Weebly

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Weebly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 23:33

Hoi bokkers,

Aangezien ik het zo snel echt niet kan vinden, nee google en ik kunnen niet door een deur, stel ik mijn vraagje wel hier.
Ik heb nu al een tijdje een site bij weebly.com. Dit bevalt goed, maar ik ben die teksten van hun zat :=. Wil een eigen domein. Heb ook rondgekeken, en bij weebly maakt weinig prijsverschil vergeleken met andere sites waar ik heb gekeken. Maar nu had ik dus de vraag;
Krijg je bij een domein bij weebly ook een mail adres om het zo even snel maar te noemen? Of niet. Want dat wil ik namelijk wel graag, en vind het ook handig.

Loeky01

Re: Weebly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 13:47

Niemand die het weet -O-

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:55

Nope, ik weet het ook niet. Zou het ook graag weten :)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 17:43

Ik ga ze mailen morgen. Zal het je wel laten weten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:14

Jikkeee schreef:
Ik ga ze mailen morgen. Zal het je wel laten weten

Graag!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:05

Heb even op google gezocht:

http://eigenwebsite.org/zelf-een-eigen- ... ng-weebly/

"‘Register a New Domain’: hiermee kun je via Weebly een domeinnaam registeren. Voordeel is dat je dat je domeinnaam automatisch gekoppeld wordt aan je Weebly website en dat je dus ook 10 emailadressen kunt aanmaken met je domeinnaam. Bijvoorbeeld info@goedkoopsteprepaid.com. Je kan alleen kiezen uit een .net, .com of een .org domeinnaam. Dus helaas geen .nl domeinnamen via Weebly direct.

‘Use a Domain You Already Own’ Je kunt dus dan ook kiezen voor een .nl domein of een domeinnaam die je (eerder) elders hebt geregistreerd. Iets ingewikkelder maar wel te doen. Je moet iets instellen bij Weebly en bij de domeinnaamregistratieburo. En als je een emailadres met je domeinnaam erin wilt, zul je nog wat meer moeten doen. Dit laatste is overigens niet noodzakelijk, maar wel zo representatief als je een eigen bedrijf hebt. Een emailadres als goedkoopsteprepaid.com@gmail.com is toch wat minder professioneel dan bijvoorbeeld diana@goedkoopsteprepaid.com. Om je domein en email te koppelen moet je je DNS gegevens aanpassen bij je domeinregistratieburo zoals Transip. Dat klinkt ingewikkeld en is het ook. Dus op deze pagina vind je informatie over hoe je dat doet bij Transip: DNS aanpassingen voor Weebly. Met deze informatie is het best eenvoudig. Let op, elke domeinregistratieburo werkt net iets anders, dus gebruik bij voorkeur Transip."

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 08:06

Dankjewel! Ik kreeg het echt niet gevonden...

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:16

Je kunt zelf ook een website bouwen met bijv. Joomla. Dit is een simpele cms (content manager system) en je kunt zoveel aanpassen als je wilt en hoe je het zelf wilt.
Voor een bedrijf is het netjes om een eigen domein te hebben.

Het is even uitvogelen hoe het werkt maar zodra je het eenmaal snapt is het harstikke leuk om gewoon je eigen website te beheren.

http://www.joomlacursus.be/wat-is-joomla.html

Hier vind je heel wat gratis joomla templates die je kwa foto's, pagina's en natuurlijk tekst kan aanpassen.
Je beheert de website gewoon zelf, je hebt alleen een hosting en domein nodig, een domein krijg je meestal gratis bij een hosting.
http://www.joomla24.com

Ik wil je er uiteraard wel mee helpen ;)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 08:49

Hmm leuk aanbod :). Maar ben nu erg blij met mijn weebly-site merk ik. Alleen wil ik er een eigen domein van maken ipv een gratis. Ziet er net wat professioneler uit :j

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:55

Heb je ze al een email gestuurd? :)
Ik heb verder geen idee hoe weebly werkt maar ze zullen dat vast voor je kunnen omzetten?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 08:56

Nee nog niet. Kan dat wel vragen natuurlijk..

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:35

Zou het gewoon eens vragen en natuurlijk welke kosten daaraan verbonden zitten.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:06

Ik heb al jaren een weebly site die gewoon naar een www.huppeldepup.be verwijst ... Kan allemaal! En ik betaal 20 euro oid per jaar ervoor!