zit, terwijl ik verder niet op internet zit of ook nog met andere dingen bezig ben. Als je foto's van een shoot moet uitwerken is dat wachten per foto elke keer erg irritant, dus ik wil op zoek naar een pc die deze programma's wel aankan.
ook komt het de laatste tijd steeds vaker voor dat hij helemaal niet meer op wil starten, ben al een aantal keer bij de "computerdokter" geweest, kost me elke keer weer geld, wat ik liever investeer in een hele nieuwe pc
omdat ik totaal geeeeen verstand heb van pc's, wil ik aan jullie vragen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe pc, die ik vooral wil gaan gebruiken voor mijn fotografie, dus het nabewerken van foto's, en het is fijn als er een spelletje op te spelen, iets van the sims 3 ofzo (jaja lekker orgineel spel).
Mijn ervaring als ik naar een pc winkel ga zonder dat ik van tevoren weet waar ik op moet letten, ze mij vanalles aan willen smeren, en ik niet weet van hoe of wat, dus ik wil met een beetje voorkennis naar de shop toe

Met apple kan ik niet goed overweg, dus ik ga voor een windows pc, waar moet ik op letten bij het kijken in de reclame-blaadjes? aan welke eisen moet mijn nieuwe pc minimaal voldoen? wat is wel belangrijk en wat niet?
ik hoop op wat mensen die mij een beetje op weg kunnen helpen, dank!