Onderwater Camera/Videocamera

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sologirl

Onderwater Camera/Videocamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 12:08

Hoi,

Voor mijn reis naar Australie ben ik op zoek naar een goede onderwater camera en/of video camera. Ik was benieuwd of de bokkers hier ervaringen in hadden en welke merken/producten zijn aan te raden.

Ik wil er mee gaan duiken en eventueel extreme sporten. Hij moet dus ook tegen een stootje kunnen!

Iemand tips?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:07

Canon! Zal zo even kijken hoe die van ons ookalweer heet, kan eventueel ook nog wat voorbeeld foto's laten zien

Edit: Wij hebben de Canon Powershot D10 :)

sologirl

Re: Onderwater Camera/Videocamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 14:24

Als je wat foto's zou willen laten zien heel graag! Hoe is de Canon filmtechnisch? Kan je er goed mee inzoomen etc?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:27

Wat is ongeveer je budget?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:37

Ze zijn allemaal verkleind, maar niet verscherpt dus mogelijk lijken ze niet haarscherp.
Het is niet hetzelfde kwaliteit als een spiegelreflex maar ik vind het toch een goede kwaliteit, ook voor bovenwater!
Met zoomen durf ik even niet te zeggen, maar ook het filmen (onder water) geeft mooie resultaten, het geluid is ook niet erg storend omdat je in het water filmt :)

Foto's zijn allemaal gemaakt in Egypte, moet wel zeggen dat de camera in de woestijn (+/- 50 graden) wat moeite had, raakte in de war met hoe vol de batterij was en heel even last van een waas over de foto (ik vermoed van nog resterend vocht ergens) verder nog geen problemen gehad met de camera!

Was wel even kijken welke stand betere foto's maakte, je hebt namelijk een onderwaterstand, een zeestand en vast nog wel iets :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Seni op 29-07-13 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:37

edit: dubbele post

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 18:19

Eline schreef:
Wat is ongeveer je budget?

Ik vind 1000 euro toch wel een max. Ben nog beginner dus hoef niet meteen tot 30m diepte te kunnen fotograferen met groothoek etc!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 23:57

Seni zijn mooie foto's nog! Ik hoorde over de Nikon al dat de batterij niet denderend was, maar dat zou ik toch echt zonde vinden! Dadelijk gaat dat ding op het mooiste moment uit haha

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 06:57

Bij die canon ging de batterij nidt uit, maar dan was de batterij weer vol en dan knipperde hij dat iw bijna leeg was, maar hij was geen enkele keer uitgevallen, maar een woestijn is ook wel heel extreem denk ik

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:35

Een handig waterdicht (tot 10 meter) en shockproof cameraatje is de olympus utouch. De fotokwaliteit is niet bijzonder maar hij kan tegen een stootje en neemt makkelijk mee. Fijne camera voor erbij zeg maar.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 10:15

Kitbits dank je voor de reactie. Het is niet zeg maar voor erbij. Dit wordt de enige camera die ik mee ga nemen. De foto's moeten dus wel van een bepaalde goede kwaliteit zijn.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:42

Dan moet je kijken voor een goede systeemcamera met onderwaterhuis, maar ik vrees dat dit je budget gaat overschrijven en deze zijn bovendien niet shockproof. Er zijn ook onderwaterzakken op de markt voor een spiegelreflex, daar past een kleine reflex in, maar dan moet je deze wel in je bezit hebben en ook daarvan betwijfel ik of ze tegen een stootje kunnen.

En anders de diverse helmcams, die zijn er tegenwoordig ook steeds goedkoper en sommige zijn ook nog waterdicht en kunnen tegen een stootje.
Je wilt wel heel veel dingen in een en ik denk dat dit in 1 systeem niet te ondervangen is.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:31

Ik ben geen expert op gebied van techniek, maar wat je wilt wordt voor m'n gevoel niet heel veel aangeboden. Je wilt eigenlijk een dure, goede camera (die vaak wat kwetsbaarder zijn) maar dan één die tegen water en stootjes kan (en daar maakt het vaak wat minder uit hoe de kwalitiet is).

