Meer bokkers met lentekriebels en een balkon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Meer bokkers met lentekriebels en een balkon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 13:40

Aangezien het laatste topic wat ik over dit onderwerp vinden kon uit 2011 dateert ( Niene87 @ [HTT] Mijn Balkon ) en ik me af vroeg of er wellicht meer met dit "probleem" rond lopen open ik maar even een nieuw topic. Want de dagen woorden langer en als ik naar buiten kijk verlang ik naar lange zomeravonden op het balkon, inclusief een goed glas wijn en een spannend boek :Y)

Echter is mijn balkon op dit moment een enigszins troosteloze betonnen vinex variant van wat als confort bedoelt was en wil ik graag mijn (overigens niet echt groene) vingers dit balkonnetje om laten dopen in een subtropisch paradijsje..

De eerste stappen zijn al gezet door bij het tuincentrum twee rododendrons en een vogelbad aan te schaffen, maar dit zet nog niet echt veel voeten in de aarden. Ik ben dus op zoek naar ideeën en mensen die ook helemaal los aan het gaan zijn op hun balkon.

8nnemiek

Re: Meer bokkers met lentekriebels en een balkon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:47

Geen balkon meer hier, maar misschien een leuk idee om iets eetbaars op je balkon te kweken :D Tomatenplanten groeien er prima. Aardbeien.. Kruiden.. Paprika, komkommer, framboos.. er zijn heel veel groentes en fruitplanten die het goed doen op een balkon. In het eetbare-tuin-topic staan een boel leuke ideeën en daar zijn meer mensen die alleen een balkon hebben.

En verder, gewoon de Action leegroven :Y) :D

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:51

Leuk! Ik ben net bezig om ons balkon op te pimpen :D Er hangen bloembakken aan de rand met bloemetjes en een komkommerplantje + tomatenplantje. Als het mooier weer is ga ik de vloer daar maar eens boenen. Die is van t winter namelijk behoorlijk groen geworden :oo

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:55

Ja ik ook! Heb wel groene vingers, maar kan er de zin niet voor opbrengen ;)
Ik heb een olijfboom, moet ik nog ophalen bij mn ouders want die kan slecht tegen vorst. Daar wil ik er nog 1 van.
Ik heb ook dringend een tafel nodig eigenlijk..
De action is wel een goed idee ja!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:58

Ik heb geen balkon maar wel een postzegeltje aan tuin, dat zo'n beetje maatje balkon heeft. Het is hier ook nog 1 grauwe bemoste bende, maar ik heb al wel een bak narcisjes voor het raam gezet! De tafel is ook helemaal groen, dus binnenkort eens lekker met een heet sop en een afwaskwast aan de slag denk ik!
Misschien een idee voor de inspiratieloze mensen, ik heb een erg leuk boek gekocht, genaamd Tuinieren in de vensterbank, en daar staan hele leuke beplantingsideeen voor bloembakken voor alle seizoenen in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:06

Ik heb alleen nog twee stoeltjes op mijn balkon :D

Ik zit te denken om wat mooie, frisse planten neer te zetten, lekker veel kleur :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:26

Mijn balkon is ook nog in wintermodus :o .
Behalve een stoen en een klein tafeltje staan er drie palnten die de winter overleefd
hebben .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:29

Ons balkon wordt opgeknapt.. Dus die krijgt ook een make over..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:33

Ik heb vorig weekend al op het balkon gezeten, wel met dikke trui aan, hihi. Wij hebben alleen zon tot n uur of 13.00, en de zon is nu helaas nog nergens

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:36

Ik heb een oppottafel met plantjes erop. 2 tuinstoelen en een ienimienie tafeltje. Mijn balkon is ook maar 120cmx300cm.
Mijn schoonouders hebben een hele leuke klikvloer op hun balkon dan wordt het minder betonnig.

Wat ik ook leuk vind zijn die muurposters, vaak kun je ze ook zelf laten maken.

miekjuh3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:02

wel lentekriebels maar geen balkon wel een paard telt dat ook mee haha

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:55

Ja, een balkontopic!

Ik heb een balkon van 2,5 bij 2,5 meter en ik ga er binnenkort mee aan de slag.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:58

Ik heb een heel klein balkon, heel ondiep maar wel lang. Punt is dat hij pal in de zon staat, dus alles wat ik de afgelopen jaren heb geprobeerd verbrandde. Zelfs violen e.d. Dus ik vrees dat ik er weinig meer mee kan...

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:04

Ik heb einde middag en avond zon, dat is wel gunstig, want dan kan ik uit mijn werk lekker in het zonnetje zitten.

Onlangs heb ik er een ' grasmat' neergelegd :') er staat een olijfboompje en ik heb gister een bak met o.a. hyacinten naar buiten geknikkerd (wat een stank in je huiskamer }:0 ).
Verder staat er een bak recent overleden viooltjes en zitten de hangbakken vol met onkruid. :+

Kortom, genoeg te doen.

MIjn vader heeft me een voorbeeld van een plantenbak gestuurd, die wil ik binnenkort gaan maken en dan ga ik de rest ook aanpakken.

