HP laptop kraakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noblesse_

HP laptop kraakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 19:57

:wave:

Ik heb nu al een paar jaar mijn laptop, een HP Pavilion dv6. Staat bijna altijd op mijn bureau, heel soms zit ik er eens mee in de zetel, dus er wordt niet veel mee gesleurd ofzo.
Nu is er sinds een tijdje iets kapot bij één van de 'scharnieren' (hoe heet dat nu? Dat stuk waar het scherm draait als je het opent/sluit :') )
Als ik de laptop sluit, maakt hij daar een vreemd krakend geluid, en er is dus een stukje losgekomen -O- . Vond ik op zich niet zo'n probleem (afgezien van het feit dat hij er nu scheef uitziet van voor :Y) ), maar normaal gezien als hij aan staat, en ik doe hem dicht, gaat hij in slaapstand of sluimerstand of hoe dat ook mag heten.
Maar nu dat ding kraakt/kapot is, gaat hij niet meer in slaapstand -O- . Soms voor even, maar dan gaat hij plots uit zichzelf weer aan, niet zo handig dus...
Ik weet echt niet hoe het komt dat het daar kapot is, er is nooit iets gebeurd met de laptop...
Nu mijn vraag, is daar nog iets aan te doen?

Hierbij de foto's:

1. Vooraanzicht
Afbeelding

2. zijaanzicht
Afbeelding

3. Dat stukje zit dus los en valt er af en toe eens uit
Afbeelding

4. achterkant
Afbeelding

5. nogmaals achterkant
Afbeelding

Anoniem

Re: HP laptop kraakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:58

even langs de winkel?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:00

Ik zou zeggen...ga langs de winkel en vraag het daar. Moet er wel bij zeggen dat mijn Acertje van 7 jaar oud er beter uit ziet dan die van jou......vraag me af hoe dit bij jou is gekomen?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:03

Hm ja, langs de winkel gaan zou best zijn denk ik...
Ik snap ook echt niet hoe dat gekomen is -O- . Van de ene dag op de andere opende ik hem en toen hoorde ik plots iets kraken...

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:05

Heeft niet stiekem iemand anders er ergens mee tegen aan gestoten? Of....doe je hem zo vaak open en dicht dat de scharnier misschien lam is geworden en daarom is gebroken?
Erg balen!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:07

Geen idee of iemand anders het gedaan heeft, zal dat ook nooit weten denk ik :').

Ging een paar keer per dag open en dicht. Nu blijft hij gewoon altijd open omdat ik denk dat ik hem nog meer beschadig als ik hem blijf open- en dichtdoen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 21:48

Nu klinkt hij eigenlijk alsof hij op ontploffen staat, wat een lawaai daaruit komt... :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:53

Ik vermoed slijtage door het vele open en dicht doen in de loop der jaren. Ik heb dat met mijn oude laptop ook. De scharnieren zijn dusdanig zwaar dat iedere keer als je hem open of dicht doet er druk op de kunststof behuizing komt te staan. Op een gegeven moment gaat dat kapot.

Ik heb nu een nieuwe laptop. De oude heeft een vaste plek gekregen in de tv-kast en wordt alleen nog gebruikt om filmpjes op te kijken via de tv.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 21:57

Was het niet meer te herstellen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:02

Voor een laptop van 4 jaar oud zijn niet altijd meer onderdelen te krijgen. Ik heb heel internet af gezocht en beeldschermen zijn er genoeg, maar behuizing is niet te krijgen.