Ik zoek een combi laptop/tablet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Ik zoek een combi laptop/tablet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 14:39

Hoi allemaal,

Ik als leek op het gebied van tablets heb besloten een combinatie laptop/tablet aan te schaffen. Echter heb ik géén idee waar ik moet beginnen. Via google kan ik ook de naam van zo'n ding niet vinden.. Hoe moet ik dan verder zoeken?
Weet iemad hoe ik het beste kan zoeken? Of hebben jullie zelf één en zijn jullie daar heel tevreden over? Dan hoor ik het graag!

kehdra

Re: Ik zoek een combi laptop/tablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:42

bedoel je een ultra book convertible? Staat al een tijdje op mijn verlanglijst...

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:42

Aan je tablet kan je dan toch gewoon een toetsenbordje koppelen? Of is dit niet de 'combinatie' die je bedoeld?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:43

Is het niet zo dat je voor elk tablet een los toetsenbord kan kopen? Dat is dan zeg maar een hoes waar een toetsenbord in zit, en als je de tablet los wil gebruiken pak je hem zo eruit.
Of werkt dat alleen met ipads?
Ik heb er ook niet veel verstand van, dus aan mij heb je niet heel veel :Y)

femke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:43

vraag is wat je er mee wilt doen, ik wilde zelf een tablet voor een keer een spelletje op de bank en voor in de trein, op weg naar school.
wilde er dus niet te veel voor uitgeven, voor 200 euro heb ik er een gekocht.
ik kwam er later achter dat ik er ook een stukje text op wilde verwerken tijden de les op school, ik heb er toen een draadloos toetsenbord met usb aansluiting bij gekocht en dat werkt als een tierelier!!!

een andere oplossing is die van samsung, die kan je in een bijpassend toetsenbord zetten en dan heb je dus een soort laptop, mag wat kosten maar dan schijn je ook wat te hebben (al vind ik mijn goedkopere oplossing veel leuker)

dus het is net wat je zoekt :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:44

Asus Transformer is een erg fijn ding :) Die heeft ook een accu in het toetsenbord. Maar je kunt inderdaad voor iedere tablet gewoon een toetsenbord kopen :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 14:45

Nou, het is niet echt een tablet met een toetsenbord, het lijkt meer echt op een laptop.

Dit ongeveer:

Afbeelding

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:47

Ja, da's hetzelfde systeem als de Asus Transformer :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 14:47

imd schreef:
Asus Transformer is een erg fijn ding :) Die heeft ook een accu in het toetsenbord. Maar je kunt inderdaad voor iedere tablet gewoon een toetsenbord kopen :)

Oh, dat is echt precies wat ik bedoel! Maar dat ik eigenlijk dus gewoon een tablet met toetsenbord? Daar kan dus ook gewoon Word op enzo? En misschien iets van Illustrator? Kan er een externe hardeschijf op aangesloten worden?

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:49

Ik heb een Acer Chrome Book.
Ben er heel tevreden over een kleine laptop die werkt als een tablet.
Je hebt geen besturingsprogramma dus je haalt hem uit de doos en direct klaar voor gebruik geen gedoe met installeren
Het enigste wat je doet is via de appstore programma´s erop downloaden. Wel rekening houden dat je zonder internet
verbinding niks kunt want de laptop heeft internet nodig voor de programma´s
Hij is goedkoop volgens mij 260 euro en ook altijd binnen een paar seconde opgestart met een lange accuduur ongeveer 9 uur!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:50

LauraMc schreef:
imd schreef:

Oh, dat is echt precies wat ik bedoel! Maar dat ik eigenlijk dus gewoon een tablet met toetsenbord? Daar kan dus ook gewoon Word op enzo? En misschien iets van Illustrator? Kan er een externe hardeschijf op aangesloten worden?

Nee, besturingssysteem is Android. Voor zover ik weet zijn er geen tabletcomputers met windows besturing.. Externe HD kan op het toetsenbord aangesloten worden geloof ik, heb er nu niet een bij de hond. Illustrator moet je sowieso niet willen draaien op die simpele computers denk ik..
Laatst bijgewerkt door imd op 10-04-13 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:51

Lafayette schreef:
Je hebt geen besturingsprogramma dus je haalt hem uit de doos en direct klaar voor gebruik geen gedoe met installeren
Het enigste wat je doet is via de appstore programma´s erop downloaden. Wel rekening houden dat je zonder internet
Hij is goedkoop volgens mij 260 euro en ook altijd binnen een paar seconde opgestart met een lange accuduur ongeveer 9 uur!

