SD kaart werkt niet meer op laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reeltje_5

SD kaart werkt niet meer op laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 23:32

Ik heb een SD kaart die het op mijn laptop niet meer doet. Hij komt er bij 'Computer' ook niet bij te staan.
Voorheen kon ik hem alleen openen als ik de SD kaart op 'lock' had staan, kon er dus niks van verwijderen alleen bekijken en kopieeren etc.
Helemaal in het begin kon ik hem wel gewoon gebruiken zoals zou moeten.

Nu die het niet meer doet heb ik een andere SD kaart geprobeerd en die doet het nog wel, maar ook alleen in lock.

Het moet aan mijn laptop liggen, want de ene doet het helemaal niet meer en de andere nog wel (maar ook niet helemaal dus).
Op een andere laptop doen ze het alle twee gewoon prima.
Bij mijn vriend in de computer doen ze het allebei niet, maar volgensmij ligt dat aan de cardreader in zijn computer.

Wat kan het zijn dat hij het op mijn laptop niet meer doet? En bij de ene wel en de andere niet?
Ik heb dit al eens eerder gehad en toen ik heb ik het ook op andere computers geprobeerd en toen deed hij het ineens weer wel op mijn laptop, tot nu dus. En nu krijg ik hem ook weer niet werkend.
Ik snap niet wat het kan zijn, ik heb niks geupdate of opnieuw geïnstalleerd of weet ik veel.
Iemand enig idee? :')

Oh, en ik doe átijd veilig verwijderen, dus daar kan het niet aan liggen.
Nog iets, in mijn camera werkt hij gewoon prima :)

Neej

Re: SD kaart werkt niet meer op laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:38

Heb je het kaartje al eens geformatteerd?

En anders zou je de poort eens kunnen verwijderen, maar hoe dat precies zit zou ik even voor je na moeten vragen bij vriendlief, werk inmiddels iets te lang met mac om iets zinnigs te zeggen over de windows-interface :P Maar ik zou eerst eens kijken wat formatteren doet :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 23:45

Hoe moet je je kaartje formatteren? Heb er naar gezocht maar kan niet vinden waar/hoe :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:50

Ik doe dat meestal gewoon in mn camera :) Maar als je het kaartje in een laptop kan steken waar ie het wél doet, dan is het volgens mij gewoon zo simpel als rechts klikken > Formatteren :) Volgens vriendlief moet je dan voor Fat32 kiezen :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 11:41

Ik had rechts geklikt alleen er kwam gen formatteren bij. Op mijn camera moet ik even zoeken. Ik zal eens aan mijn vriend vragen of hij weet hoe dat werkt!