Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:49

Zo, de diepvries is hier weer schoon. Wel het één en ander eruit weggegooid (restjes die wel al een tijd lagen)
Maar: Jeetje wat een ruimte nu :D (wel 3 kommen met ijs eruit gehaald := 1 vriesvak bovenin de koelkast. Het was wel echt tijd zeg maar :=

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:51

Haha, dan kun je hem weer volstoppen met nieuwe boodschappen :)

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:48

Juist :) Volgende week, ik heb voor deze nog genoeg :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:28

_Prisca_ schreef:
Haha ik ken het met het vriezer probleem... Komt omdat er ook veel brood altijd in ligt. Zodat ik iedere dag vers brood kan eten. En verder restjes wat ik over heb gaan er ook in. Ik eet het vaak op als ik late dienst heb, en anders blijft het staan zoals nu haha
Verder haal ik ook wel eens shampoo etc bij de action. Maar ik vind vervelend dat ik dan elke keer iets anders moet nemen omdat er niet altijd dezelfde spullen zijn.. En mijn haar is gewoon het fijnste als ik het was met Niveau en die is gewoon iets van 3,50 per fles.. En aangezien ik bijna iedere dag mijn haar was, ( ivm sporten of paardrijden of mijn werk) vliegen die flessen er hier wel doorheen! Maar die had ik afgelopen maand niet hoeven te kopen omdat ik het nog op voorraad had, hopelijk volgende week weer mooie aanbieding van Niveau, nu niet zag ik in de folders..

Die bloemkool is alleen vandaag nog bij de c1000 voor 69 cent, die eten wij vanavond, en denk van de week nogmaals, omdat ik nog de helft over heb hihi.


die shampoo valt mee, die van mij is 9 euro de fles oid :+ haal hem eigenlijk altijd in de aanbieding bij de etos . Zou graag besparen , maar dan kan ik mijn haar net zo goed gelijk kort knippen :n

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:31

Ik vind het eigenlijk wel meevallen aan wat ik in de vriezer heb liggen, maar hij is toch tot de nok toe vol, alle drie de lades :+

manzano

Berichten: 24012
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:34

Ik heb een berg koelelementen erin zag ik vanochtend. En veel ijsjes :))

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:37

Ik ben echt blij met het vrieskistje in de garage :j

Gisteren nog even boodschappen gedaan bij de C1000 en ik zou zweren dat ik een bon meegenomen had, maar die kan ik nergens weer vinden.
Komt neer op 13 euro volgens mij en iets zegt mij nog steeds dat dit niet klopt :o

Ik had
5 kilo aardappels
milner 30+ kaas aan stuk
bloemkool
boerenkool

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:38

Ik zou ook verwachten dat dat niet klopt, alhoewel, hoe groot was het stuk kaas?

manzano

Berichten: 24012
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:38

Hoezo niet?? Kijkt me logisch bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:39

Alwiene schreef:
[naam] schreef:
Wij gaan nog eens bezuinigen.... Er is een nieuwe Jumbo geopend en daar kon je je bonnetje inleveren na het winkelen. Moest dan je adres etc op.
Lag er vanmorgen bij mijn ouders een grote waardecheque op de mat en hadden ze een grote sticker op de raam van het huis gehangen. Hebben mijn ouders een boodschappenpakker twv 50 euro gewonnen. Of ik die wilde vroeg mijn vader. Doen zij toch niets mee.

Zaterdag om 0930 moet iedereen die er een gewonnen heeft hem op komen halen hihi


Wat leuk! Zitten vaak toch wel nuttige, maar ook nieuwe dingen in zoiets, super als extraatje toch? :D


Heel erg leuk!

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:40

Heb jullie even vergeten hihi. Km nu weer meekletsen.

Diepvries ontdooien, het wordt tijd dat het winter wordt. Kan het mooi even buiten hihi

KimL86
Berichten: 3653
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:48

Ik kom ook weer mee lezen en praten.
Gaat wel erg hard hier zeg.
Diepvries ontdooien heb ik pas nog gedaan al was het niet de bedoeling.
1 van mijn konijnen had de stekker door geknaagd. Gelukkig kon mijn stiefvader hem maken.
Ik heb in de keuken alleen zo'n vriesvakje.
In mijn berging heb ik nog een iets grotere vriezer staan, maar ik woon 3 hoog en mijn berging zit op de begane grond. Meestal ben ik dan te lui om daar iets uit te gaan halen, maar ik denk dat ik hem toch maar eens moet gaan vullen.

