Tablet dilemma, teveel keuze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

debsoleino

Tablet dilemma, teveel keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 12:10

Omdat ik bijna klaar ben met mijn opleiding mag ik een tablet uitzoeken. Ik kijk regelmatig op internet en vraag advies in winkels. Elke winkel geeft ander advies dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Acer, Apple, Samsung, Asus, Sony?

Wat ik belangrijk vind:
- Een accu die lang mee gaat
- Snelle software
- Kleine noties kunnen maken
- Duidelijk en scherp beeld
- Makkelijk foto's op de tablet kunnen zetten
- Makkelijk afleveringen terug kunnen kijken

Wat voor een ervaring hebben jullie met tablets? En wat raden jullie mij aan?

Yvankaxx

Re: Tablet dilemma, teveel keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:13

Ik heb een galaxy tab 2 10.1 en ben er erg tevreden mee! Apps als rtl xl en uitzendinggemist doen het voor geen meter, maar via youtube is de kwaliteit wel goed :) Verdee vind ik hem wel snel enzo en ik heb er tot nog toe geen problemen mee gehad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:14

Ik heb een Dell XPS 10 en bevalt mij echt prima! Ik wilde heel lang geen tablet omdat het voor mij geen meerwaarde heeft (ik werk met laptop en heb echt een fysiek toetsenbord nodig) maar aan deze tablet kun je een toetsenbord klikken en dan is het gewoon een minilaptop :D Hij is heel handig en makkelijk in de omgang en gaat gemiddeld een week mee op batterij. Hij voldoet aan al je eisen :)

De prijs weet ik niet. Mijn vriend heeft hem gewonnen maar heeft zelf een iPad en heeft deze dus aan mij gegeven.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:17

Ik heb een ipad 4 en ben zeer tevreden. Programma's terugkijken gaat super, beeldkwaliteit is ook prachtig. Tevens is het ook heel makkelijk foto's/muziek op en van je ipad af te gooien. Zijn ook handige accessoires voor te krijgen zoals een toetsenbord bijv.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:28

Ik heb de ipad 3 en de mini. Ze werken heel fijn en lekker simpel. Rtl en uitzending gemist werken gewoon goed en beeld is mooi scherp. Batterij gaat lekker lang mee. Foto's enzo erop zetten werkt ook prima, via kabeltje of via itunes. Veel apps tekoop en gratis, muziek en films kan je ook kopen, met een itunes kaart waardoor je geen creditcard nodig hebt, wat bij android wel het geval is.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:40

iPad! Ben er zeer tevreden mee. Mijn vader heeft een Asus, maar kwaliteit van de iPad is echt veel beter!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:17

Ik heb de Samsung Galaxy tab 2 10.1, sinds twee weken.
Beeld is scherp, software werkt prima, werk er zo mee weg (heb ook 2 galaxy telefoons, 1 privé, 1 zakelijk, werken precies gelijk).
Er is een beschermhoes met los toetsenbord voor te krijgen. Ik zit nu ook op mijn tab, heb mijn computer thuis bijna nooit meer aan sinds ik de tab heb.
tv kijken heb ik er nog niet mee gedaan.

Mijn schoonmoeder heeft een ipad, maar daar kan ik echt niet mee overweg. Foto's gaan op de galaxy gewoon simpel via usb over, op de ipad heel ingewikkeld met itunes.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:48

Ik vind de iPad ook niet lekker werken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:07

iTunes werkt juist heel fijn. 1 duidelijke n overzichtelijk programma om al je media voor op je tablet te organiseren. Ik vind het juist heel handig. En tegenwoordig kun je ook synchroniseren via wifi, heb je heel je USB niet meer nodig!

Ik heb ipad mini. Ik ben er echt mega blij mee. Heb hem eigenlijk altijd bij me omdat die geen drol weegt. Gewoon in mijn handtas en GO. Persoonlijk vind ik dat de andere systemen als Android of Windows en echt never niet op kunnen tegen het simpele design en de overzichtelijkheid van Apple. Het schermvormig van de mini vind ik persoonlijk echt ideaal!

Wat jij noemt kunnen de meeste tablets eigenlijk wel. Foto's en andere bestanden uitwisselen kan bijvoorbeeld heel snel met Apps als googledrive of dropbox.

Ik zou eerst bedenken of de tablet is bedoeld voor vooral thuisgebruik, of wil je ermee op pad. Voor mee op pad zou ik bijvoorbeeld voor een kleiner scherm gaan dan voor thuis. Ga gewoon eens naar de winkel, ga eens uitproberen. Vraag eens aan vrienden met tablets of je er even mee mag spelen. Ik denk dat gewoon ervaren wat de mogelijkheden zijn uiteindelijk het beste werkt.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:13

Heb sinds een maand een samsung galaxy tab 2 10.1
Vind het ongeloofelijk fijn werken. razendsnel, helder beeld, best aardig geluid voor zo'n klein dingetje.
Heel veel gratis app's/ spelletjes.
Foto's overzetten is simpel, en de camera geeft best aardige kwaliteit foto's.
Heb hem nu dagelijks bij me op het werk, zodat ik youtube filmpjes kan kijken en facebooken enzo.

