filmpje maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

veronique100

filmpje maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 12:04

Je ziet vaak dat mensen van zo'n hele leuke filmpjes maken van hun pony en dan een muziek je op de achtergrond zetten en noem maar op wat allemaal.
Ik wil zelf ook graag zo'n filmpje eens een keer maken.
Maar ik heb geen idee hoe.

Dus wie kan mij helpen?

Volgens mij doen sommige mensen dit via moviemaker, maar volgens mij staat dit niet op mijn computer. of ik kan het gewoon niet vinden? :')

Snadrem

Re: filmpje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:07

Ik doe het via Moviemaker, dat stond hier gewoon standaard op de computer (althans, ik heb het nooit gedownload :') ). Het programma heet Windows Live Movie Maker. Je kan volgens mij heel snel zien of het op je computer staat door het filmbestand wat je wil bewerken aan te klikken met de rechtermuisknop, en dan openen met.... daar staat bij mij Moviemaker tussen.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 12:10

Bedankt, ik zal eens kijken of ik movie maker op die manier wel kan vinden :j

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:13

ik volg even, het probleem bij mijn vintage laptop is dat moviemaker mn filmpjes niet accepteert..

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 12:19

DynamiteS schreef:
ik volg even, het probleem bij mijn vintage laptop is dat moviemaker mn filmpjes niet accepteert..

Gezellig :')

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 19:47

Verder helemaal niemand?

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:52

Ik heb wel eens een filmpje in elkaar geknutseld met Videopad, vond het een heel erg makkelijk programma :)

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 19:53

droomy schreef:
Ik heb wel eens een filmpje in elkaar geknutseld met Videopad, vond het een heel erg makkelijk programma :)

Bedankt, daar zal ik eens naar kijken ;)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:05

iMovie! :)

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 20:10

steefvicky schreef:

Maar dat is alleen voor Apple, of niet?

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:13

veronique100 schreef:
steefvicky schreef:

Maar dat is alleen voor Apple, of niet?

Dat weet ik niet, misschien kan je het ook wel ergens downloaden of kopen voorop je Windows pc.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 20:15

maar jij gebruikt het op een Apple?

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:15

veronique100 schreef:
maar jij gebruikt het op een Apple?

Ja :j

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 20:16

oke, ik zal wel eens kijken

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:18

WMM kun je ook makkelijk vinden door start aan te klikken en dan witte balk 'programm's en bestanden zoeken' en daar movie maker intoetsen als het op je pc staat komt het naar voren.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 20:23

oke, maar ik heb een iets oudere computer, ik heb de windows versie, die voor de versie met die balk komt

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:48

Ik gebruik voor mijn fotografie klussen animoto, hier een filmpje die ik maakte voor mijn oude baan (manege instructeur) : http://www.manegekrant.nl/over-de-manegekrant/

is echt geweldig programma, animoto. Je betaalt wel een abonnement, maar het is heel goedkoop. Je hoeft alleen maar de foto's en filmpjes te uploaden, kiest wat tekst en een muziekje... et voila!

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 22:17

Hamont schreef:
Ik gebruik voor mijn fotografie klussen animoto, hier een filmpje die ik maakte voor mijn oude baan (manege instructeur) : http://www.manegekrant.nl/over-de-manegekrant/

is echt geweldig programma, animoto. Je betaalt wel een abonnement, maar het is heel goedkoop. Je hoeft alleen maar de foto's en filmpjes te uploaden, kiest wat tekst en een muziekje... et voila!

Bedankt, ik zal er eens naar kijken. Heb je dit filmpje gemaakt zonder enige ervaring? Of had je al vaker met dit programma gewerkt? Of met een ander programma?

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:23

Inderdaad worden hierboven programma's opgenoemd als windows movie maker,imovie,videopad e.d
Voor het "begin" zijn deze programma's erg handig&gratis. Als je het vaker gaat doen en je hobby gaat worden raad ik je nu alvast aan om naar programma's te gaan kijken als:
Sony vegas pro 10,11 of 12 (voor windows)
Final cut pro (voor apple)

Je kunt zowiezo een gratis proefperiode van meestal een maand aangaan. Als je de programma's voor altijd zou willen gebruiken, zijn ze allemaal vrij duur, maar natuurlijk heb je ook de optie als je iemand kent die goed met computers is, het programma te kraken/downloaden ;)

Succes ermee :)

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 09:13

yape schreef:
Inderdaad worden hierboven programma's opgenoemd als windows movie maker,imovie,videopad e.d
Voor het "begin" zijn deze programma's erg handig&gratis. Als je het vaker gaat doen en je hobby gaat worden raad ik je nu alvast aan om naar programma's te gaan kijken als:

Je kunt zowiezo een gratis proefperiode van meestal een maand aangaan. Als je de programma's voor altijd zou willen gebruiken, zijn ze allemaal vrij duur, maar natuurlijk heb je ook de optie als je iemand kent die goed met computers is, het programma te kraken/downloaden ;)

Oke, bedankt.
Ik denk dat ik wel eerst even een gratis programma wil, om te kijken of ik het echt leuk vindt. Als dit zo blijkt te zijn kan ik idd gaan kijken naar betaalde programma's.
Ik heb een windows computer, dus het zal een programma voor windows moeten zijn. :+

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:09

veronique100 schreef:
yape schreef:

Oke, bedankt.
Ik denk dat ik wel eerst even een gratis programma wil, om te kijken of ik het echt leuk vindt. Als dit zo blijkt te zijn kan ik idd gaan kijken naar betaalde programma's.
Ik heb een windows computer, dus het zal een programma voor windows moeten zijn. :+

Okee ja sws is een gratis proggama fijner om mee in te komen! :j

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:02

veronique100 schreef:
Hamont schreef:

Bedankt, ik zal er eens naar kijken. Heb je dit filmpje gemaakt zonder enige ervaring? Of had je al vaker met dit programma gewerkt? Of met een ander programma?

Nee, het is echt te simpel voor woorden. Wijst zich vanzelf!

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 15:07

We hebben nu een andere computer!! en nu heb ik wel windows live movie maker. Maar weet iemand hoe je met dit programma kunt versnellen en vertragen?

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:33

veronique100 schreef:
We hebben nu een andere computer!! en nu heb ik wel windows live movie maker. Maar weet iemand hoe je met dit programma kunt versnellen en vertragen?

Je zet een filmpje in het proggama, dan ga je bovenin het scherm naar 'bewerken' en dan naar snelheid :)