Oplossing voor verlengsnoer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Oplossing voor verlengsnoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 10:21

Thuis hebben wij de stekker van de computer die vrijwel de hele dag aanstaat in een verlengsnoer zitten. Nu lees ik zojuist dat een verlengsnoer eingelijk alleen maar kortstondig mag worden gebruikt.
Heeft iemand een alternatief voor een verlengsnoer? Kan het erg veel kwaad dat wij heb de hele dag gebruiken?
Ik ben benieuwd :)

Sani

Re: Oplossing voor verlengsnoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:32

Heb je een verlengsnoer als in zo'n een?
Afbeelding

Of zoiets?
Afbeelding

Ik weet niet hoe technisch jullie zijn, maar misschien dat je de kabel kan verlengen?
Of afhankelijk van de aansluiting van de stroomkabel van de pc een langere kabel aanschaffen?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 10:39

We hebben zo'n bovenste maar dan zonder aan/uit knop.
Heel technisch zijn wij niet := Maar wellicht het overwegen waard, bedankt!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:55

Onze tv, computer en het hele zooitje draait al jaren op verlengsnoeren, nog nooit problemen mee gehad :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:36

Ik wist ook niet dat het daar niet voor bedoeld is. Aangezien we hier een werkkamer vol apparatuur hebben staan met 2 stopcontacten draait ook alles via verlengsnoeren. Is het alleen minder zuinig of bijvoorbeeld ook meer brandgevaar?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:00

Een verlengsnoer kan, wanneer het gedeeltelijk opgerold is, inductie veroorzaken, wat warmte met zich meebrengt en brand als gevolg kan hebben. Dit is echter alleen zo wanneer je een echt lang verlengsnoer hebt én je hier heel veel vermogen doorheen jaagt (oven, gourmetstel, droger, dat soort dingen. Computer eigenlijk niet) voor langere tijd. Als je een KEMA KEUR (is een labeltje op de stekkerdoos en/of stekker) keurmerk er op hebt zitten mag je het verlengsnoer gewoon met de maximale 3600 Watt gebruiken, zonder enig probleem :)

Denk maar eens na, de draden die in de muur zitten van de meterkast naar je stopcontact zijn eigenlijk ook een groot verlengsnoer. Maak je hier niet al te veel zorgen om, die kabels van die verlengsnoeren zijn niet voor niets al wat dikker zodat ze minder/niet warm worden :)

Da's het nadeel van het grote boze internet, er staan een hoop onwaarheden op ;)