Watermerk programma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lizanne

Watermerk programma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 12:32

Hoi bokkers :wave:
Dit zal vast wel al is op bokt gesteld zijn, maar ik heb het via de zoekfunctie helaas niet kunnen vinden..

Ik ben opzoek naar een nieuw programma voor mijn watermerk op de foto's te zetten.
Ik gebruikte normaal BorderMaker maar hier was is heel hard mee aan het sukkelen als ik het op grote bestanden moest zetten.

Willen jullie mij aub laten weten welk programma jullie hier voor gebruiken? Het programma moet het liefst gratis zijn.. En ik moet er meerdere tekens in kunnen zetten.Ik heb al zoveel gedownload en dat hij dan op het laatste zegt , activation code, zo kon ik hem weer van mijn pc verwijderen.. Daarom dat ik het even hier op bokt wou plaatsen :)

imd

Re: Watermerk programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:59

In principe zet je toch alleen watermerk of foto's die je online zet? Dan zouden het niet al te grote bestanden moeten zijn, lijkt mij.. Gratis programma's, je zou bijvoorbeeld Gimp kunnen downloaden, volgensmij is dat ook gratis. Maar daar heb ik geen ervaring mee, gebruik zelf altijd bordermaker..

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:01

Misschien kan je iets met Lightroom?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:06

Lightroom is niet gratis toch? Het hele Adobe pakket is sowieso nuttig voor veel dingen, maar kost ook een flinke duit om legaal aan te schaffen :)

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:09

imd schreef:
Lightroom is niet gratis toch? Het hele Adobe pakket is sowieso nuttig voor veel dingen, maar kost ook een flinke duit om legaal aan te schaffen :)

Nee klopt het is niet gratis geloof ik..
Edit: Beginpost niet goed gelezen blijkbaar :+
Laatst bijgewerkt door xMathilde op 03-07-13 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 13:14

imd schreef:
In principe zet je toch alleen watermerk of foto's die je online zet? Dan zouden het niet al te grote bestanden moeten zijn, lijkt mij.. Gratis programma's, je zou bijvoorbeeld Gimp kunnen downloaden, volgensmij is dat ook gratis. Maar daar heb ik geen ervaring mee, gebruik zelf altijd bordermaker..

Gimp heb ik inderdaad. Heb er eigenlijk nog niet aan gedacht omdat via gimp te doen.. Maar dat gaat behoorlijk wat werk worden dan.. En ja klopt, maar het is nu voor een klant. Vind het wel zo netjes dat ik ze dan in het grote fotmaat door stuur. Als zij ze nog is wil uitvergroten etc.. Bordermaker ben ik altijd heel tevreden mee geweest, maar het probleem is nu, dat als ik de foto in normale grootte heb, dat hij dat niet aan kan zeg maar. De maximum grote is 300 als je begrijpt wat ik bedoel..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:36

Maar als zij ze wil uitvergroten kan ze sowieso niets met een foto waar een watermerk op staat..

De meeste fotografen sturen foto's in het klein door en dan kan de klant kiezen welke hij/zij geprint, vergroot/bewerkt wil hebben. Hoe doe jij dit normaal gesproken? LIjkt me voor jezelf en de klant het makkelijkst als je ze klein doorstuurt en ze aangeven welke ze groot wil hebben.

Ik denk dat het met grote foto's sowieso veel werk blijft namelijk. Photoshop kun je ook een action in zetten om het te doen, maar dat duurt ook lang en gaat langzaam/moeilijk, met te grote foto's.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 13:42

Hmm daar heb je natuurlijk wel gelijk in inderdaad. Ik stuur ze normaal ook altijd verkleint door, maar omdat ik een nieuwe copy had gemaakt, wou ik het is anders doen, toen kwam ik erachter dat dat met bordermaker dat dus niet ging. Ze zijn nu 700x466. Prima kwaliteit wel, maar vind jij het niet zonde als jij op je pc zou kijken en je ziet daar inplaats van een mooie grote zo'n verkleinde? Of ligt dit nu aan mij?
Zo'n verkleinde is inderdaad wel een stuk gemakkelijker voor mee te werken..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:02

Ik ga er dan zelf vanuit dat ik een X aantal doorgeef die ik wel graag op groot formaat wil hebben. Dus persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben. Ik zou het echter wel duidelijk in een tekst naar de klant zetten, hoe je systeem werkt :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:24

Misschien dat Porta goed werkt met grote foto's? Wel met verkleinen en kleine foto's in ieder geval :D