Samsung Galaxy SIII mini of iPhone 4?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mijn voorkeur gaat uit naar...

Samsung Galaxy SIII mini
11 (47%)
iPhone 4
12 (52%)
Anders
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 23

Nightingale

Samsung Galaxy SIII mini of iPhone 4?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 14:37

Omdat de accu van mijn huidige smartphone (Samsung Galaxy Gio) het bijna begeeft, denk ik dat het tijd is voor een nieuwe telefoon. Ik zit alleen nogal in twijfel welke het dan zou moeten worden! Mijn oog is gevallen op de Galaxy SIII mini, nu zo'n 250 euro bij de Mediamarkt. Vrienden van mij hebben echter een iPhone 4, een slagje duurder maar dan heb ik wel echte kwaliteit. Kan iemand mij iets aanraden? Is de SIII mini het kopen waard, of begeeft die het net zo snel als mijn Gio? En is de iPhone 4 het nog wel waard, nu hij al 3 jaar oud is?

Even voor de duidelijkheid: ik wil geen abonnement en dus moet hij simlockvrij zijn.

Caily

Re: Samsung Galaxy SIII mini of iPhone 4?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:40

Ik heb de SIII mini sinds enkele weken. Prima telefoon tot nu toe, niks te klagen. Reden waarom ik voor deze heb gekozen is het handzame formaat (ik ga bijna dagelijks alleen met mijn paard op pad en heb de telefoon dan graag op zak) en gemak waarmee je software en bestanden koppelt aan andere apparaten, met een iPhone schijnt dat een stukje lastiger te gaan allemaal.

Hoe de SIII mini op de lange termijn is kan ik je dus niet vertellen, ik lees mee. Ben wel benieuwd wat mij te wachten staat :Y)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:41

Hier is al een centraal topic over! ;)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:42

Ik heb de s3 mini... zou er zelf niet meer voor gaan... hij is een stuk langzamer dan de gewone s3 en vele functies ontbreken. De s3 is een beetje te vergelijken met de iphone 3... het verschil tussen de functionaliteit van de s3mini en een iphone 4 lijkt me dan ook echt heel groot...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:43

De s3 mini is in veel opzichten veel minder goed dan de S2 en S3, dus niet doen!
Kijk ook eens op kieskeurig.nl voor beoordelingen! ;)

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 14:44

De S3 is sowieso geen optie, die is mij veel te groot :') Hij moet wel in mijn broekzak passen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:46

Ik heb de S3 mini nu een paar maanden en vind het echt een hele fijne telefoon hoor! Ik heb ervoor gekozen omdat ik kleine handjes heb en de andere samsungs niet goed kan bedienen :')

Ik merk niets van de ontbrekende functies oid. Alleen de camera is iets minder als je het vergelijkt met de s3.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:48

De S2 is ook niet zo groot, die heb ik en ik heb ook kleine handen en wil met 1 hand kunnen bellen als ik op mijn paard zit! :j

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:53

Ik heb de S3 mini en hij bevalt me super goed!
Ik heb een software update gedaan waardoor hij nu hetzelfde is als een 'grote' s3.
Heb hem gekocht op www.telefoonwereld.nl daar was die toen namelijk veel goedkoper hihi :o

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:57

Zelf heb ik de S2, echt súperhandig en heeft in het half jaartje wat ik 'm nu heb niet één keer vastgelopen of problemen veroorzaakt!
Mijn stiefzusje daarintegen, zij heeft de SIII mini, volgens haar is het een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend telefoontje. Hij loopt alleenmar vast, doet dingen uit hetzelf zonder dat zij eraan zat (ze legde hem op tafel en hij ontgrendelde en ging door de menulijst scrollen enzo, heel eng) dus tja, ze wilt 'm nietmeer ookal is ie 7 maanden oud. :')

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:58

Wat is echte kwaliteit?
iPhone 4 heeft vergeleken met een 4S een slechtere camera en is sowieso een ouder model. Ik heb de 4S. Maakt (bij goed licht) prachtige foto's (en ik ben kritisch wat dat betreft...), maar valt uit bij koude (-5) en de batterij is snel leeg

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:01

Ik heb de htc one s en ben er super blij mee! Kostte eerst 400 euro maar nu nog maar 300 en dat is een hele goeie prijs voor zo'n telefoon! Mijn batterij gaat meestal 2 dagen mee terwijl ik gewoon mijn internet aan heb staan. Ook is hij niet zo groot net als de mini en de iphone. Hij is erg dun en is super snel!

