Digitale piano aanschaffen, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Digitale piano aanschaffen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:18

Ik wil binnenkort een digitale piano gaan aanschaffen. Ik woon simpelweg te klein om een volwaardige acoustische piano te hebben, bovendien met gehorige muren is het toch wel prettig om savonds toch te kunnen spelen door simpelweg de koptelefoon op te zetten.

Ik ben al eens een winkel binnengelopen en ben toen aardig verliefd geworden op de Roland HP 503. Prachtig ding, lekkere toetsaanslag voor een digitale en mooi geluid. Ik speel al erg lang piano, dus ben vooral op zoek naar eentje die de werkelijke aanslag gevoeligheid en geluid van acoustisch piano redelijk benaderd. Ik denk dat ik dat in dit model gevonden heb, maar wellicht zijn er hier mensen die een bepaald merk of model hebben en zeggen die je moet je toch eens uit proberen.

Voor ik daadwerkelijk in aanschaf wil overgaan, wil ik toch nog eens een uurtje in een winkel doorbrengen en gewoon te spelen, te voelen en te luisteren.

Tips kunnen nooit kwaad natuurlijk ;)

__Marije__

Re: Digitale piano aanschaffen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:36

Ik heb de F110, slagje goedkoper als ik het zo zie. Ik ben er erg tevreden over. Veel meer wilden wij ook niet uitgeven omdat ik het gewoon leuk vind om te spelen maar ook zo een paar maanden de piano links kan laten liggen. Hij heeft een fijne aanslag, mooi geluid. Enige waar ik net niet helemaal aan kan wennen is het pedaal, ik heb namelijk het idee dat hij die niet altijd goed oppakt.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:00

Mijn pianoleraar en ik zijn altijd erg onder de indruk geweest van mijn Kawai CN2. Maar het is ook kwestie van smaak. Ik vond toen de Roland die ik heb gehoord echt verschrikkelijk klinken. Ik wilde een piano die qua geluid zo dicht mogelijk bij de akoestische piano lag en wat ik erg belangrijk vond was dat ik geen bijgeluiden hoorden van toetsen of pedalen. Ik vond het echt een super piano.

Succes.