Geheugenkaart

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xXxXsasxXxX

Geheugenkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 19:56

Hallo,

Ik ben op zoek naar een extra geheugenkaart, maar nu heb ik een vraag.
Ik heb een Nikon D40, maar als ik op internet kijk dan haal ik daar uit dat ik met deze camera alleen een SD kaart kan gebruiken en geen SDHC kaart.
Klopt dit? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Nu is het probleem dat ik vrijwel alleen maar SDHC kaarten kan vinden. De kaart die ik heb kan ik nergens vinden, dit is een SanDisk Ultra II SD kaart.
Bestaan deze kaarten nog wel?

Wie kan mij wat meer duidelijkheid geven?
Alvast bedankt!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:58

Omdat de Nikon D40 een compacte DSLR camera is, zijn ook het compartiment voor de accu en het slot voor de geheugenkaart zo compact mogelijk. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de beelden van de Nikon D40 op een Secure Digital kaart worden opgeslagen. De Nikon D40 is tevens SDHC compatibel, zodat ook kaarten groter dan 2GB gebruikt kunnen worden. Het is ook één van de voordelen van Secure Digital; ze zijn in grote capaciteiten en in verschillende snelheden te krijgen. Bovendien zijn de Secure Digital kaarten op veel plekken te koop. Daarnaast zijn de toepassingsmogelijkheden van dit kaartje zeer groot en wijd verspreid. Niet onbelangrijk is dat de prijs relatief laag is en dat de meeste compactcamera's ook SD als opslagmedium gebruiken. Stap je over van een compactcamera naar een Nikon D40, dan kun je jouw geheugenkaarten dus gewoon blijven gebruiken. Alleen gebruikers die naast een D70s of D200 een D40 willen gebruiken, zullen met twee verschillende kaarten moeten rondlopen. Maar ik verwacht dat dat maar een hele kleine groep zal zijn.
http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... age_5.html

EvelijnS

Re: Geheugenkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:48

-> HTT