1 sticker afdrukken op een A4 met 4 blanco stickers

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

1 sticker afdrukken op een A4 met 4 blanco stickers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 17:05

Ik zit nu al een paar uur te klooien en ik kom er echt niet uit! Of ik Google verkeerd, of iedereen snapt gewoon hoe het moet ;)

Ik moet regelmatig etiketten afdrukken voor pakketjes. Normaal deed ik dat gewoon op een normaal A4'tje, dat knipte ik dan uit en dan plakte ik het met plakband op mijn pakketjes. Super onhandig, vooral gezien ik straks in 1x meer dan 100 pakketten moet versturen dus ik wou stickers hebben. Maar nu het probleem:

Ik heb mooie A4 stickervellen, waar ik 4 etiketten op af kan drukken. Deze etiketten maak ik aan op internet en daarna kan ik er dus voor kiezen om de sticker af te drukken. Ik heb mijn pagina al juist ingesteld (Liggend, geen marges en geen kop/voetteksten). Alleen hoe krijg ik zo'n sticker nu op de juiste plek op mijn vel? Want hij pakt nu natuurlijk steeds dezelfde hoek en als ik de pagina dus omdraai krijg ik er nog wel 1 op de goede plek, maar dat zou dan betekenen dat ik de 2 andere blanco stickers niet kan gebruiken en dat kan ik me niet voorstellen.

Wie kan mij uit de brand helpen? En graag in Jip en Janneke taal :D :o

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:12

Je A4-vel in Word verdelen in 4 vakken. Misschien dmv een tabel waarvan de lijnen niet zichtbaar zijn? Anders werken met tabs.
Printen op een gewoon A4-tje en daar (tegen het licht) je stickervel tegenhouden om te zien of alles op de juiste plek staat.
Als alles op de juiste plaats staat kan je printen op je stickervel.

Moet op ieder etiket dezelfde tekst komen? Dat zou het makkelijkst zijn ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 17:23

Ik heb al een sjabloon voor Word, dat leek me namelijk heel erg handig. Tot ik er achter kwam dat ik het etiket (met streepjescode etc. voor het inscannen bij het postkantoor) niet goed gekopieerd krijg in dat Word bestand. De streepjescode pakt hij niet en de rest van de opmaak komt ook maar half op papier te staan.

Edit: Elk etiket heeft dus een ander adres en een andere streepjescode

Azmay

Re: 1 sticker afdrukken op een A4 met 4 blanco stickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:25

Microsoft office publisher werkt wat dit betreft ideaal.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:27

Misschien is dit handiger in een ander programma?
Ik gebruik vaak Adobe Illustrator als ik zaken in Word niet op de goede plaats krijg.

Is helaas geen gratis programma, maar misschien zijn er alternatieven?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:28

mijn vader heeft eens verteld aan mij, dat er op de voorkant van de verpakking van de stickers een code staat, die kun je invoeren bij de printerinstellingen en daarmee kun je de tekst verdelen binnen de stickers.. als je het precies wilt weten, dan kan ik het hem nog eens vragen hoe het exact moet!?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:30

Doe je de zendingen aanmelden via Parcelware ?

Daar kun je dit eenvoudig instellen.
Als je papierformaat op DIN A4 zet, kun je aangeven in welke hoek je geprint wilt hebben.

joyce2

Re: 1 sticker afdrukken op een A4 met 4 blanco stickers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 17:37

Ik verzend via ShopsUnited. Dat DIN4 ben ik nog nooit tegen gekomen, waar zou ik dat kunnen vinden? Ik heb wel een super nieuwe HP Printer, met van alles erop en eraan, dus je zou denken dat het allemaal niet te moeilijk kan zijn.

Via Avery heb ik het juiste sjabloon gedownload, dus beter dan dat kan ik het niet krijgen natuurlijk. Maar het probleem is dus die streepjescode. Ik heb ook Publisher en Photoshop Elements, maar het zou heel simpel moeten zijn! Zoiets als Peerke dus zegt, dat je aan kan geven vanuit welke hoek je hem geprint wilt hebben.