Nu overweeg ik de optie om deze af te breken, en een nieuwe bouw te zetten met beneden 4 paardenstallen (ik heb 3 arabieren en een kleine pony)
wasplaats, ed en hierboven een loft te maken, om zelf te gaan wonen.
Heeft er soms iemand tips/ervaringen voor mij? Ik veronderstel dat je afvoer/isolatie ed tussen verdiep 1 en verdiep 2 toch zeer goed moet zijn,
want ik zie mijn paarden graag, maar ik woon zelf liever niet in een stal(geur)

naast mijn paarden, maar erboven, maakt dat veel verschil? Ook qua stalondergrond, kan je bvb het geluid wat dempen, niet dat bij elke beweging je boven
erg goed "doeferdedoef" of zo hoort?
Even ter info: mijn paarden staan enkel gedurende de wintermaanden 's nachts op stal. Ze gaan sowieso dagelijks dan naar buiten (ook bij sneeuw) en tijdens de lente/zomer/herfst staan ze 24/7 buiten met schuilstal.
Ik heb nog een extra opslagplaats voor hooi, het is altijd wel handig als je bij de winter natuurlijk iets binnen handbereik hebt, maar ik hoef dus niet meteen een grote opslagplaats hiervoor.
Wat vinden/denken jullie? Het stuk bouwgrond is niet groot genoeg om én paardenstallen én een woongedeelte naast elkaar te bouwen...
o ja laatste vermelding: ik werk bij een bankinstelling dus qua financiële kant kan ik alles prima uitpluizen