Door de bomen de autostoeltjes niet meer zien!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StormTitan

Door de bomen de autostoeltjes niet meer zien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 14:58

Ik ben mij inmiddels aan het inlezen voor een autostoel klasse 1 voor mijn dochtertje. Heb al zo ontzettend veel stoeltjes voor bij zien komen. Volgens de ene site is Cybex de beste, weer een andere zegt Britax. Ook heb ik al heel veel informatie ingewonnen bij verschillende winkels, waar ze meerdere verschillende merken verkopen.
Een van de belangrijkste factoren in een stoeltje schijnt toch tegen de rij richting in de zijn. Ook zie je steeds meer de zogenaamde kussens ipv gordels. Dit zou een betere drukverdeling geven tijdens een botsing.
Wat ik dan niet snap hoe een stoeltje dat met de rijrichting mee zit als beste getest wordt volgens zowel de ADAC en de ANWB. Er wordt zelfs over gesproken dat er in 45 jaar geen enkele stoel zo goed heeft gescoord als deze stoel.
Ik heb het nu over de kiddy phoenixfix pro 2. Deze stoel komt als zeer goed uit alle testen.

Zijn er nog meer moeders/vaders die zich hebben gestort op het vinden van het beste autostoeltje?? Wat zijn jullie ervaringen??

jamejozie

Re: Door de bomen de autostoeltjes niet meer zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:11

De wetgeving is hier in het veranderen, het is meen ik vanaf 1 juli 2013 dat ze 15 maanden tegen de rijrichting in moeten zitten en dit willen uitbouwen naar 4 jaar, het fijne weet ik der niet van en internet wil niet meewerken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:26

[MW] > [HTT]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:49

jamejozie schreef:
De wetgeving is hier in het veranderen, het is meen ik vanaf 1 juli 2013 dat ze 15 maanden tegen de rijrichting in moeten zitten en dit willen uitbouwen naar 4 jaar, het fijne weet ik der niet van en internet wil niet meewerken

Zijn hier regels voor tegenwoordig... oh help... ik zat vroegah gewoon zonder stoeltje en gordel op de achterbank := Guess what, ik leef nog steeds.

Maar volgens mij zijn alle stoeltjes die te koop zijn door dezelfde keuring gekomen hoor :) Laat jezelf niet gek maken.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:53

Zijn nog geen regels voor, maar het is aangetoond met diverse testen dat het tegen de rijrichting in veiliger is voor een kindje in een autostoeltje.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:53

verootjoo schreef:
jamejozie schreef:

Zijn hier regels voor tegenwoordig... oh help... ik zat vroegah gewoon zonder stoeltje en gordel op de achterbank := Guess what, ik leef nog steeds.

Maar volgens mij zijn alle stoeltjes die te koop zijn door dezelfde keuring gekomen hoor :) Laat jezelf niet gek maken.

Nou ben ik niet helemaal met e eens.. De testen zijn de minimale eisen... Stoeltjes die aan de minimale eisen voldoen en niks extra's daar blijft in een crass test niet veel van over

Tegen de rijrichting in weet ik niet wat een goed merk ik, met de rrichting mee is een van de betere romer king, mede doordat het een duits meek is en de eisen daar strenger zijn

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:46

Wij gaan wel een stoeltje bestellen die tegen de rijrichting in gaat. :j
Als je de filmpjes ziet van het verschil bij een aanrijding met een stoeltje dat vooruit gaat dan twijfel je daar niet meer aan. Ze zijn wel een stuk duurder, vanaf €400 geloof ik. Maar de veiligheid van mijn kind is natuurlijk niet in geld uit te drukken. En daarbij ben je gelijk klaar, ze kunnen er tot 4 jaar er in

Voor filmpjes: Klik