Het grootste probleem waar ik tegenaan loop is dat ik niets in leven kan houden := en dat is voor een fleurig balkon wel redelijk essentieel.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:06

secricible schreef:
Ik heb een heel klein balkon, heel ondiep maar wel lang. Punt is dat hij pal in de zon staat, dus alles wat ik de afgelopen jaren heb geprobeerd verbrandde. Zelfs violen e.d. Dus ik vrees dat ik er weinig meer mee kan...

Leuke buxusbollen gaan planten in vrolijke bloempotten! :D hebben wij ook op ons dakterras die altijd vól in de zon staat.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:48

Oh leuk een balkon topic! Ik ben al een beetje bezig om het zomerklaar te maken :) ik heb wel wat foto's, het is alleen nog niet af.

Vriendlief wilt nog graag kunstgras erop, dat beton wordt zo loeiheet en ik heb de radiator op het balkon gespoten en krijg het er niet meer af haha

Afbeelding
Mijn bloembak, ik vind hem helemaal geweldig :D

Afbeelding
Tafeltje met 2 stoelen, wat winterharde planten erop (uit mijn moeder d'r tuin geplukt, moeten nog wat groeien en krijgen dan een mooiere pot), bamboestokken langs de rand (heb gigantische inkijk, allemaal gaatjes :+ )

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:17

Ik heb 2 balkons en vorige week maar eens het balkon aan de achterkant schoongemaakt.
Vorig jaar eind van de zomer een wespenplaag dus ik moest al die lijken nog verwijderen *ieuw*.
Heb een emmer allesreiniger gebruikt en maar schrobben! Bij Action hebben ze voor nog geen 5 euro nep grasmatten dus daar heb ik er nu ook een van. Ziet er al heel schoon en gezellig uit! Heb er ook een windlicht op een tafeltje staan: voor de zomer is dit balkon 's avonds heel fijn, lekker koel.
Balkon aan de voorkant moet ik nog schoonmaken maar dat is gelukkig iets minder erg. Denk dat ik daar ook weer een grasmat neerleg en een paar grote potten met petunia, horstensia en een paar planten. Daar staat ook weer een tafeltje met windlicht, zo gezellig :)
Dit balkon is trouwens niet dicht dus ik heb laatst bij Action van die doeken met prints erop gekocht en voor het balkonrek gespannen, heel leuk!
Met de planten wacht ik nog even tot na IJsheiligen (van mn moeder geleerd) :) :)

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:41

Ik heb een doek bij de ikea gekocht, samen met m'n buurvrouw. Binnen no time hadden bijna alle balkonnetjes hetzelfde witte doek :D

Ik heb overigens echt fantastisch uitzicht -O- op een blinde muur.
Morgen zal ik foto's maken.

Liesss, kan je lekker zitten op zo'n bistro setje?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:55

Ik heb ook een balkonnetje in Nederland, maar gigantisch onhandig (1/1,5m diep en meter of 8 lang en heb alleen 's morgens zon). :(
Ga mee lezen voor inspiratie! Wil er wel een gezellig plekje van maken, want zit graaaaag buiten. :D

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:05

Echt, wie krullen heeft, wil steil haar. En wie steil haar heeft, wil krullen. :+ Heb het precies andersom, een tuin, maar geen lentekriebels. :D Anyway, wat ik wilde zeggen. Vaak heeft een balkon een stukje muur dat weinig zon vangt, zo ook onze tuin trouwens. En ik vind zo'n schilderij voor buiten dan altijd wel erg leuk!
Verder lees ik even mee voor tips, want we hebben redelijk wat verhard terras in de tuin. Dus ik zou dat wel willen pimpen, zonder je zitruimte kwijt te zijn.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:26

Ik zag hier boven een leuk tafeltje! Daar moet ik ook naar opzoek.
Mijn balkon is geloof ik 6 bij 2 meter, dus ik heb geen klagen geloof ik :+
Volgende maand ga ik inkopen doen, als ik weer geld heb haha

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:30

Ook hier een balkon en totaal inspiratieloos op het moment dus spiek hier mee voor wat ideetjes..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:34

Leuk, een balkon topic! Zoiets zocht ik al, want het tuintopic gaat toch meer over tuinen ( :+ ) en dat verschilt nogal in mogelijkheden met een balkon.
Ik heb zelf een dakterras (3x6m) en zoek ook nog ideeën. Er staat al een tuinset en volgende week wordt mijn hangmat geleverd 8-)

Afbeelding

Maar foto's van andere buitenruimtes zijn altijd leuk voor inspiratie :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:46

Zou zo naar het tuincentrum rennen om ons balkon weer vol te planten en gezellig te maken. Helaas krijgt ons complex nieuwe balkons waar ze volgende maand mee gaan beginnen, alles moet dus van de balkons af. We moeten nu geduld hebben tot maximaal eind juli :(.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:12

Ik zet even een stipje. Heb ook een héél klein balkon waar ik al zo lang wat leuks mee wil doen. Ik wil binnenkort even wat schilderen, want het balkonrek ziet echt groen.