Goedkope autoverzekering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patoucha

Goedkope autoverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 15:40

Ik heb even een vraagje aan jullie.
Weet iemand een BETAALBARE autoverzekering.
Mijn neefje heeft zijn rijbewijs gehaald en heeft een auto op het oog.
Zijn nu beetje aan het rond kijken voor een verzekering, gewoon WA.
De goedkoopste tot nu toe is 55,- Dat vind ik toch een beetje te gek voor die jongen.
De auto is 18 jaar, dus eventueel een youngtimer verzekering zou ook kunnen.
Wie weet iets??

FairLady_

Re: Goedkope autoverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:58

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:59

Je kunt dit het beste uit laten zoeken door een verzekeringsagent.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:01

http://www.independer.nl is een goed startpunt om verzekeringen te vergelijken.

Houdt er rekening mee dat tussenpersonen voor dit soort verzekeringen nog wel provisie ontvangen. Ik oordeel daarmee overigens niet over verzekeringsagenten, maar het is goed dat helder te hebben. En er zijn verzekeringsmaatschappijen die niet met agenten werken (bijvoorbeeld Centraal Beheer, FBTO) maar die vaak wel erg scherpe polissen aanbieden. Maar die mis je dus als je via de verzekeringsagent een verzekering afsluit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:56

Patoucha schreef:
De goedkoopste tot nu toe is 55,- Dat vind ik toch een beetje te gek voor die jongen.
Wie weet iets??

Is dat per maand of per jaar? In het laatste geval is het een koopje.......

Beetje exentrieke auto? Is er toevallig een merkenclub van die iets kan doen voor de leden?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:37

TAO --> HTT

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 00:59

ikke schreef:
Patoucha schreef:
Wie weet iets??

Is dat per maand of per jaar? In het laatste geval is het een koopje.......

Beetje exentrieke auto? Is er toevallig een merkenclub van die iets kan doen voor de leden?

Was het maar waar per jaar
Maar nee, het is echt per maand. -O-
Het is een opel corsa uit 1995, dus niet veel bijzonders.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 01:01

Ik volg het topic even.. ben het nogal zat dus morgen weer met de rij instructeur over lessen hebben, gauw afrijden en hopelijk deze keer wel slagen. :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 01:05

Inshared. Heb mijn autootje daar all-risk voor 40 Euro per maand verzekerd. Mijn vorige autootje (die gewoon alleen WA was verzekerd) was nog geen 20 Euro, dat was een auto die vergelijkbaar is met de Corsa en ook ongeveer even oud was.

Ik weet niet of leeftijd en aantal jaren dat je je rijbewijs hebt daar uitmaken.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 01:08

55 Euro is een normale prijs voor een 18 jarige (risico klasse) zonder no claim korting. Ben bang dat je ze niet veel goedkoper gaat vinden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:21

ik ben uiteindelijk bij allsecur uitgekomen, die was iets goedkoper.
maar met 18 jaar betaal je idd voor je leeftijd.
er zijn wel een paar verzekeringen die de schadevrije jaren op een brommerverzekering meenemen naar de autoverzekering zolang je bij dezelfde maatschappij verzekerd blijft.
misschien ook een optie om te onderzoeken

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:04

als 18 jarige betaal je een vermogen, denk niet dat je het heeeel veel goedkoper kan vinden.
Voordeel is dat hij nu no-claim kan opbouwen. Wat sommige ouders doen is een auto kopen (of door kind laten doen), deze op hun naam verzekeren en kind erin laten rijden (dat het kind de kosten vervolgens aan de ouders betaald). Je kan dan wel jaren goedkoper rijden (ivm leeftijd voor verzekering en no-claim korting van ouders) maar je bouwt zelf niks op.
Daarbij lopen ouders wel het risico hun no-claim kwijt te raken.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:11

Bedankt allemaal. Ik ben bang dat hij inderdaad niet goedkoper kan.
We hebben er nu 1 voor 48,- dus weer iets beter!

Verzekeren op mn zus dr naam doen we zeker niet, want zoals al gezegd wordt, bouw hij dan zelf niks op.
Het is een risicogroep, maar vind de prijzen echt belachelijk. Dat staat eigenlijk niet in verhouding tot het salaris wat ze krijgen op die leeftijd :n

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:14

maar het risico op ongelukken is wel groter. De combinatie van leeftijd (en bijbehorende onbevangenheid) en het nog niet hebben van rijervaring (want zeg nou zelf, echt rijden leer je pas als je je rijbewijd hebt) maakt het een risico voor de verzekeraar.
Heel vreemd is het dus niet. Tuurlijk is het vervelend en een hoop geld. Maar helaas is het niet anders.

