Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marrjjollein

Berichten: 1682
Geregistreerd: 16-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 01:13

Stoelen zijn van leer, waren een tientje per stuk op Marktplaats :D Ik had via leerverfshop een kit besteld van Angelus, dus daarvan een preparer, verf en een finisher. Twee lagen waren al voldoende, dus viel erg mee en is inderdaad mooi egaal geworden.

DubbelFun

Berichten: 88751
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:16

@cer: een decoupeerzaag kun je ook met een geleiderail gebruiken. Dat geeft ook een rechtere zaagsnee.

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:25

Ik moet plankjes verven voor in mijn kast. Wat voor handigheidje gebruiken jullie daarbij? Heb beperkte ruimte helaas... en wil ze wel helemaal verven :D

Cer

Berichten: 30192
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:27

Nou, ik had aan de bovenkant wel een geleiderail om de decoupeerzaag langs te halen, maar het zaagblad trok krom zeg maar..

Dus als je de plank vanaf voorkant bekeek, zag je dat de zaagsnede het eerste stuk recht was, en daarna naar links wegliep. Dus aan het eindje is de plank aan de onderkant korter dan aan de bovenkant..

dus zo: /
Dus ik dacht dat een afkort- of cirkelzaag in ieder geval beter planken kan zagen? En misschien kleine bintjes.. ?

DubbelFun

Berichten: 88751
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:34

@janine: Miniem gaatje boren, haakje of touwtje er door en ze ergens ophangen dat ze vrij hangen. Dan kun je overal bij. Als je ze ergens tegen aan zet zul je het in 2x moeten doen. Heb je de ruimte om ze neer te leggen en wil je ze in 1x helemaal/rondom verven dan maak ik van 4 stukjes hout/klosjes hout met een spijker er door een 'tafeltje' om ze op te leggen.

@cer: misschien heb je niet een scherp genoeg zaagje gebruikt, of eentje die niet voor dat klusje bedoeld was óf teveel kracht gebruikt om hem voorwaarts te duwen.
Een afkort(trek)zaag kan ongeveer 20/30 cm zagen afhankelijk van de diameter van het blad. Met het omkeertrucje kun je dit verdubbelen, maar dan heb je wel een stevige ondergrond nodig.
Een cirkelzaag m/geleiderail is dan makkelijker, maar die kan vaak niet dieper dan 6 tot 10 cm zagen (of het dubbele met hetzelfde omkeertrucje).

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:25

Schopje :D

Officieel ben ik stille meelezer hier. Toevallig deze week een nieuw project je afgerond. Kreeg hem niet verkocht en wil hem echt kwijt voor ik van mijn woonboerderij naar een appartement verhuis :+
Met twee salontafels kan ik niks :=

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding


En een project van al een hele tijd geleden, maar ben er nog steeds altijd blij mee! *\o/*
Ooit wil ik nog een boxspring, maar dan eentje waarbij de achterkant niet eindigt met het matras. Heb wel graag een voetbord. Stop altijd mijn voeten tussen het matras daar :')

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88751
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:55

@MissBambi: salontafel is leuk geworden :)
Het lijkt alsof je bij het bed nu het hoofdbord aan de achterkant hebt zitten?? En het lijkt alsof er een tampon op de grond voor je bed ligt :+

MarliesV

Berichten: 15211
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:11

Salontafel is echt mooi gelukt!
Nu wel snel verkocht zeker?

Hier bezig met het bouwen van een podium voor de prijsuitreiking van de danswedstrijd.

Ik doe vrijwilligerswerk bij een stichting die dansles (stijldansen) geeft aan mensen met een verstandelijke beperking. Vaak zijn ze ook niet zo heel soepel qua op en afstappen.
Daardoor liepen we welk jaar tegen problemen aan met de hoogte van het podium.
Dus nu maar zelf bouwen. Niet helemaal meubels pimpen, maar toch een leuk project!

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:31

DubbelDun schreef:
@MissBambi: salontafel is leuk geworden :)
Het lijkt alsof je bij het bed nu het hoofdbord aan de achterkant hebt zitten?? En het lijkt alsof er een tampon op de grond voor je bed ligt :+



Sssst :') heb je niet gezien, O:)

Hoofdbord en voetbord zijn net zo hoog, kussens liggen ervoor was wel zo handig met terug in elkaar zetten :=

Cer

Berichten: 30192
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:14

Was er nou in dit topic wel eens iemand die ikea keukendeurtjes heeft geverfd?
Ze hebben niet de juiste setjes bij elkaar, dus ik wil van 2 verschillende series deurtjes kopen en dan allemaal dezelfde kleur verven... Superonpractisch, maar moet wel te doen zijn denk?

