Ik had geen idee waar ik dit moest plaatsen... Mijn broertje heeft dit rond het scharnier van zijn raam zitten, iemand enig idee wat dit is? En als iemand weet wat het is, kunnen we het zelf weghalen of kunnen we daar beter de gemeente voor bellen?
Set_Elkol
Geplaatst: 22-07-13 18:53
hoe groot zijn ze?
Jorinda
Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-13 18:53
Ik denk zo groot als een vingernagel/gele M&M (die met die pinda's erin)
ik denk dat je dat gewoon weg kunt halen hoor! zolang er geen beesten in zitten, kunnen ze je ook niet prikken
Jorinda
Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-13 19:15
Maar is het bij wespen e.d. niet zo dat ze elke keer weer terug komen naar datzelfde nest? Kan best dat ze nu leeg zijn, maar straks gaan we ze weghalen als ze terug zijn
Als ze dat formaat hebben en zeker als ze leeg zijn kan je ze gewoon zelf weghalen. Wij hebben ieder jaar in het schuurtje op de camping verschillende wespennestjes in aanbouw. Balletjes van zo'n 3cm doorsnee. Daar zit hooguit alleen een koningin in en die halen we ook gewoon zelf weg. Een keer een iets groter nest aangetroffen waar reeds larven in zaten, die hebben we ook gewoon zelf weggehaald. Er zitten immers nog geen horde wespen in die achter je aan kunnen gaan.
Als je het nest weghaalt moeten ze een nieuwe maken, dat doen ze wel op een andere plek, iedere keer je nest opnieuw moeten maken schiet ook niet op
Dit zijn geen wespennesten in aanbouw, die zijn papierachtig, dit ziet er dikker uit. Kunnen sluipwespen oid zijn, maar ik zou ze gewoon weghalen, leeg is leeg.