Toen ik een nieuwe telefoon nodig had wou ik ook de mini maar die bleek eigenlijk alleen qua uiterlijk op de s3 te lijken en qua binnenkant juist op een oudere, minder "goede" samsung telefoon (ben de naam even kwijt).

Ben benieuwd welke het wordt!

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:04

Ik heb zelf een Iphone 4s en ook een 4 gehad, allebei hele fijne telefoons maar als je echt goeie foto's wilt en nog snellere telefoon zou ik een 4s kiezen, wel gaat batterij van iphone snel leeg, maar ligt ook wel aan welke app's je gebruikt en hoeveel je op je telefoon zit, bij mij is die nog nooit uitgevallen en of kapot gegaan, en laat hem regelmatig vallen, ligt in de zon, heb hem altijd bij me en zelfs in een regenbui toen ik op het paard zat waarbij die een een niet water dichte jas is er niks gebeurt. Ik heb zelf geen ervaring met samsung maar vind het wel mooie telefoons, en van de mensen die ik ken hoor ik ook wel goeie verhalen. Het is meer wat je zelf liever hebt, sommige mensen zweren namelijk bij een iphone(net als ik) en andere bij een samsung.

Ik zelf zou dan inplaats van een 4 en 4s kiezen of inplaats van S||| mini een S||| maar dat is natuurlijk eigen keus.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 16:47

400 euro is wel het absolute maximum dat ik zou willen uitgeven, de 4s valt daar helaas niet binnen. De htc one s ga ik ook naar kijken!

Fritsie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:55

sandra1312 schreef:
Ik heb een software update gedaan waardoor hij nu hetzelfde is als een 'grote' s3.
Heb hem gekocht op http://www.telefoonwereld.nl daar was die toen namelijk veel goedkoper hihi :o

Mag ik vragen wat je nu meer kunt? en hoe je die update hebt gedaan? Heb zelf ook een s3mini daarom ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:53

HTC hoor ik veel problemen mee, had er zelf ook 1 (Legend) en die wilde na een jaar niet meer opladen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:56

Appart! Heb mijne nu ruim een half jaar en hij heeft nog nooit iets raars gedaan. Maarja ik denk dat elke type telefoon wel eens een rotte appel er tussen heeft zitten. Neem aan dat jou accuprobleem gewoon binnen de garantie viel?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:57

sandra1312 schreef:
Heb hem gekocht op http://www.telefoonwereld.nl daar was die toen namelijk veel goedkoper hihi :o

Dat is handig! Alleen het lijkt me dat je bijvoorbeeld een camera niet betere foto's kunt laten maken middels een software update?
Als dat wel kan is samsung wel erg goed bezig!

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 15:35

Het punt is dat ik bang ben dat de batterij van de s3 mini net zo snel kapot zal gaan als die in mijn Gio. Een iPhone heeft dat, voor zover ik weet, een stuk minder, maar die kost wel weer 150 euro extra...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:40

Ik heb een S3 mini en ben er heel tevreden mee. Gaat makkelijk 2 dagen mee op een keertje laden en dan is 'ie aan het eind van de tweede dag nog niet zo ver leeg dat 'ie gaat zeuren om de lader. :P

Van vastlopen of zo heb ik geen last, denk inderdaad dat er altijd wel iemand is met een slechte ervaring, maar dat die gewoon net pech heeft gehad of zo.
Ik vind iPhones te duur en het gesloten systeem, niet passen van laders als je eens ergens op bezoek bent (mijn vrienden zijn ook allemaal Android-mensen) en hun kwetsbaarheid echt grote nadelen.
Samsung is plastic fantastic, het ziet er iets minder gelikt uit dan de iPhone, maar mijn Galaxy S Plus is honderden keren gevallen en ja, je ziet het er aan af, maar hij doet het nog steeds en ook het scherm is nog heel. Ook de batterij gaat nog makkelijk een dag mee, terwijl 'ie inmiddels bijna 2 jaar oud is.

En om heel eerlijk te zijn... Ik vind iPhones allesbehalve gebruiksvriendelijk. :=
"Intuïtieve bediening" m'n neus, ik heb er altijd ruzie mee. Dingen die bij Android heel logisch en makkelijk zijn, kunnen met een iPhone niet of alleen via een omweg.