DubbelFun

Berichten: 88751
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:06

Dan moet je dus alles verven anders zie je het kleurverschil. Persoonlijk zou ik ze dan professioneel laten spuiten.

Cer

Berichten: 30192
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:07

ja alles verven idd :j
Alles schuren, alles in dezelfde grondverf desnoods, en dan alles dezelfde kleur verven... :j

DubbelFun

Berichten: 88751
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:07

Wat een baan... je haalt je wel wat op de hals :)

Cer

Berichten: 30192
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:11

i know..
maar aan de andere kant, hoezo? er zijn mensen die verven hele kasten...
Dit zouden dan een paar deurtjes zijn?

Of je nou een hele verbouwing gaat doen, of een paar deurtjes verft.. Of denk ik te makkelijk?

DubbelFun

Berichten: 88751
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:12

Het ligt er helemaal aan wat voor materiaal je gebruikt (verf en kwasten/rollers). Met gewoon DHZ-spul van de Gamma zal het resultaat niet zo mooi worden als met beter/duurder spul.

Cer

Berichten: 30192
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:14

misschien wel met annie sloan verf :j

Om alles te laten spuiten vind ik de kastjes weer net te goedkoop eigenlijk :o

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:18

Er is nu van Annie Sloan een soort topcoating speciaal voor gebruik in keukens, check anders de site van shabby treats eens ;-)

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:25

BopjeBo schreef:
Er is nu van Annie Sloan een soort topcoating speciaal voor gebruik in keukens, check anders de site van shabby treats eens ;-)

Welke bedoel je? Vanuit Annie Sloan hebben we de wax en lacquer voor afwerking.

Cer

Berichten: 30192
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:28

ja volgens mij is dat dan de lacquer toch? .. de wax durf ik niet meer aan..

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:08

Kreeg vorige week mailtje van Shabby Treats in m'n inbox over een bepaalde actie over de lacquer geloof ik, die was voor in de keuken etc te gebruiken. Zag het voorbij komen maar verder niet naar gekeken want heb het niet nodig, maar schoot me zo te binnen

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:02

Ik ben nu bezig met twee nachtkastjes! Heb ze beide al in de primer staan en ga ze daarna in de krijtverf zetten. Ik wil echter het blad en de lades houtskleur laten, nou hebben de lades een heel mooi sierrandje, gruwel _-:( en deze krijg ik niet helemaal kaal geschuurd zonder ze te verpesten.

Hoe kan ik ze het beste helemaal kaal krijgen?

MarliesV

Berichten: 15211
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:16

Verfafbijt gebruiken ipv schuren?

Weet niet of dat kringen gaat geven....

DubbelFun

Berichten: 88751
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:35

@MissBambi: is het sierrandje in het hout gekerfd (snijwerk) of is het in een andere houtkleur ingelegd ??

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 03:03

Je kunt de lades een beetje met deze vergelijken alleen zit het in het midden waar het knopje zit ook nog een langwerpige plaat met een randje.

Afbeelding

Ik krijg dus langs de verhogingen niet alles fatsoenlijk vlakgeschuurd (wellicht als ik alles met de hand doe wel, maar geen zin, tijd en fysiek te zwaar) ga ik er met de schuurmachine over dan worden de hoekjes vlak (driehoek vorming, nu zijn ze in het midden hol).

De holle kant van de hoek (snappen jullie hem nog :') ) krijg ik dus ook niet goed geschuurd.

DubbelFun

Berichten: 88751
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:20

@MissBambi: soms kun je de ladefrontjes er af halen en omdraaien. Die zitten dan alleen vast met de schroefjes van de handvatten. Gezien de enkele schroef lijkt me dat hier niet het geval, maar je kunt eens kijken hoe ze hier vast zitten. Je kunt er altijd een nieuw frontje op zetten natuurlijk, maar ik denk dat daar net zoveel tijd in gaat zitten als de boel met de hand die aandacht geven die het nodig heeft :)