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:16

Ik heb mijne via www.polispark.nl. Dat was voor mij als beginnende bestuurder de goedkoopste!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:52

Patoucha, het gaat ze bij de verzekering ook echt niet om het salaris, maar om het risico wat ze lopen...met een 18 jarige beginnende bestuurder loop je nu eenmaal veel meer risico op brokken dan bij een ouder persoon wat al langer rijd...
helaas overschat de gemiddelde 18 jarige zichzelf nog al eens wat betreft verkeersinzicht en voertuigbeheersing :P

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:03

Duur := ? Wou dat die van mij zo goedkoop was _O-

Ik betaalde bijna 90,- alleen WA+. Nu ben ik 19 en betaal ik 70,-..
Ik heb trouwens een Peugeot 107.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 14:11

Sonja_vR schreef:
Patoucha, het gaat ze bij de verzekering ook echt niet om het salaris, maar om het risico wat ze lopen...met een 18 jarige beginnende bestuurder loop je nu eenmaal veel meer risico op brokken dan bij een ouder persoon wat al langer rijd...
helaas overschat de gemiddelde 18 jarige zichzelf nog al eens wat betreft verkeersinzicht en voertuigbeheersing :P

Dat snap ik ook wel! Ik bedoelde alleen dat het in verhouding niet reëel is.
De auto is ook bejaard en heeft nieuw ook niet de hoofdprijs gekost. Dat is ook een stuk wat meegenomen wordt natuurlijk.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:14

Kijk eens bij diks verzekeringen
Ik betaalde daar voor een polotje uit 94 56 euro pm met inzittende verzekering (die zou ik er wel bij pakken is maar 5 euro pm) maar had toen geen rijbewijs dus zowiezo duurder dan

Ik vind 50 euro voor een corsatje met een dagwaarde van bijna nix 50 euro veel geld hoor

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:21

Gentlegiant schreef:
Kijk eens bij diks verzekeringen
Ik betaalde daar voor een polotje uit 94 56 euro pm met inzittende verzekering (die zou ik er wel bij pakken is maar 5 euro pm) maar had toen geen rijbewijs dus zowiezo duurder dan

Ik vind 50 euro voor een corsatje met een dagwaarde van bijna nix 50 euro veel geld hoor

Maar het gaat niet om de waarde van het corsatje..
want ook met een corsatje met een dagwaarde van nog geen 500 euro kan je heel wat schade aanrichten. Bij een WA verzekering wordt er niet uitgekeerd bij schade aan je eigen auto, alleen de schade bij anderen.
En die schade bij anderen is niet afhankelijk van dagwaarde van je auto maar oa van je rijvaardigheid, je inschattings vermogen, je controle over het voertuig etc.
Als jij met je autotje van 500 euro tegen een nieuwe BWM/Jaguar/Ferrari aan zit dan is het schade bedrag behoorlijk.
En of jouw auto dan 500 euro waard is of 10.000 euro maakt weinig uit. De schade aan de ander is waar je voor bent verzekerd.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:26

€55.- is niet zo veel hoor. Betaal al vanaf me 18de €110,- pm.
Ik zou voor die €55.- tekenen hoor! :D

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:29

Het maakt toch niet uit hoeveel de waarde van je eigen auto is? De WA verzekering geld voor de schade die je iemand anders toebrengt, diegene kan zo maar eens wel een dure auto hebben.

Vind een prijs van €50,- toch wel heel reeël, misschien niet in vergelijking met het salaris wat een jongere verdient maar toch zeker wel voor het risico dat hij loopt om een ongeluk te veroorzaken.

Ik ben ook zelf begonnen met opbouwen met een eigen auto, ook €55,- in de maand. Nu bouw je schadevrije jaren op en word je premie ook vanzelf minder.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 01:12

Polisvoormij.nl 40 euro per maand voor een auto uit 2010 met nul schade vrije jaren. Ben all risk verzekerd.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 01:19

wij zitten bij noordhollandsche verzekeringen... en dat scheelt echt aanzienlijk... ik weet dat mijn man toen wij elkaar leerde kennen 65 euro betaalde bij interpolis, en daarna overstapte en nog maar 35 euro hoefde te betalen!
voor een oude opel astra.. dus dat zal mekaar niet veel schelen denk ik met een corsa.. dus dat is misschien
de moeite even na te kijken!

groetjes!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:59

Vergeet niet dat het postcode gebied ook nog mee speelt .

Als ik mijn auto (corsa uit 2001) zou willen verzekeren bij Verzeker uzelf. Met een bestuurder met een geboorte datum van 01-09-1994 (dus 18 jaar oud) en een postcode gebied in een dorpje in groningen dan is de premie 62,82.
Precies dezelfde auto, zelfde bestuurder maar postcode gebied den haag centrum, dan is de premie een ruime 70 euro.

Je woonplaats maakt dus ook nog uit. Den Haag is veel drukker, meer verkeer en dus meer kans op ongelukken in vergelijking met een klein gat ergens in groningen.