Welke internetsnelheid/provider?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Welke internetsnelheid/provider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 09:54

Momenteel zit ik bij Ziggo en betaal ik 53 euro per maand voor 60 Mb/s internet, digitale tv en bellen (laatste gebruik ik helemaal niet). Ik woon hier met 5 mensen in een studentenhuis. Ik dacht trouwens dat dat internet nog steeds 20 Mb/s was :') Dat was 't namelijk in 't begin toen ik 't afsloot (2009). Om nou te zeggen dat ik 't verschil tussen 20 of 60 Mb/s dus echt merk... Nu was ik wat rond aan 't kijken en zag ik dat je van bv Online.nl en Tele2 rond de 30 euro internet & tv hebt. Snelheid is dan 30Mb/s of 50 Mb/s.
Kwa maandelijkse kosten scheelt dat nogal natuurlijk. Maar is 't het ook waard? Ik kom namelijk van Ziggo wel goede ervaringen tegen, van die andere 2 niet zo. En Ziggo gaat nu via de tvkabel zeg maar. Die andere 2 niet? Moet ik dan andere kabels gaan regelen zou ik overstappen?
Of zou ik overstappen naar weer een 1 abonnement lager van Ziggo, met 20 Mb/s internet? Dat klinkt zo weinig ineens, nu ik weet dat we nu 60 hebben :')
Ik hoop dat iemand me een tip kan geven over wat te doen.

Shadow0

Re: Welke internetsnelheid/provider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:20

Delen jullie de verbinding (en de kosten?) Dan zijn er een paar dingen om over na te denken:

- 20mb is volgens mij zat maar met 10mb weet ik niet of je niet net soms elkaar in de weg zit qua internetsnelheid. 10mb voor jezelf is volgens mij ook nog in orde als je internet niet intensief gebruikt (en dan bedoel ik: veel downloaden of specifiek uploaden, of veel uitzendingen streamen. Veel op bokt zitten maakt niet uit :D Dat kun je op de simpele verbindingen ook wel.)

- je kunt analoge tv (ziggo) wel splitsen en digitale tv niet (daar heb je extra ontvangers voor nodig, en kan vaak maar beperkt op 1 signaal.)

- je kunt vaak onbeperkt bellen krijgen voor zo'n 10 a 15 euro/m. Als je dat allemaal doet is dat dus 2 of 3 euro per persoon, en kan het misschien je mobiele abo goedkoper maken (en zonder admin, want het is gratis :) Wel opletten met bellen naar het buitenland natuurlijk.)
Gewoon bellen is niet goedkoper dan een mobiel abo, dus als je het niet gebruikt, helemaal schrappen.

Ik betaal 38,95 voor internet en tv, en vind 20 mb helemaal prima

Bij de andere twee gaat internet vziw via adsl, maar daar hoef je niets voor te doen, en je hoeft ook geen kpn-abo meer dacht ik. Ziggo is wel iets duurder, maar de prijs na de kortingsactie is ook weer niet zo heel veel lager, of je hebt (bij online bv) een nog lagere internetsnelheid (10mb ipv 20.)

Tot slot: Ziggo heeft iets meer digitale zenders, incl HD. Daar maak ik zelf trouwens geen gebruik van.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 10:34

De kosten betaal ik, de verbinding delen we wel ja. Dus mocht er iets gaan veranderen, moet ik dat sowieso bespreken nog :P

HD is niet nodig, dat bellen ook niet (skype!), ja analoge tv en digitale tv inderdaad, die woorden zocht ik nog :') 1 huisgenoot heeft tv via haar ouders abonnement, 1 analoog, 1 niet, ik zelf heb een ontvanger van Ziggo (digitaal dus) en m'n zusje wil een tv met ingebouwde digitale ontvanger aan gaan schaffen ooit.