Je hebt altijd een besturingssysteem, anders kun je er niks mee ;) De Chromebook heeft het Chrome besturingssysteem :)

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:54

imd schreef:
Lafayette schreef:

Je hebt altijd een besturingssysteem, anders kun je er niks mee ;) De Chromebook heeft het Chrome besturingssysteem :)

Ik bedoel dat je hem niet hoeft te installeren ;) sorry ben niet heel technisch dus dit is ideaal!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:58

LauraMc schreef:
imd schreef:

Asus transformer heeft een USB in het toetsenbord dus er kan een schijf op worden aangesloten :) Een echte Word zal niet lukken volgens mij, maar wel iets vergelijkbaar zoals Documents To Go. Voor Illustrator bestaat er wel een android-versie, die kan je in de google play store vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:03

Je zou ook kunnen kijken naar de Surface systemen, heb daar erg leuke tablet/laptops bij zien zitten. :) En dat is met windows.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:07

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 15:20

GeekGirl schreef:
LauraMc schreef:

Asus transformer heeft een USB in het toetsenbord dus er kan een schijf op worden aangesloten :) Een echte Word zal niet lukken volgens mij, maar wel iets vergelijkbaar zoals Documents To Go. Voor Illustrator bestaat er wel een android-versie, die kan je in de google play store vinden.

Hmm, echte Word heb ik eigenlijk wel nodig.. Thanks!

8nnemiek: dat is niet helemaal wat ik bedoel :) Maar toch bedankt!

Jans: ik ga even kijken wat het is!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:37

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:57

LauraMc schreef:
Hmm, echte Word heb ik eigenlijk wel nodig.

Dan raad ik je ook aan om te kijken voor een apparaat met een Windows besturingssysteem. Er zijn wel geruchten dat er een versie van Microsoft Office voor Android en iOS zal uitkomen in de loop van 2013, maar die is nu nog niet beschikbaar. Op Windows RT bijvoorbeeld is Office standaard aanwezig en kan je een Illustrator-app installeren.

Asus heeft zo'n soort toestel ontwikkeld op Windows RT http://www.tabletcenter.be/product/312945/category-208146-windows-8-rt-tablet/asus-vivotab-rt-azerty-dock.html

Op de site van Microsoft zelf vind je ook nog een aantal tablets en convertibles die op Windows of Windows RT draaien. http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/tablets-convertibles

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:54

Dat zijn dezelfde als ik in de link erboven liet zien :+

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:10

imd schreef:
LauraMc schreef:

Nee, besturingssysteem is Android. Voor zover ik weet zijn er geen tabletcomputers met windows besturing.. Externe HD kan op het toetsenbord aangesloten worden geloof ik, heb er nu niet een bij de hond. Illustrator moet je sowieso niet willen draaien op die simpele computers denk ik..

Die zijn er zeker wel. Windows 8 RT anyone?
Je moet wel kijken of je een tablet/convertible/whatever neemt met Windows 8 RT of Windows 8 Pro. Zijn hele grote verschillen in namelijk. Op de laatste kan je alles installeren zoals je gewend bent, op de RT variant ben je aangewezen op apps uit de Microsoft playstore.

Een aanrader is trouwens de Dell XPS 10 met docking. Echter wel de Windows 8 RT variant.

Asus heeft overigens ook gewoon een tablet/docking met Windows, bekend onder de Asus VivoTab.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 15:22

Is dat Windows RT dan wel handig? Moet je dan ook betalen voor de Word Apps? Want bij normale Windows zit dat er standaard op geloof ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:23

Word zit er voorzover ik weet alleen als try-out op geleverd, niet standaard in windows in ieder geval. Daar is het net te duur voor voor microsoft.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:17

Windows RT zit gratis een iets wat uitgeklede office variant op.

Hieronder een kort overzichtje:

Afbeelding

Op RT kan je niet zomaar je programma's installeren, op standaard en pro versie wel gewoon.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 10:42