Pakket is bezorgd, de vraag is nu "waar is het?".

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Pakket is bezorgd, de vraag is nu "waar is het?".

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 21:35

Uiteraard weer PostNL. Ik was vanavond eventjes afwezig en in dat tijdbestek wordt net het pakketje bezorgd, dus ik vond het welbekende papiertje in de brievenbus met het verzoek dat ik naar post.nl/ontvangen moet gaan. Daar de betreffende code ingevoerd en prompt zie ik dat het pakket heuswel is bezorgt? Dus ik dacht, dat moet dan bij één van de buren zijn, dus de complete straat afgelopen maar niemand heeft het pakketje.

Telefonisch kan ik PostNL vandaag en morgen uiteraard niet bereiken dus ik heb een mail gestuurd, maar krijg daar pas binnen twee werkdagen antwoord op. }:0

Heeft iemand wellicht nog briljante suggesties waar het pakketje zou kunnen zijn? De gehele voortuin is nauwkeurig bekeken ook de containers (tevens bij de directe buren) en nergens iets gevonden. Of zouden ze het maandag dan alsnog aanbieden dat de aangegeven tijd niet de tijd is dat ze hier waren?

Baal hier enorm van, het gaat om een duur artikel. -O-

lisetteexx

Re: Pakket is bezorgd, de vraag is nu "waar is het?".

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:36

Alweer Pfff gebeurt vaak bij hun

In de schuur? Hebben ze bij mij gedaan namelijk

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:37

Contact opnemen met de verzender, die moet dan contact opnemen met PostNL en ermee aan de slag. Zelf heb je hier de rechten niet voor.
PostNL neemt dan bijvoorbeeld contact op met de bezorger om na te vragen hoe en wat.
Ik heb dit ook al eerder meegemaakt, het was afgeleverd en er stond een achternaam bij. Alleen was die achternaam niet bekend bij mij en die woonde hier ook niet in de straat. Via de verzender ben ik er achter gekomen dat het pakketje bij de supermarkt was afgeleverd en het dus de achternaam van een van de medewerkers was..

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:38

bij mij is het toen achter het huis gelegd, terwijl we een poort hebben.. heb hier ook een melding van gemaakt dat ik daar niet van gediend ben

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:50

Valt het meer mensen op dat er plots weer meer klachten topics over postnl op Bokt geopend worden? dit is meen ik al de 3e die ik zie in 2 dagen tijd, het gaat weer lekker zo met postnl :=

Tips heb ik niet voor je, laat je het weten of je je pakketje nog vind? echt balen dat het om een duur pakketje gaat en dat er zo lomp mee omgegaan wordt!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 21:58

De schuren waren hier op slot, dus dat is niet mogelijk. De buren houden het hok van de meterkast wel open en daar lag ook niets helaas.

Ik heb de verzender inderdaad bericht of hij ook contact wil opnemen, zelf heb ik ook een formulier ingediend maar dan krijg je dus pas binnen twee werkdagen antwoord op.

Achter huis is ook niet mogelijk gezien je dan door een sloot moet of door de tuin van de buurman. Heb wel zijn zijkant bekeken en ook daar is niets te vinden. :=

Ik hoop zelf dat het alsnog dinsdag wordt geleverd dat deze tijd staat voor het tijdstip dat ze aan de deur waren maar dat ze het pakket gewoon weer mee terug hebben genomen. Uiteraard laat ik het weten en dien ik wederom een klacht in. Ben er zo klaar mee maar had in dit geval weinig keus helaas.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:00

Bij mij kwam vandaag tnt met een rot vaart langs rijden.
Maar geen pakketje. Stond op de site als afgeleverd.
Hele buurt bij langsgeweest niks te vinden.
Tel contact gehad ze zouden ermee bezig.
Later bleek hij bij de buren in de schuur te liggen.
Baal ervan dat ze het niet goed bezorgen.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:00

Lastig! De bezorger die hier komt legt het altijd achter het bankje bij de deur maar een week geleden was het kennelijk een andere omdat mijn moeder de schuifdeur open wilde doen die toegang geeft tot de achtertuin en ze bijna voorover kletterde omdat het pakketje voor de deur lag. Mijn moeder heeft er toen melding van gemaakt omdat ze er niet van gediend was dat hij helemaal via de zijkant van het huis door de tuin naar de achtertuin was gegaan om daar ze pakketje te deponeren en mijn moeder heeft liever niet dat vreemde mensen zomaar in de achtertuin rond gaan snuffelen. Ligt het niet op zo een ding tegen de zon wat je kan uitschuiven bijvoorbeeld op een balkon want daar lag ook eens een pakketje..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 22:04

Ik heb trouwens nog de hoop op één van de buren die hoorden door de stofzuiger de deurbel net niet dus had ze een smsje gestuurd.

Iets dergelijks hebben wij hier niet FlameHorse. := Heb net voor de zekerheid ook maar de bosjes doorgekeken en ook daar ligt niets. Net jammer dat het uiteraard zaterdagavond is anders had je morgen mooi kunnen bellen.

