muziek opslaan in moviemaker en op cd zetten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Criena22

muziek opslaan in moviemaker en op cd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 16:58

Hallo,

Ik heb in moviemaker mijn filmpje geüpload en hieronder mijn muziek voor de kür gezet.
Nou wil ik alleen de muziek branden op een cd zodat ik deze in de cd-speler kan doen om te oefenen. Dus zonder filmpje
Het lukt mij niet om het filmpje onder de muziek te verwijderen, want dan gaat de muziek ook weg!
Hoe doen jullie dit?

Zou ik dan de muziek naar een ander programma moeten kopiëren en vanuit hier een audio bestand op cd branden?

Iepke

Re: muziek opslaan in moviemaker en op cd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:36

Het kan heel simpel: Je audiobestand staat ergens op je computer neem ik aan, los, zonder filmpje?
Dan kan je 'm openen in bijvoorbeeld Windows Media Player, daarin staat ook de optie om muziek op een cd te branden.

Verder staat het hier verkeerd, heb getemd!

Criena22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:20

nee hij staat niet los, omdat ik dus stukken geknipt en geplakt heb. zou ik dot dan moeten kopiëren naar een ander audio programma?

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:45

Ja, als je de muziek al in je filmpje hebt verwerkt en het dus alleen een videobestand is geworden, dan kan je met een speciaal programmaatje de muziek 'rippen'. Die zijn wel online te vinden. Als je op google zoekt vind je van alles, ook tips.

Er is ook wel een andere manier, maar die is kwalitatief wat minder. Dan moet je rechtsonder in je taakbalk, op de speaker klikken met je rechtermuisknop, dan opnameapparaten. Stereo-Mix inschakelen (rechtermuisknop) en microfoon uitschakelen. Dan zoek je in je bureau-accessoires naar geluidsrecorder. Je start je filmpje en je recorder en hij neemt al het geluid op dat je afspeelt op je computer op dat moment. Valt kwalitatief wel tegen, maar is een eventuele optie.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:33

WD-V -> HTT