Wat is nou echt een goede stofzuiger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Wat is nou echt een goede stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 21:45

Nu ik bijna op mezelf ga wonen ben ik aan het kijken naar een goede stofzuiger, enkel zie ik door de bomen het bos niet meer!

Mijn wensenlijst:

Lang snoer (heb een woonkamer van 9m x 9,5m)

Goede zuigkracht

Liefst zonder stofzak

Degelijk en gebruiksgemak

Hebben jullie huisvrouwen suggesties? :D
P.s mijn moeder heeft een Dyson, werkt in prinipe prima maar hij is zo zwaar om over de grond te halen (zuigkracht?)

Konstantine

Re: Wat is nou echt een goede stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:24

Een Hetty of Henry!
Ik geloof wel dat daar een zak in moet, maar verder zijn ze ideaal. Lang snoer, veel zuigkracht (zelfs als de zak al een eind vol is) en ze zien er nog leuk uit ook. :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:28

Ik wou ook een henry, heb uiteindelijk voor de James gekozen maar wat een onding :o
Ik zou er niet nog een keer voor kiezen..

Konstantine schreef:
Een Hetty of Henry!
Ik geloof wel dat daar een zak in moet, maar verder zijn ze ideaal. Lang snoer, veel zuigkracht (zelfs als de zak al een eind vol is) en ze zien er nog leuk uit ook. :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:29

Miele!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:29

Ik ben een echte Dyson fan, is echt geen betere in mijn ogen.
En hij zuigt niet zwaar maar ik heb ook geen vloerbedekking maar laminaat. Dus is echt een eitje om te zuigen. Kost echt geen zweetdruppeltje.
Kleden zuigen is altijd zwaarder en als het te licht gaat dan zuigt hij ook niet goed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:33

Wij hebben, na jaren Dyson, nu een Rowenta. Qua zuigkracht is hij even goed, zo niet beter dan de dyson (maargoed, die was ook al wat ouder en wat aan het aftakelen, dus misschien zuigkracht verminderd).

Een groot voordeel, de Rowenta is een heeeel stuk stiller! Want dysons maken echt een pokkeherrie :o

Rowenta is ook zakloos overigens :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:35

Klopt, Dyson is inderdaad net een bosmaaier. :+

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:45

Ik heb thuis een dyson en op m'n werk een dyson handzuiger staan. Die laatste is de aller fijnste. Het is zeg maar een opgevoerde kruimeldief met een lange steel en draadloos. Het is dat ik thuis al een had anders had ik voor daar ook zo'n draadloze gekocht.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:37

Ik zweer ook bij Dyson (heb wel laminaat in huis) en mijn vloerkleden worden ook zonder een centje pijn stof en haarvrij :)
En dan hebben wij 4 katten in huis waarvan één langharige en een hond.. :)
Dus elke dag stofzuigen is wel nodig :)

Heb er zelfs 2 nu..een voor boven en beneden. :) Lawaai, ja dat maken ze wel. Maar dat heb ik liever dan een stille stofzuiger die zijn werk niet goed doet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:30

Ik heb een dyson, heb er een kop bij voor harde vloeren en eentje voor tapijt. Ik merk niets van zwaar over de grond gaan, wel van een tapijt wat nog nooit zo schoon is geweest :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:44

Hier een fan van de Bosch zakloze stofzuiger. Vroeger Miele met zak gehad, ook goed, maar je blijft zakken kopen en die dingen zijn niet goedkoop. Bosch is prima, beter dan Dyson (ook mooier en vooral steviger). Enige minpuntje aan het ding is dat de wieltjes heel klein zijn, en je dus niet goed over je eigen snoer kunt rollen. Maar mischien heeft Bosch dat ondertussen al aangepast.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 07:26

Leuk al jullie reacties! Wel raar dat mijn moeders Dyson wel zwaar is om mee te zuigen, dat zijn toch gewoon plavuizen, maar misschien heeft zij net een mindere haha. Ik wil er in ieder geval een zonder stofzak, dat vind ik dus juist zo ideaal aan de Dyson van mijn moeder. Ik kijk nog even verder!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:28

Ik ben heel tevreden over mijn Miele, maar die is met zak. Ik heb er zelfs (veel) water mee opgezogen, dat vond ie niet zo leuk maar hij bleef het wel doen en na het opdrogen geen centje pijn.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:16

We hebben een prehistorische Miele en een Henry. Ik pak liever de Miele dan Henry. De knop voor meer zuigkracht werkt al niet meer, dat ding blijft werkelijk oooooveral achter hangen terwijl hij rond is en nauwelijks uitsteeksels heeft..

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 22:27

mmm Door alle goede verhalen neig ik toch nog steeds naar een Dyson. Morgen ga ik op pad!

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:33

Had ook een miele uit de prehistorie, ding was 20+ en deed het nog altijd als een tierelier.
Helaas heeft ie het 2 weken geleden begeven (hoe durft ie) en heb nog de volgende dag een nieuwe miele gehaald. Zien we over 20 jaar nog wel eens weer.

Heb wel eentje met zak, in mijn nieuwe zitten zakken van 3,5 liter. Daar kan ik wel even mee vooruit.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:27

charissiej schreef:
Leuk al jullie reacties! Wel raar dat mijn moeders Dyson wel zwaar is om mee te zuigen, dat zijn toch gewoon plavuizen, maar misschien heeft zij net een mindere haha. Ik wil er in ieder geval een zonder stofzak, dat vind ik dus juist zo ideaal aan de Dyson van mijn moeder. Ik kijk nog even verder!

Welke zuigmond heeft ze erbij? Zo'n hele platte of juist één met een borstel? Die met borstel gaan echt heel zwaar :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:33

Hier ook dyson. Topding! Wel af en toe goed sch toonmaken, dan is hij weer top. Vind hem ook licht in het gebruik.