Waar aan te denken met samenwonen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Waar aan te denken met samenwonen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 18:07

Na aanleiding van een andere topic waar iemand al ging samenwonen..

Mijn vriend en ik zijn al bijna een jaar samen en hebben altijd al de gedachte gehad om samen te wonen.. Maar waar moeten we aan denken ?

Ik zelf hou een tussenjaartje om te werken en te sparen voor mijn volgende opleiding ( waarschijnlijk iets van admini of secretarieel medewerker ) en mijn vriend werkt met een 0 uren contract.. De ene maand sleept hij 600 en de andere maand maar 200.. misschien wilt hij ook weer een opleiding doen maar dit is nog niet zeker.

Waar moeten we aan denken ?

Capriootje

Re: Waar aan te denken met samenwonen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:18

Ik denk dat je het met deze inkomsten niet gaat redden :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:50

Ik zou heel niet gaan samenwonen met deze inkomens... Lekker beiden thuisblijven en goed sparen. Op jezelf wonen is altijd duurder dan je denkt.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:37

Allebei een onstabiel inkomen is geen goed begin als je samen wilt wonen.. Er zal toch huur betaald moeten worden, en verzekering, en gas water licht, en boodschappen etc etc...... voor nu lekker doorsparen dus!
En dus ook doorsparen met de uitzet alvast :D zo hou je het leuk voor jullie allebei, fijn iedere maand iets kopen dat straks voor jullie samen is zoals bijv een pannenset :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:43

Wij zijn pas gaan samenwonen toen we beiden een vast contract hadden (dus ook een vast inkomen). Het is wijsheid om daarvoor al wat spaargeld te hebben en ook misschien om al wat spulletjes voor de uitzet te gaan verzamelen (servies, bestek, pannen, enzenz). Bedenk dat de inrichting ook weer een hoop geld kost (meubels, wasmachine, enz.) Zoek alvast wat uit tav verzekeringen ed. Ook is een samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap aan te raden, eventueel met aanvullende testamenten. Bedenk alvast wat je maandelijkse vaste lasten zullen bedragen, denk bijvoorbeeld ook aan boodschappen. Kijk ook alvast wat rond, waar je eventueel zou willen wonen. Koop of huur, appartement of eengezinswoning.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:17

Inderdaad niet doen met deze inkomsten.
Maar staan jullie uberhaupt al ergens ingeschreven? Anders kan het nog wel wat jaren duren voor je een huisje krijgt.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:19

Pas gaan samenwonen als iig 1 van jullie zekerheid heeft. Onze huur is €750 p.m. Totale vaste lasten (incl boodschappen) is €1400,- p.m. Dit moet je wel kunnen betalen. Anders zou je eens bij anti kraak kunnen kijken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:35

Je moet zowiezo rekening houden dat je een inboedel wilt/moet kopen, wil je alles netjes en zelf hebben... dat is circa (met banken en alles erom heen en nieuw bed) rond 10,000 wel.. met verf laminaat of dergelijke..

Daarnaast zou ik zorgen dat je een vast inkomen hebt.. zo kan je elke maand rekening houden met hoe of wat... verschillende inkomsten betekent veel meer risico.. want de huur moet toch elke maand betaald worden. Zo ook de verzekeringen(komt inboedel ook bij) en ziektekosten en eventuele auto en tanken en boodschappen....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:45

600 of 200 per maand... Waar betaal je dan je rekeningen van :+ ?