welke nieuwe pc om foto's op na te bewerken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1987

welke nieuwe pc om foto's op na te bewerken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 10:53

hoi hoi,

de laatste tijd loop ik er tegenaan dat mijn pc erg traag is, dingetje is dan ook al 10 jaar of ouder,
regelmatig kan ik ruim 10 minuten niets, omdat hij een foto van raw naar jpg aan het omzetten is, gewoon met het digital photo professional programma wat bij mijn camera zit, terwijl ik verder niet op internet zit of ook nog met andere dingen bezig ben. Als je foto's van een shoot moet uitwerken is dat wachten per foto elke keer erg irritant, dus ik wil op zoek naar een pc die deze programma's wel aankan.

ook komt het de laatste tijd steeds vaker voor dat hij helemaal niet meer op wil starten, ben al een aantal keer bij de "computerdokter" geweest, kost me elke keer weer geld, wat ik liever investeer in een hele nieuwe pc

omdat ik totaal geeeeen verstand heb van pc's, wil ik aan jullie vragen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe pc, die ik vooral wil gaan gebruiken voor mijn fotografie, dus het nabewerken van foto's, en het is fijn als er een spelletje op te spelen, iets van the sims 3 ofzo (jaja lekker orgineel spel).
Mijn ervaring als ik naar een pc winkel ga zonder dat ik van tevoren weet waar ik op moet letten, ze mij vanalles aan willen smeren, en ik niet weet van hoe of wat, dus ik wil met een beetje voorkennis naar de shop toe :)

Met apple kan ik niet goed overweg, dus ik ga voor een windows pc, waar moet ik op letten bij het kijken in de reclame-blaadjes? aan welke eisen moet mijn nieuwe pc minimaal voldoen? wat is wel belangrijk en wat niet?

ik hoop op wat mensen die mij een beetje op weg kunnen helpen, dank! :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:58

Volgens mij voldoen bijn alle huidige nieuwe PC's wel aan jouw eisen................... voor fotobewerking heb je een goed programma nodig, dat doet het op alle PC's van hedentendage wel. :D

Lisette1987

Re: welke nieuwe pc om foto's op na te bewerken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 10:59

haha ja? dat zou het verhaal al een stuk makkelijker maken, maar je hoeft niet op een videokaart of weet ik wat te letten? of een goed beeldscherm erbij te kopen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:03

Gewoon een gemiddelde computer is tegenwoordig al wel prima, daar kan je behalve heel zware spellen alles wel op runnen. Ik zou zoeken naar een I3 of I5 processor, maar voor het bewerken heb je dat niet eens perse nodig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:58

Heb je een apple computer al eens uitgebreid kunnen proberen? Het is even anders, maar als je ze eenmaal gewend bent wil je niet meer anders. Vooral voor fotobewerken is een iMac echt ideaal :j Je kan windows altijd gewoon ernaast installeren voor de programma's die niet op mac draaien..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:59

Hangt van je fotografie niveau af. Een beetje hobbyen volstaan veel pc's, wil je echt correct kleuren, scherpte, contrasten kunnen zien en gelijk stellen met de afdrukcentrale dan vraagt dat meer. Sowieso meer dan TFT schermen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:07

Ik ben helaas ook toe aan een nieuw rekenbeestje. Lr 5 draait niet eens onder Windows Vista. -O- Goede smoes om te upgraden. :+

Ik heb nu een i7 uit de eerste generatie met 6GB intern geheugen. Ik nu weer voor een i7, maar dan uit de laatste generatie. Waarschijnlijk prik ik er 16GB intern geheugen in en ga ik voor SSD om mijn foto's te importeren en te bewerken. Zodra ik daar mee klaar ben verhuizen de foto's naar een gewone harde schijf.