Laptop als beeldscherm gebruiken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Laptop als beeldscherm gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 14:09

Hallo :wave:

Eén van mijn laptops is aardig aan het eind van zijn Latijn. Zo aardig, dat de backlight van het scherm na heel lang flikkeren en moeilijk doen inmiddels finaal is doorgebrand. :+
Nu kan ik daar niet echt om treuren, maar als ik niets zie, kan ik de laptop ook niet leeghalen voor ik hem weggooi en daar baal ik wel pittig van. :=
Ik ben al jaren niet meer in het bezit van een tv of losse monitor, maar heb wel twee andere laptops. Bestaat er een (niet al te kostbare) mogelijkheid om de kapotte laptop op een werkende aan te sluiten en die werkende dan op dat moment echt alleen als beeldscherm te gebruiken, of heb ik pech?

LoveBodin

Re: Laptop als beeldscherm gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:56

Ken je niet iemand met een gewone pc?
Dat je daar even heen kan?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:06

Als je een hdmikabeltje koopt, voor een eurotje of 10, en dan vervolgens aan je je andere laptop aansluit, kan je weer wat zien :)) !
(ik gebruik dat hdmi kabeltje om films te kijken op me tv :') )

edit: zag dat je geen tv had, maar met een andere laptop moet dat volgens mij ook lukken!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 20:51

Hm, de kapotte laptop heeft wel een HDMI-poort, maar mijn andere laptops allemaal niet. -O-

Zal zo nog even kijken of de laptop van mijn moeder er eentje heeft, zo niet dan ga ik hulp vragen.

Bedankt in ieder geval, Celiien!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:44

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:58

@Cellien, dat werkt niet.

@TS, wat je ook kan doen is een zaklamp op het scherm schijnen en dan naar http://www.teamviewer.com gaan en dat installeren op de kapotte laptop én op de werkende laptop. Dan log je met de werkende laptop in op de kapotte (klinkt moeilijker dan het is, is gewoon een code overtypen die op 't scherm verschijnt) en kan je zo de gegevens overzetten :)

Mocht je je harddisk inderdaad uit willen lezen als dit niet meer werkt kan je inderdaad zo'n ding als Saskiaatje beschreef aanschaffen. Die is hier wat goedkoper: http://www.redcoon.nl/B268011-Sharkoon- ... efId=tweak

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:03

Ik zet dit antwoord erin van Freekers. Alleen wel hoe het niet moet, nog niet hoe het wel moet. Mijn mannetje zal het ook wel weten, die werkt met 2 laptops en een beeldscherm vaak. Alleen die is niet bereikbaar nu geloof ik. Die stuur ik het topic wel even door. :j

Freekers schreef:
Nou, Celiien schrijft in dat topic dat je met een HDMI kabel de ene laptop naar de andere laptop kunt verbinden. Fysiek klopt dat, technisch niet. HDMI op laptops is meestal alleen HDMI out en niet HDMI in. VGA/D-SUB (die blauwe stekkertjes met die pinnetjes) is ook meestal alleen maar out en niet in.

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:21

karuna schreef:
Ik zet dit antwoord erin van Freekers. Alleen wel hoe het niet moet, nog niet hoe het wel moet. Mijn mannetje zal het ook wel weten, die werkt met 2 laptops en een beeldscherm vaak. Alleen die is niet bereikbaar nu geloof ik. Die stuur ik het topic wel even door. :j

Freekers schreef:
Nou, Celiien schrijft in dat topic dat je met een HDMI kabel de ene laptop naar de andere laptop kunt verbinden. Fysiek klopt dat, technisch niet. HDMI op laptops is meestal alleen HDMI out en niet HDMI in. VGA/D-SUB (die blauwe stekkertjes met die pinnetjes) is ook meestal alleen maar out en niet in.

Zonder beeldscherm is het lastig.

Om data over te zetten heb je toch een externe disk nodig schat ik zo in. De genoemde oplossingen is laptop open schroeven, disk er uit, en aansluiten op de Laptop waarop je het wilt hebben.

Of even ergens bij iemand even op een beeldscherm/tv aansluiten.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:01

Kijk eens 2 posts boven je ;)