Heb ook een laptop, maar die gebruik ik sinds de aankoop van mijn tablet bijna nooit meer!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 15:04

Bedankt voor alle reacties! Daar heb ik zeker wat aan! :D
Toch veel goede ervaringen met de ipad. Ik heb zelf nog niet veel ervaring met Apple.

Tegenwoordig heb je ook Windows 8 op een tablet. Is dat wat?
Naar een Dell XPS 10 ga ik nog even kijken! :D

Ik vind het nog steeds erg lastig. Ik wil ook niet overhaast een beslissing nemen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:39

Ik heb zelf ook een apple, echt een super apparaatje!
verder geen ervaringen met andere toestellen!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:41

Ik heb een iPad mini, vind het tot nu toe een fijn ding maar ik heb er nog niet heel veel mee gedaan.
We hebben ook nog een Galaxy Tab maar dat vind ik echt een onding, vooral gewoon erg traag en
het scherm is lang niet zo mooi als die van de iPad.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:42

Apple werkt gewoon erg gemakkelijk, simpel besturingssysteem. Als je voor een windowstabletje gaat, dan heb je al veel meer mogelijkheden, dan is het meer een klein notebookje als je er een toetsenbord aan hangt. Wat jij er mee wil, zou ik voor een apple gaan, lekker makkelijk en geen gezeur. IOS loopt gewoon soepel en Apple heeft zijn producten goed voor elkaar. Nadeel is het gebruik van iTunes, dat is altijd drama vind ik.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:43

Ik heb een Asus Transformer Prime, echt ideaal! Voor als het nodig is een toetsenbord er bij waar je écht lekker op kan typen, snel systeem en doordat het op android draait veel gratis apps.. Dat vind ik wel een nadeel van apple namelijk, dat veel apps toch al snel betaald zijn en dat je daarin wat beperkter bent dan bij Android. Gaat lang mee met de batterij en het toetsenbord kan de tablet ook nog eens extra opladen.
Je hebt twee versies en de goedkopere is wat langzamer en heeft duidelijk een minder scherm.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:48

Apple! Verkoper zei ook nog tegen mij dat Apple de enige is die zijn store checkt op virussen en dat soort enge dingen. Android bijvoorbeeld zou dit volgens hem niet doen.

Koop er een connection kit voor SD kaarten en USB bij en je kan aan de slag. Zelf heb ik er ook gewoon een toetsenbord en muis bij, gaat prima! Plus de iPad heeft een Retina scherm (de nieuwe modellen dan) en volgens mij heeft geen andere tablet dat. Daarnaast is de iPad ook sneller dan andere tablets.

Hier houd mijn verkooppraatje op, dit is gewoon wat de winkelmeneer mij vertelde toen ik eigenlijk een Samsung wilde hebben. Maar ik ben nog steeds erg blij met de mijne :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:12

Android checkt inderdaad niet op virussen. Misschien een nadeel maar aan de andere kant is hij daardoor wel veel uitgebreider (omdat mensen zelf écht goede apps ontwikkelen). Ik heb nog nooit een virus gehad en bovendien zijn er goede virusscanners te verkrijgen voor tablets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:33

Ik zou voor de iPad of de Dell XPS gaan.

In Android zit echt heel veel malware omdat er totaal geen controle op de apps zit. Daarnaast zijn er ontzettend veel verschillende androidversies, waardoor apps op de ene wel werken, op de andere niet. De apps van uitzendinggemist / rtl xl etc hebben hier dus ook last van.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:34

Ik ben in ieder geval ontzettend tevreden met mijn XPS. Ik had nog helemaal geen tablet ervaring (wel een aantal keer de iPad van mijn ouders gebruikt, maar vond die niet helemaal fijn in gebruik, was al wel een ouder model dus misschien scheelt dat). De XPS kon ik meteen mee overweg en hij kan ook veel hebben. Dat vind ik ook fijn.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:39

Het is maar net wat je verwend bent.
Heb je toevallig een iphone of samsung/htc telefoon?
Ik heb voor de samsung galaxy tab 2 10.1 gekozen omdat deze overeenkomt met mijn telefoon.
De note tablet van samsung is weer iets beter en ook wat duurder.

De ipads vind ik echt onnodig duur! Maar als je een iphone gewend bent, werkt dit makkelijker.
Hoewel, alles went natuurlijk.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 22:19

Vandaag naar de Saturn geweest om wat tablets te bekijken. Helaas hadden ze de Dell XPS niet dus moet nog even naar een andere winkel. Vond de kwaliteit van de Ipad mini toch super en gebruiksvriendelijk!

Ik heb een Samsung telefoon maar ben niet helemaal weg van Samsung ofzo. Zag ook een hele mooie van HP volgens mij. Nieuwe tablet met een super dun toetsenbord erbij. Vind het nog steeds heel moeilijk haha.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:25

Ik heb een asus nexus ( wifi). Het is een fijne tab, maar er zijn ook minpunten.
Mijn ma der Nexus was gevallen van kleine hoogte terwijl hij in het originele hoesje zat. Haar scherm was helemaal kapot, er was niks van over.... Helaas is hij alleen te repareren bij asus, ze was 4 weken later en (€175) lichter weer blij met haar tab.