hond in aygo, achterbank in delen klapbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

hond in aygo, achterbank in delen klapbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 11:19

Ik wist even de titel niet goed te verzinnen.

Wij zijn op zoek naar een aygo, hond zit normaal op de achterbank en dat zou ik u ook graag willen. Ik zoek een aygo met achterbank neerklapbaar in delen met de redenatie stel dat ik eens een bench mee moet nemen dan kan 1 kant geklapt worden en dan kan ze nog gewoon aan de andere kant zitten.

nu hebben we eentje gezien wat qua prijs, km alles goed is alleen heeft die dus een achterbank uit 1 deel. Nu geeft mijn vader aan klap dan toch gewoon altijd die bank en leg er een kussen in. Echter hangt mijn hond graag tegen de achterbank aan met kop op de klep en heb ik het idee dat als je de bank naar voren klapt dat hij dan nog redelijk schuin staat.

Dan komt er nog eens bij, hoe vaak neem ik de bench mee, niet vaak dus. Het is een ijzeren bench van 107cm past die uberhaupt wel erin ook als ik de bank klap? softbench is ook een optie om te kopen maar krijg je die makkelijker mee aangezien dat ook een grote maat zal zijn?

Al met al wie heeft een aygo en kan me wat meer duidelijkheid geven.

Bienotje

Re: hond in aygo, achterbank in delen klapbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:23

Al eens gedacht om eens een proefritje te maken bij een dealer, kun je het gelijk zelf met eigen ogen zien hoe wat en waar :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 11:36

Ja hoor heb al proefgereden maar dan heb ik natuurlijk de bench niet bij me. Was meer uit praktisch oogpunt. Aygo komt er hoe dan ook maar dit was even een overdenking omdat mijn vader aan gaf van klap die bank dan helemaal en zet haar dan zo achterin met de bench ingeklapt naast haar.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:14

TAO -> HTT

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:18

Zou de bench niet plat op de achterbank passen? Deken erop en hond daar bovenop :+

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:12

bank is volgens mij alleen bij de duurdere versies 50/50 opklapbaar. kan zijn dat het nu ook bij de goedkopere versies kan. ik heb een basisversie en daar kan je alleen de hele bank neerklappen.
en dan nog staat de bank erg scheef. niet echt handig om daar een hond op te zetten.
hier wel eens een opgeklapte bench meegenomen van (dacht) 107cm. het was iig een xxl versie waar een duitse herder in rondjes kon lopen :D
deze moest op de achterbank staan en dit paste in de breedte net. de deuren lopen aan de binnenkant ook iets naar binnen dus maakt het iets krapper. ik weet niet hoe het ligt als je de bank opklapt. lijkt me persoonlijk niet echt handig. bij een bank die voor de helft opgeklapt kan worden, past geen bench tussen. dan zal je de hele bank neer moeten klappen en dan op de ene kant een bench en de andere kant een hond. bench gaat zeker weten schuiven. en wat ik al zei, de bank ligt niet helemaal plat.

edit, denk zelfs dat ik een een xxxl bench had. hij lag iig klem tussen de deuren en lijkt me dat de achterbank iets breder is dan 1.07m :+

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 13:11

Dank je wel deze reactie heb ik veel aan. Als het perse moet is die wel erin te krijgen. We hebben nu eentje op het oog met een 50/50 bank. Die met hele bank was toch niet echt wat we wilden.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:30

joyce83 schreef:
Dank je wel deze reactie heb ik veel aan. Als het perse moet is die wel erin te krijgen. We hebben nu eentje op het oog met een 50/50 bank. Die met hele bank was toch niet echt wat we wilden.

Denk dat een kleinere bench wel tussen stoelen en bank past. En dan hond op de bank.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 17:43

Gisteren zijn we even gaan kijken bij iemand en dan zou je een grote bench ingeklapt achter de stoelen kunnen zetten op de lange kant. Voordeel met 5 deurs is dat je dan wel nog makkelijk aan je hond kan, dat was nu een probleem bij de 3 deurs namelijk.
Ik wil zelf wel altijd een grote bench omdat als we een softbench gaan aanschaffen dit ook voor vakantie zal zijn en als ze dan een paar uurtjes erin moet dus wil ik die graag wel zo groot mogelijk hebben. Hond zetten we nu ook altijd op de bank.