Ook lekker sietske, gezien ik bij alle buren ben geweest (wacht nog op antwoord van bovenstaande) is dat ook uit te sluiten ben ik bang.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:07

Balen zeg! Ik moet een pakketje ophalen bij een postNL ophaalpunt. Moet ik ineens naar een dorp verder terwijl het dichterbij nog steeds open is. 20 minuten enkele reis rijden in plaats van 5.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 22:09

Dat heb ik een tijd terug ook gehad, Leeuwarden heeft tig punten zou je zeggen, nee dan moet je ineens naar een dorp buiten Leeuwarden :roll: .

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:12

Ze hebben een pakket van mij wel eens vier deuren verder afgeleverd... :')
Dus verder vragen dan directe buren?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:13

Als de bezorger het niet heeft kunnen afleveren, moeten ze dit toch invoeren op hun computer?
Wie weet heeft de bezorger het nog niet ge-update.
Komt hier vaker voor.

Wat voor briefje heb je precies gekregen?
Puur met de site?

Ik zou een paar uur wachten (morgen ochtend na 9.00 uur) en dan weer kijken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 22:16

Ik ben drie rijen huizen afgegaan (ons pleintje), alles wat aan het pleintje woont noemen wij 'buren'. Het zou toch niet dat ze het verder weg hebben afgeleverd? Ik bedoel, om nu de hele wijk rond te gaan lopen? :=

EngeltjeS schreef:
Als de bezorger het niet heeft kunnen afleveren, moeten ze dit toch invoeren op hun computer?
Wie weet heeft de bezorger het nog niet ge-update.
Komt hier vaker voor.

Wat voor briefje heb je precies gekregen?
Puur met de site?

Ik zou een paar uur wachten (morgen ochtend na 9.00 uur) en dan weer kijken.

Zou je zeggen he? Ik heb een briefje ontvangen waar de bezorger een van de volgende opties kan aanvinken:
    - De zending is bezorgd bij nummer...
    x Een nieuwe zenddatum kan aangevraagd worden op post.nl/ontvangen (en daar staat op dat het pakket bezorgd is)
    - De ontvanger is een bedrag ... verschuldigd
    - De zending mag alleen aan ... bezorgd worden op vertoon van IDkaart
    - Kon niet bezorgd worden bij tweede poging, neem contact op met afzender

Goed idee, dan ga ik morgen nog eens kijken inderdaad.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:17

moet er niet getekent worden voor ontvangst?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:18

Ik denk dat je morgen ochtend (of maandag) weer even moet kijken.
Bezorgers zijn niet zo snel met updaten, als de mensen die pakketjes willen ontvangen ;)

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:19

geerke, heb ik hier nog niet gehad..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 22:20

Het is tweedehands gekocht en ik heb niet aangegeven/te horen gekregen dat het aangetekend verzonden moet worden/werd.

EngeltjeS schreef:
Ik denk dat je morgen ochtend (of maandag) weer even moet kijken.
Bezorgers zijn niet zo snel met updaten, als de mensen die pakketjes willen ontvangen ;)

Hopelijk staat dan de recente informatie erop inderdaad. Ik begin nu dus spoken te zien dat hetzelfde geëtter als toentertijd weer begint (pakket zou niet bestaan, ik zou opgelicht zijn en toen ik dreigde met aangifte lag prompt het pakket een dag later op te stoep, weliswaar 4 weken later).

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:23

Als wij niet thuis zijn ligt er altijd een papiertje in de brievenbus waarop staat waar het pakketje ligt.
Ook als het eventueel bij de buren bezorgd word, staat er altijd op op welk nummer.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 22:25

Klopt, normaal gesproken inderdaad wel. Maar nu alleen een briefje dat ik online een andere datum moet kiezen, waarop ik zie dat het al bezorgd is. Maar nergens waar dat dan is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 23:19

Toeval: ik had uit frustratie dit ook op Facebook geplaatst en een kennis die bij PostNL werkt (als ik dat eerder had geweten :P ) had hem bij de inname gezien en weet dat ie maandag weer geleverd wordt bij mij, hij ligt dus op de inname van PostNL! *\o/*

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:27

Ik heb hetzelfde probleem ook een keer gehad. Bleek het pakket aan de andere kant van onze wijk te zijn bezorgd...
Postbode kwam nog wel excuses aanbieden na de klacht, " ik weet zeker dat ik hem hier bezorgd heb".
Ehm nee, niet dus...

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:31

Hm, alle voormalige PostNl punten, veranderen hier naar DHL punten...
Terwijl de DHL vaak veel langer over het verzenden doet!
Gevalletje: kan geen toeval zijn? :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:39

ik heb de gekste plaatsen meegemaakt:

heb je al in de brievenbus gekeken? heb ik ook een keer een gevonden.. brievenbus was aan gort daardoor want hij was er echt met kracht in geduwd..

pakket achter de auto gelegd in het donker reed er bijna overheen met de auto..het was dat ik wat in de kofferbak moest leggen..

in de garage / in een van de schuren / achter de container.. in de regen op de klep van een vrachtwagen die er toevallig stond hele doos kapot geregend..

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:43

Ik ben ook al een week een pakketje kwijt.. De kuikens zeggen dat ze hem wel hebben afgeleverd.. Is mij wel eens eerder over komen dus even langs het postkantoor gaan. Vorige keer stond het daar ook.. Grote kans dat jou pakje ook op het postkantoor dichtbij staat