Het ding is nodig aan vervanging toe, maar helaas krijg ik geen overeenstemming met mijn buren... Komt nooit uit, financieel gezien.
Nu ben ik zover dat ik erover denk om van het voorjaar zelf een schutting te plaatsen die ik mooi vind.
Buren willen zo goedkoop mogelijk(max € 100 per huishouden, betongaas met klimop, ik wil graag hout omdat dat veel minder onderhoud vraagt en ik dat mooier vind.
Buren willen 1.50 hoog, ik liever 1.80 i.v.m. privacy. Wat er nu staat is ook ong. 1.50 en ik zit dus heel weinig in mijn tuin omdat ik me bekeken voel.
Nu had ik een idee om een stuk hoog bij het huis 1 x 1.80 en een stuk hoog bij de schuur 2 x 1.80, daar tussen nog zo'n 5 meter van 1.50 hoog betongaas met klimplanten. Kosten Ca. € 400 totaal Zodra ik het woord schutting in mijn mond neem haken de buren al af.
Wat zouden jullie doen:
De hele schutting zelf betalen en naar je eigen zin plaatsen
De buren 100 euro laten betalen en de rest zelf
De buren aanbieden het meerdere (alles boven €100)te betalen en dan als tegenprestatie de plaatsing door de buren laten doen? (buurman is erg handig en ik moet sowieso hulp inroepen)
De situatie laten zoals het is.
Of iets anders?
Zo ziet de schutting er nu uit
Huis kant

Middenstuk

Bij de schuur

Gat onder in waardoor ik de rommel van de buren in mijn tuin krijg en mijn kippen ontsnappen

Deze schutting is ooit geplaatst door mijn buurman, lang voordat ik daar woonde, toen al met tweedehands materialen. Hij staat op de erfgrens.
Ik moet nodig de beplanting aanpassen, vorig jaar is er het e.e.a. kapot gevroren, maar zolang er nog geen nieuwe schutting staat is dat weinig zinvol, alles wordt dan weer vertrapt bij het plaatsen van de schutting.