Ik zoek iets om te gebruiken tussen de paarden (letterlijk) en ja, dan houdt het al snel op natuurlijk. Ik ben altijd alleen, heb geen hulp voor het vasthouden of laten lopen van mijn paarden, ik doe alles zelf en heb ook nieuwsgierige pony's

Camera 1 is overleden door teveel stof in de lens (gewoon een te gevoelige lens) en camera 2 is uit mijn handen gevallen, net op het beton natuurlijk .. Heel stom, maar niks meer aan te doen (en hij deed daarvoor al moeilijk, ook waarschijnlijk door vuil).
Nu ben ik dus op zoek naar iets waar je wel leuk foto's mee kan maken, maar waar je ook zonder problemen 'ruw' mee kan omgaan en wat niet meteen begint te sputteren als er eens een zandkorreltje bij komt kijken. Zo'n onderwatercamera-achtig iets dus. Zat al te kijken naar camera's met minder zoom, omdat een uitgebreide zoomlens wel heel fijn is, maar ook heel gevoelig (had een Canon Powershot SX200 IS bv.)
Omdat de zogenaamde onderwatercamera's mij tot nu toe niet meteen bevielen (echt wel héél weinig zoom bv.) heb ik er niet verder naar gekeken, maar nu kwam ik een nieuwe van Canon tegen die mij toch wel interessant lijkt. Heeft 5x zoom en de optie tot HD-filmen (de vorige versie was 3x zoom en 640x480 filmpjes) dus dat vind ik wel al een mooie.
Maar nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met dit soort camera's?
Zijn ze leuk in combinatie met paarden? Het is voor gewoon herinneringskiekjes voor mezelf, niet voor technische hoogstandjes. Maar het zou wel leuk zijn als ze paarden in beweging wel kunnen volgen, voor die keer dat mijn paarden eens bewegen