Ik denk dat je hier wel zou kunnen slagen: http://www.onderwaterhuis.nl/ Als je een prettige compactcamera uitkiest die het goed doet in tests (als je zoekt op cameratype + review vind je daar vaak wel info over) en daar koop je een onderwaterhuis bij voor als je gaat duiken, dan ben je denk ik een heel eind. Ik denk dat je met zoiets goed uit de voeten zou kunnen: http://www.onderwaterhuis.nl/onderwater ... izing.html ( en een review van deze cam: http://www.expertreviews.co.uk/digital- ... x-dmc-tz40 )

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:40

Absoluut een gopro! Super kwaliteit, ook onderwater. De hero 3 heeft inmiddels een platte behuizing, geeft goede onderwater beelden. Voor de 1 of 2 zou je voor optimale onderwater kwaliteit het beste een platte behuizing kunnen aanschaffen.
Het is een videocamera, maar ook foto's zijn kwalitatief goed.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:43

GoPro als enige camera als je op vakantie gaat zou ik je zelf afraden. Ik heb zelf een hero2: foto's zijn kwalitatief best in orde maar er zit door de extreme groothoek fikse vertekening in en je kunt niets zelf instellen.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:46

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:39

O shoot daar had ik overheen gelezen.... dan wordt idd een gopro lastig....
Een vriend van me had een waterdichtr stootvaste hufterproof camera, maakte mooie foto's. Zal eens vragen welke dat was, volgens mij een olympus...

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 14:16

kitbits schreef:
Dan moet je kijken voor een goede systeemcamera met onderwaterhuis, maar ik vrees dat dit je budget gaat overschrijven en deze zijn bovendien niet shockproof. Er zijn ook onderwaterzakken op de markt voor een spiegelreflex, daar past een kleine reflex in, maar dan moet je deze wel in je bezit hebben en ook daarvan betwijfel ik of ze tegen een stootje kunnen.

En anders de diverse helmcams, die zijn er tegenwoordig ook steeds goedkoper en sommige zijn ook nog waterdicht en kunnen tegen een stootje.
Je wilt wel heel veel dingen in een en ik denk dat dit in 1 systeem niet te ondervangen is.

Ik snap dat een onderwatercamera van mindere kwaliteit is dan een spiegelreflex camera. De foto's die Seni hierboven laat zien vind ik zeker van goede kwaliteit voor een onderwatercamera en daar zou ik persoonlijk dan tevreden mee zijn! Alle onderwatercamera's die ik tot nu toe heb gezien vallen allemaal binnen het budget van 1000 euro.

Spiegelreflex heb ik wel, alleen ben bang dat die niet tegen een stootje kan en hij is ook niet bepaald lichtgewicht :D

Vooralsnog zijn de Canon en de Nikon favoriet bij mij! Al heb ik hier nu best vaak Olympus tough gehoord dus die ga ik ook nog eens goed bekijken!

De gopro wordt waarschijnlijk sowieso al aangeschaft. Mijn vriend wil die heel graag hebben, dus daar delen we de aanschaf in.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 14:17

Eline schreef:
Ik ben geen expert op gebied van techniek, maar wat je wilt wordt voor m'n gevoel niet heel veel aangeboden. Je wilt eigenlijk een dure, goede camera (die vaak wat kwetsbaarder zijn) maar dan één die tegen water en stootjes kan (en daar maakt het vaak wat minder uit hoe de kwalitiet is).

Ik denk dat je hier wel zou kunnen slagen: http://www.onderwaterhuis.nl/ Als je een prettige compactcamera uitkiest die het goed doet in tests (als je zoekt op cameratype + review vind je daar vaak wel info over) en daar koop je een onderwaterhuis bij voor als je gaat duiken, dan ben je denk ik een heel eind. Ik denk dat je met zoiets goed uit de voeten zou kunnen: http://www.onderwaterhuis.nl/onderwater ... izing.html ( en een review van deze cam: http://www.expertreviews.co.uk/digital- ... x-dmc-tz40 )

Dankje voor de tip van die winkel! Ik ga bij hun eens langs, kan ik de modellen ook eens zien!