Spelletjes tablet??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Spelletjes tablet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 22:02

Hoi allemaal,

Mijn oma van 87 heeft bedacht dat ze tablet wil, om spelletjes op te doen.
Allemaal leuk..maar zijn er tablets die en betaalbaar, en goed, en geschikt voor alleen spelletjes zijn?
Het is dat ik ooit een ipad gekregen heb, zelf had ik er nooit een aangeschaft !

Ik heb er dus geen kaas van gegeten, en hoop dat iemand mee kan en wil denken..

We zoeken er een met minimaal 10 inch scherm, aangezien haar ogen niet al te best meer zijn.
Als je zo'n ding aanschaft, staan er dan al spellen op? Ze wil graag kaartspellen spelen op de tablet..

Bedankt alvast!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:17

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 01:12

Voor dat geld zou ik eerder gewoon een iPad nemen.
Ik heb een iPad mini 16 GB en die is €317,00.

Het scherm is groot zat, maar toch handzamer wat voor je oma misschien wel makkelijk is

Opzich zijn ze heel makkelijk (plus jij het systeem van Apple kent en je oma op weg kunt helpen)

Hippe oma :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 01:30

Ik heb zelf een Asus tablet (nexus 7) en dat vind ik wel een heel fijn ding, wel een 7 inch dus niet wat jij zoekt. Maar ik denk dat alle asus tablets wel aanraders zijn.
Ik denk alleen wel dat een ipad misschien een betere optie is omdat iOS naar mijn idee beter is voor mensen die niet zo heel erg technisch zijn, ik vind het allemaal net wat simpeler werken dan android. Maar volgens mij gaat iOS ook weer flink op de schop in de volgend versie dus ik weet niet of dat ook zo blijft.

eponine

Re: Spelletjes tablet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 09:03

Nou, ze heeft er nu een gezien bij kruidvat, voor 140 euro, dus mag ik vandaag op pad om te kijken of ze hem nog ergens hebben... Ze heeft geen groot budget namelijk. Ik zal zelf op de een of andere manier spellen erop moeten zien te krijgen, van ouders is geen sprake meer helaas. Eerst maar eens zien of ze hem nog ergens hebben, was een 10 inch. Is wel een android dus hoop dat dat niet te ingewikkeld is hahaha

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:06

kijk eens op bartsmit.com dat zijn wat goedkopere tablets. Maar goed genoeg voor alleen een spelletje!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 09:12

Is cresta iets?

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:22

Wij hebben ook een tablet, ergens een keer gratis bijgekregen :+, maar ik denk dat je oma beter een iPad kan kopen. De kwaliteit is gewoon zóveel beter. Onze tablet, geen idee van welk merk, in ieder geval een onbekend merk, stopte er na een halfjaar mee. De oplader pastte niet meer in de tablet, hij was uit zichzelf volledig gereset en hij startte niet meer op. Het zou een beetje zonde zijn als je oma nu 140,- neertelt, terwijl hij misschien niet lang meegaat.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:28

TJa, ik zou oma adviseren even door te sparen. Die goedkoper dingen gaan nu eenmaal een stuk vlugger kapot en het touchscreen is veel minder precies. Errug irritant!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 14:48

Ik heb zelf ook een ipad, dus kan niet vergelijken helaas.. Helaas was hij hier ook uitverkocht bij kruidvat.. Zelf kan ze daar moeilijk komen met haar scootmobiel.. Maar dit najaar verhuist ze naar een aanleunwoning, waar ze al meer dan genoeg kosten krijgt, dus vandaar ook de keuze voor een goedkopere variant. Omdat het ook alleen maar voor de spelletjes is. Ze heeft al moeite met op de tv zenders te vinden, dus ben benieuwd hie ze dat met een tablet wil doen..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:42

Als je een goedkopere wilt zou ik toch eens kijken naar een 7" a-merk tablet, zoals een samsung of een nexus 7. Ik heb deze met iets meer geheugen: http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/ipad-tablets/ipad-tablets/asus-google-nexus-7-8gb-android-tablet/C31_6F0_6F0_778913/?BC=GOA&cm_mmc_o=7BBTkwCjC-kTwFwwECVyBpAgfkblfbETzplCjCbVzpwEfz_kwflCjCIIo9vN&BAC=ALG.

Heerlijk ding, ik weet niet hoe slecht de ogen van je oma zijn, als ze bijvoorbeeld nog gewoon een boek kan lezen denk ik niet dat 7" te klein is bij de meeste spelletjes. Bovendien is het scherm van zo'n tablet dan misschien iets kleiner maar de beeldkwaliteit is wel beter en dat kijkt ook weer makkelijker.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:57

wijhebben samsung galaxy tab 2 en die werkt echt super goed en is niet te duur voor zijn kwaliteit...

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:26

De meeste goedkopere tablets zijn zooooo sloom en dan krijg je heel raar beeld bij spelletjes. Zeker geen aanrader. ..idd door sparen voor een apple of Samsung.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:51

Waarom probeer je niet een ipad van de eerste generatie te vinden?
Dat zal niet zo duur zijn, is wel overzichtelijk en van prima kwaliteit en je kunt verreweg de meeste spellen er nog opzetten. Dat zou ik adviseren als beste combi tussen goedkoop en nog nette kwaliteit. Dan zou je rond de 100 euro klaar kunnen zijn.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 17:02

Een gewoon boek kan ze niet meer lezen, wel een groot letter boek, dus daarom ook een tanlet met minimaal 10 inch scherm.. Wel top hoe hier meegedacht wordt!