Gezamelijke rekening open, kan iemand even helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Gezamelijke rekening open, kan iemand even helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 14:05

:wave:

Ik zie door de boompjes even het bos niet meer..
Wij zijn vanaf 1 juli gaan samenwonen en in de komende maand willen we een gezamelijke rekening openen om vanaf daar alle vaste lasten en boodschappen van te kunnen betalen.
We hebben geen geregistreerd partnerschap en dat hoeft de eerstkomende tijd ook nog niet.

Uiteraard willen we het liefst zo weinig mogelijk geld aan 'de bank' kwijt zijn voor de rekening. :)

Wat is verstandig? :)

belle_boef

Re: Gezamelijke rekening open, kan iemand even helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:06

Naar de bank gaan en een rekening openen. Daarvoor hoef je niet geregistreerd te zijn oid.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:07

Inderdaad.. Gewoon een en/of rekening openen kan zonder problemen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 14:07

Ja, maar is het verstandig bij de huidige bank te gaan waar we nu zitten, welke pakketten zijn het voordeligst... :)

Davinia_

Inderdaad :j Toen wij gingen samenwonen zijn wij ook gewoon naar de bank gegaan en gezegd dat we een gezamelijke rekening wilden en dat hebben zij voor ons geopend.

Tabaluga12

Ik zou en/en doen

Saintelette

Wij zijn laatst ff bij de ing binnen gelopen om dit allemaal te regelen :) wij wonen trouwens niet samen..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:08

Wij hebben bij de Rabobank een en/of rekening. Kost iets van €4 per kwartaal. Openen ging heel makkelijk, we hebben langer gepraat over de verzekeringen die we tegelijk met de rekening afsloten.
Ik vind het ook ideaal. Salaris wordt op onze eigen rekeningen gestort en we maken vervolgens allebei ons deel over naar de gedeelde rekening en betalen daar huur+boodschappen van.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:08

upendo schreef:
Ja, maar is het verstandig bij de huidige bank te gaan waar we nu zitten, welke pakketten zijn het voordeligst... :)

Dat hangt af van de bank waar je bij zit :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:09

Je betaald iets van rond de 5,00 per maand voor het pakket en dan kun je gewoon een extra rekening openen.

(het is ook aan te raden om van allebei jullie rekeningen een en/of rekening te maken! Mócht er met een van jullie iets gebeuren (bijvoorbeeld langdurige ziekenhuisopname), dan kan de ander als het nodig is wel bij de rekening)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:09

upendo schreef:

Wij hebben destijds een gezamelijke rekening geopend bij de bank waar mijn vriend al zat en daar een pakket aan gekoppeld. Wij betalen ongeveer 10 euro per kwartaal en daar zit dan ook een extra pas bij. Voor de boodschappen hebben wij weer een andere rekening geopend omdat wij dit niet overzichtelijk vonden tussen alle andere vasten lasten op de afschriften (en meer zicht op de uitgaven) :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:10

Wij zijn gewoon naar de rabobank gegaan en hebben een gezamelijke spaar en lopende rekening geopend :).
Het is heel makkelijk en zo geregeld. Beide even je id kaart meenemen. Als je beide al klant bent bij de bank kun je het zelfs via de telefoon regelen volgens mij.

Paar euro per kwartaal en extra pas was ook een paar euro.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 14:10

Plien91 schreef:
upendo schreef:

Dat hangt af van de bank waar je bij zit :+

ABN. :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:12

Tabaluga12 schreef:
Ik zou en/en doen

Lijkt me niet handig, dan heb je bij elke transactie de toestemming nodig van beide rekeninghouders. Ik weet niet hoe het dan zit met even snel een boodschapje willen halen, maar bij de Rabobank adviseerden ze ons om voor dit soort doeleinden een en/of rekening te openen.

upendo schreef:

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... zaken.html

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:13

Ik heb onlangs een gezamenlijke rekening geopend bij de ING.
Wij hebben de goedkoopste optie, 4,35 per kwartaal.
http://www.ing.nl/particulier/betalen/b ... index.aspx

Ik vind de ING echt ideaal qua internetbankieren, de app werkt heel handig. (Ok ok, de laatste tijd heeft de ING wel paar keer storing gehad, maar is geloof ik niet de enige bank)

Wij hebben ook geen samenlevingscontract oid, maar dit kun je zo openen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 14:18

Plien91 schreef:
Tabaluga12 schreef:
Ik zou en/en doen

Lijkt me niet handig, dan heb je bij elke transactie de toestemming nodig van beide rekeninghouders. Ik weet niet hoe het dan zit met even snel een boodschapje willen halen, maar bij de Rabobank adviseerden ze ons om voor dit soort doeleinden een en/of rekening te openen.

upendo schreef:

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... zaken.html

Ah, top, daar was ik naar op zoek!

Dus als ik het goed begrijp betaal ik 3,10 per kwartaal + ongeveer 1,50 voor de pas?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:22

Ik vind ING juist een drama, en ik heb mijn vraagtekens bij de veiligheidskeuzes (het resetten van het wachtwoord.) De app ken ik niet, maar ik doe ook liever geen bankzaken via mijn telefoon.

Mocht je ethische zaken ook nog belangrijk vinden:
http://www.eerlijkebankwijzer.nl/banken-vergelijken/

De banken die daar hoger scoren zijn niet duurder dan de standaardbanken.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:27

ING is op zich een prima bank hoor, alleen zo massaal dat je niet even iets persoonlijk kunt regelen. Dus wat dat betreft zou het niet mijn eerste keus zijn. Volgens mij is het wel de goedkoopste.. Althans toen ik er nog werkte moesten we dat wel communiceren
Mijn keus zou dus eerder naar de Rabobank gaan, daar heb ik nu ook een rekening.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:11

Mjetterd schreef:
Wij zijn gewoon naar de rabobank gegaan en hebben een gezamelijke spaar en lopende rekening geopend :).
Het is heel makkelijk en zo geregeld. Beide even je id kaart meenemen. Als je beide al klant bent bij de bank kun je het zelfs via de telefoon regelen volgens mij.

Paar euro per kwartaal en extra pas was ook een paar euro.

Ik ben in mijn eentje naar de bank gegaan zonder id, gewoon gevraagd om een en/of rekening en die kreeg ik toen :P

Is niet zo moeilijk hoor om een gezamenlijke rekening te openen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:15

Seline, zitten jullie beiden nu al bij de ABN AMRO? Een van de twee toevallig al een privé pakket of hebben jullie een studentenrekening?

Je kunt gewoon naar een ABN AMRO filiaal om daar een gezamenlijke rekening te openen.
Vergeet je ID kaart niet.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:18

Wij wonen onofficieel (maar wel degelijk 100% van de tijd XD) samen en zijn ook gewoon de ING binnengelopen. Dit kwam ons het beste uit omdat mijn vriend daar al lid is en het systeem van online bankieren (met sms) ons het meest aanstond! Was allemaal zo gepiept en je hoeft nergens geregistreerd te staan, je kunt bij wijze van spreken samen met je beste vriendin een rekening openen.