Ingeduwde lens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

flare

Ingeduwde lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 12:12

Hallo :wave:
Ik was net foto's aan het maken van mijn hond, en toen stopte ik de camera in mijn broekzak (paardrijbroek, geen strakke zakken) omdat ik de hond ergens wou laten zitten. Haal ik m er weer uit, is de lens half ingeduwd. Ik had m dus aan laten staan, stom. :o Ik krijg m niet terug, hij gaat ook niet meer aan. Ik heb een Nikon Coolpix s3100. Als je alleen foto's wilt bekijken, kun je gewoon het 'play'knopje inhouden, die doet het nog wel. Dus de camera is niet helemaal kapot, maar ik kan geen foto's meer maken. Iemand ideeën?

Alvast bedankt!

edit; Net ging ie aan, toen zoomde ik in, daarna reageerde hij niet meer. Toen wou ik m uitzetten, zei die: 'Lensfout'. Nu is ie weer uit, met de lens in dezelfde stand..

Sani

Re: Ingeduwde lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:26

Dan is er iets in het mechanisme van je lens kapot.
Als je nog een aankoopbewijs hebt kan je er mee langs de winkel waar je hem gekocht hebt en kan je hem laten repareren maar ga er zelf niet mee pielen.
Succes ermee!

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 12:30

Hm aankoopbewijs.. Ik heb m bij bol.com besteld haha. Ik ga er niet aanzitten, mijn vorige camera overleed vorig jaar doordat de lens met een zwaai tegen de tafel kwam, de lens stond scheef. Vader geprobeerd te maken, lens deed t maar beeld was wazig, dus...
iig bedankt voor je reactie!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:31

Hier gaan ze niets aan doen, en als dan valt het niet onder de garantie, je hebt hem immers zelf kapot gemaakt en dat gaan zij ook zien.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 12:33

Hahaha nee oke.. ik ben stiekem al aan het kijken voor een nieuwe, die stond toch al op de planning haha :+

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:33

Dit valt niet onder de garantie en zul je zelf moeten betalen.
Misschien is het verstandig om voortaan voorzichtiger met je spullen om te gaan.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 12:36

Haha ja, vorige x was perongeluk, er zat ineens een groot beest op mijn arm (ben echt helemaal panisch daarvoor) en toen viel hij uit mijn hand, touwtje zat om mijn pols waardoor die tegen die tafel aan knalt. Deze x was gewoon stom.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 22:29

*\o/* Jeej! Net kreeg ik zo'n gedachte: Ik duw die lens gewoon helemaal terug, hij is toch al kapot. Zo gezegd, zo gedaan, maar hij ging niet meer aan. Maaaar na een paar x proberen, ging ie wel aan! In het begin deden de knopjes het niet helemaal.. Maar nu doet ie het weer 100% :D Dus ik deel even mijn blijheid :+ Hij gaat nog een x mee op vakantie en kamp, maar daarna ga ik toch een nieuwe aanschaffen denk ik, deze camera is toch niet wat ik zoek, ookal heb ik m al dik een jaar haha.