Met hoeveel mensen deel jij internet? Bij andere aanbieders gaat 't inderdaad via adsl. En hoe zit dat dan met tv? Heb je dan ook nog analoge tv? Ik kan me namelijk herinneren dat ik toen bij Ziggo ben gegaan omdat dat de enige mogelijke aanbieder hier was die nog analoge tv aan bood.

Hmmmm ik zag toch wel echt lagere prijzen dan die 53 die ik nu betaal... Zie ik dan iets over 't hoofd? Hier bv: http://www.online.nl/internet-tv/

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:52

0, ik ben ganz alleine :) Maar hiervoor deelde ik het met 1 iemand en dat was volgens mij 8mb (prehistorische tijden :P ) en dat ging ook prima. Maar als jullie allemaal de verbinding delen zou ik ook gauw de kosten delen :j

Bij adsl heb je geen analoge tv. Je hebt digitale tv via adsl of via de lucht (digitenne bv.) Ik weet niet precies hoe dat bij deze aanbieders werkt.

Kosten:
Ziggo Z1 tv+internet: 38,95 
Tele2: 36 euro (na aflopen korting)
Online: 29,95 voor 10mb
34,95 voor 30mb

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 10:56

Ja precies, dus dan zou ik naar Ziggo Z1 kunnen/moeten overstappen.

Ik kan ook gewoon nergens echt duidelijke informatie over internetsnelheden vinden. Want bij online.nl betaal je dus 35 euro voor 30 mb/s wat bij Ziggo dan 39 euro is voor 20 mb/s. Maakt die 10 veel uit? En je zou denken dat je van 20 mb/s naar 60 mb/s ook wel zou moeten merken. Maar bij 20 mb/s zeurden huisgenoten altijd over langzaam internet en nu doen ze dat nog steeds.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:07

Hahaha, vroeger he, vroeger was het internet nog veel langzamer :P Maar als ze echt graag snel internet willen, dan kunnen ze natuurlijk ook zelf betalen voor Z3 :P (En ach, als je dat door 5 deelt is het nog maar 12 euro pp pm dus ook voor jou te overzien.) En als je zo fors opwaardeert kun je misschien ook nog wel een cadeautje ritselen bij Ziggo (net als bij nieuwe abo's.)

Ik weet niet wat ze allemaal doen, maar internet is zelden de beperkende factor tegenwoordig, behalve bij downloaden van films en series. Je kunt prima streamen (ook op goede kwaliteit) bij 20mb. Als ze veel spelletjes spelen kan ik me voorstellen dat het eerder de router is die het niet trekt. (En zitten ze wel via kabeltjes? Want wifi is meestal trager, vooral als de verbindingskwaliteit minder is door muren en andere signalen.)
Maar goed, ik ben niet echt een netwerkexpert, dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:43

Als je allemaal TV hebt dan moet je NIET weg gaan bij Ziggo. TV kijken gaat bij elke andere provider behalve Canal Digitaal en Ziggo/UPC/Zeelandnet/Caiway/andere kabelboer af van je internetsnelheid. Daarnaast is bij Ziggo je internet snelheid zo goed als gegarandeerd, maar dat is niet het geval bij ADSL/VDSL, daar speelt de afstand tot de centrale mee.

Als je een postcodecheck doet op www.dds.nl en dan ADSL, wat komt daar voor geschatte maximale snelheid uit? In 2009 was een 20Mb abbo namelijk altijd ADSL, nu kan dat zomaar VDSL zijn. Dan kan overstappen lonend zijn, mits je de TV via Ziggo houdt (Telfort is dan 28 eur/mnd voor 50Mb en Ziggo is 16 eur/mnd voor TV, dus 44 euro per maand. Is toch weer een leuke besparing, maar doe dat ALLEEN als je te halen snelheid via VDSL ook daadwerkelijk hoog genoeg is..!

Overigens als je de vaste telefoon niet gebruikt kan je altijd nog overstappen naar Ziggo TV Standaard + Internet Z2. Scheelt toch weer iets per maand :)