E-boek met DRM-beveiliging downloaden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

E-boek met DRM-beveiliging downloaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 22:55

Sinds begin dit jaar heb ik een (eenvoudige :o ) tablet met Android 4. Aldiko stond er al op als e-reader app.

Bij de ECI heb ik 2 e-boeken gekocht, daar kreeg ik het boekenweekgeschenk bij, totaal 3 boeken dus.
De eerste 2 boeken kon ik probleemloos via mijn browser downloaden en vervolgens vanuit Aldiko een koppeling maken met het bestand.
Het 3e boek echter kon ik niet downloaden, ik kreeg daarbij een foutmelding van 85 regels. Volgens de ECI komt dat omdat het bestand beveiligd is met DRM. Volgens hun moet ik hier http://www.aldiko.com/features.html een feature downloaden en dan zou het probleemloos moeten gaan.

Nou, dat is te cryptisch voor mij. Ik begrijp echt niet wat ik nu moet ophalen. Ook begrijp ik niet waarom ik een "feature" moet downloaden voor mijn app, terwijl ik het bestand met mijn browser niet kan ophalen.
Wie kan mij uitleggen wat ik nou eigenlijk moet doen?

Sani

Re: E-boek met DRM-beveiliging downloaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:57

Heb je het uberhaupt al geprobeerd om die feature te downloaden?
Dat mis ik even in je verhaal. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:00

Je feature is een cijfersleutel die op het "slot" van je drm file past. De feature verteld het drm file zo dat jouw apparaat dat file mag lezen.

Ik heb verder geen verstand van dit soort apps dus de rest van hoe nu verder kan ik je niet vertellen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 23:01

Hallo Sani, ik weet helemaal niet welke feature ik zou moeten ophalen. De link geeft alleen de hele Aldiko app, en die heb ik al.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:22

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:29

Ik moest mijn e-reader autoriseren met een adobe account voor DRM files, misschien zit 'm daar de kneep?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:33

Neej, dat noemt de eerste link inderdaad ook. :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 23:34

Sani schreef:
De eerste link is een how to, ik zie ze nergens spreken over die feature.. Je versie van de app is wel de nieuwste?

Gezien het feit dat de versie 2.2.3. gelanceerd is ver voor de aankoopdatum van mijn tablet ga ik daar wel van uit. Ik heb ook geen melding gekregen van Google Play dat er een update beschikbaar is. Ik heb ook al even geprobeerd via Instellingen - Apps te kijken welke versie ik heb maar daar werd ik niet wijzer van.
ik heb ook al over die hele site gestruind, en de "support" geraadpleegd. Mijn probleem is dus idd dat ik ook niks over een feature kan vinden. Ligt dus niet aan mij, ik voelde me al heel :o?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:37

Probeer die how to op te volgen. Gok (en hoop) dat het dan gaat lukken!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 23:43

Neej schreef:
Ik moest mijn e-reader autoriseren met een adobe account voor DRM files, misschien zit 'm daar de kneep?

Hoe heb je dat gedaan Neej? Want die How To (had ik ook al gevonden) noemt een menu-optie die ik niet heb/of niet heb gevonden. In de Aldiko-app heb ik geen optie instellingen, en bij Instellingen -Apps - Aldiko staat weer niks over Adobe -O- . Ik snap er daarom ook helemaal niks van.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:48

Heb je een menutoets op je tablet? Mijn tab2 laadt die soms zien als er een menu achter hangt (mijn htc had die toets al)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:49

Roodvos schreef:
Neej schreef:

Hoe heb je dat gedaan Neej? Want die How To (had ik ook al gevonden) noemt een menu-optie die ik niet heb/of niet heb gevonden. In de Aldiko-app heb ik geen optie instellingen, en bij Instellingen -Apps - Aldiko staat weer niks over Adobe -O- . Ik snap er daarom ook helemaal niks van.

Haha nou, via m'n laptop.. Dedicated Sony e-reader is natuurlijk wat anders dan een tablet-met-reader-app :)

Ik zou voor je willen kijken of ik het voor elkaar krijg op m'n telefoon maar die ligt na een vocht-incidentje momenteel even werkeloos in een bak met rijst :')

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:49

Ik heb hier een Android 4 tablet met Aldiko app (versie 2.2.3) liggen, dus eens kijken of het mij lukt.

Open je Aldiko-app eens op je tablet. Dan daar naar het menu gaan (rechtsboven in je app, die 3 blokjes die boven elkaar staan) en op Instellingen tikken. Dan zie je een menu-optie Adobe DRM staan en daaronder een paar andere menu-opties (Over / Help / Voorwaarden / Vertel een vriend). Bij 'Over' staat ook gelijk je Aldiko versie.

DRM bij ebooks is 'van' Adobe, dus ik zou nu eerst even een Adobe-account aanmaken als ik jou was. De link staat hier: https://www.adobe.com/account/sign-in.adobedotcom.html . Als je je account hebt, dan moet je dus bij je Aldiko instellingen op Adobe DRM tikken en daar je gegevens invullen (oh, je kan je ook daar registreren voor een Adobe-account zie ik nu) en op Sign In.

En omdat jij het via je browser doet, moet je nu volgens mij het volgende doen:
https://aldiko.zendesk.com/entries/4004 ... ok-Reader-

Dus:
De url waar die bestanden staan moet je toevoegen aan Aldiko in het Mijn catalogi menu. Daar kom je via Winkel (op de beginpagina van je Aldiko-app) -> Instellingen (die 3 blokjes opelkaar weer, rechtsboven) -> Mijn Catalogi -> dan op dat +'je -> Titel ('Eci' ofzo) en url invoeren en op Ok. Als het goed is, moet het dan werken...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 20:57

Neej schreef:
Ik zou voor je willen kijken of ik het voor elkaar krijg op m'n telefoon maar die ligt na een vocht-incidentje momenteel even werkeloos in een bak met rijst :')

:(:) Sambal bij? :Y)

Nerwen, dat klinkt goed, dat ga ik even proberen!

Edit:
@Sani: ik heb een 'instellingen' toets op mijn keybord! Dat was de truc! _/-\o_
@Nerwen: nou, registreren e.d. is gelukt. Alleen is nu de ECI-site tijdelijk niet bereikbaar :roll: .

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 22:22

Nou, het is gelukt! Bedankt voor jullie goede adviezen. *\o/*