huurtoeslag, berekening toeslagen.nl klopt met praktijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

huurtoeslag, berekening toeslagen.nl klopt met praktijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:06

wat ik me dus afvroeg, je kunt op toeslagen.nl in het rekenvoorbeeld berekenen of je recht hebt op huurtoeslag en de hoogte van die toeslag
in het verleden heb ik recht gehad op en gebruik gemaakt van die toeslag en de praktijk kwam overeen met wat er op toeslagen.nl als indicatie uit de berekeningen kwam, maar is dit over het algemeen zo? of komt de praktijk ook wel eens niet overeen met de berekening in dat rekenvoorbeeld?
komt het voor dat er flinke verschillen in zitten ? dat het een tientje afwijkt bijvoorbeeld, kan gebeuren , maar stel dat het bedrag in de praktijk echt flink lager is dan wat je naar aanleiding van het rekenvoorbeeld dacht kan ik me voorstellen dat dat een hele nare verrassing kan zijn ...

Manny

Re: huurtoeslag, berekening toeslagen.nl klopt met praktijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:47

Als alles correct word ingevuld klopt het gewoon. Ik heb nog nooit een ander bedrag uit gekregen dan dat ik daadwerkelijk later kreeg.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:10

Bij mij is de afwijking nooit groter geweest dan 100 euro :) voor huurtoeslag dan.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:12

Naar mijn weten klopt het ook gewoon.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:11

Als je trouwens twijfelt of het klopt, kan je de toeslag ook steeds overmaken op je spaarrekening. Als het dan niet klopt kan je het makkelijk terug betalen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 19:04

voor mijzelf is het niet van toepassing, maar het was echt iets wat ik me gewoon af vroeg naar
aanleiding van een ander topic :)

maar ja, het is op zich een goede tip....tenzij je die huurtoeslag echt nodig hebt natuurlijk...
maar daarom ga ik er persoonlijk redelijk vanuit dat als je het in de praktijk nodig hebt (zonder dat je gekke dingen doet)
het wel zou moeten kunnen kloppen

toen ik alleen woonde was er geen twijfel over mogelijk dat het correct was trouwens.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:23

Het zou inderdaad moeten kloppen. Als iemand echter in het begin van een jaar een inkomen schat en dat blijkt aan het einde van het jaar veel hoger te zijn.. Tja dan moet er terugbetaald worden. Maar dat staat los van de rekenhulp.