Ik las ergens in dit topic van iemand dat ze voor 40 euro in de maand boodschappen doet.
Ik weet zo niet meer wie het was, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Dat zou ik echt niet redden volgens mij.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:51

Ja nou ja kaas enaardappels zijn natuurlijk niet goedkoop, vooral de kaas niet.
Het zal vast wel kloppen :j

Ik weet ook niet meer hoe duur die boerenkool echt was :+ Kijk te veel folders :')

manzano

Berichten: 24012
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:52

SAKKIA schreef:
Ik ben echt blij met het vrieskistje in de garage :j

Gisteren nog even boodschappen gedaan bij de C1000 en ik zou zweren dat ik een bon meegenomen had, maar die kan ik nergens weer vinden.
Komt neer op 13 euro volgens mij en iets zegt mij nog steeds dat dit niet klopt :o

Ik had
5 kilo aardappels
milner 30+ kaas aan stuk
bloemkool
boerenkool


Als je bij AH kijkt:

Milner ligt er nogal aan welke je hebt, maar zeg dat de prijs op 6,- gemiddeld ligt.
5kg aardappelen: 3,99 (zeg 4,-)
Boerenkool: 1,19
Bloemkool: 1,29

Dus dat is nog geen 13,-

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:56

6+4+1,19+1,29 = 12,48.. kan wel kloppen toch? misschien net een wat zwaarder stuk kaas?

manzano

Berichten: 24012
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:57

Ja en de AH is geen C1000.
Ging alleen even om het ongeveer :')

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:06

Oooohhhhhh neeeeee 8)7 Ik had ook nog twee broden :')
Dus dan klopt het wel :+

Boschher1987
Berichten: 242
Geregistreerd: 27-12-07
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:09

Even een stipje. Wil ook graag besparen op boodschappen.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:26

ginger18 schreef:
Ik las ergens in dit topic van iemand dat ze voor 40 euro in de maand boodschappen doet.
Ik weet zo niet meer wie het was, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Dat zou ik echt niet redden volgens mij.

:wave: Maar, ik zei daar ook bij dat ik in het weekend vaak thuis zit. Ik koop dus eten voor 5 dagen in de week.
Tips: Aanbiedingen, eten van de groente uit het seizoen, euroshopper, aldi/lidl. Voordat je naar de winkel gaat eten ipv erna (neem je namelijk minder mee) en goed overwegen of je iets werkelijk nodig hebt. Daarnaast: Grootverpakkingen zijn goedkoper dan kleine verpakkingen. Grootverpakkingen opdelen in porties en in de vriezer etc.

Had laatst bijvoorbeeld een zak boontjes voor 69 cent, kon daar 4 porties uit halen. Reken maar uit :)
(Ben ondertussen nog wel druk aan het kijken naar wat ik kan invriezen qua groente en wat niet)

KimL86
Berichten: 3653
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:39

@Winged, bedankt.
Ik ben ook 1 of 2 dagen in de week niet thuis gemiddeld.
Vind het wel knap dat je het daar mee red. Lukt mij echt niet in mijn eentje, maar ik moet ook toegeven dat ik best vaak dingen weg gooi.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:45

Maar eet je dan wel voldoende groente/fruit? kan het me niet voorstellen..

Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:10

Ik heb 3 vrieslades onde de koelkast en in de schuur een vrieskastje met 3 lades. Ik heb nu een paar dingen weg gegooid die er al dermate lang inlagen dat ze niet meer goed waren.

Ben net naar de markt geweest en heb daar het volgende gekocht:
2 kilo boontjes
2 kilo spruitjes
1 krop bleekselderij
7 grote bananen
15 mandarijnen

Samen koste dat € 8,50.
Dus nu bonen punten, koken en in de diepvries. Daarna zijn de spruitjes aan de beurt.

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:12

Dat is geen geld Paan!

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:18

SuSem schreef:
Maar eet je dan wel voldoende groente/fruit? kan het me niet voorstellen..

Markt vergeten :)*

Rond 4/5 uur naar de markt gaan (ik heb geluk, die is hier begin van de week) en daar fruit halen. Ik eet elke dag fruit :)

Het is en blijft rekenen, ik kook met verse groenten, en wat creativiteit. Op die manier kom je wel een heel eind. Gezond hoeft niet persee duur te zijn :)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:19

Dat is inderdaad niet duur Paan!
Ik ga meestal op vrijdag naar de markt (voor kaas en eieren), maar de groenteboer daar is duurder dan welke groenteboer dan ook, dus daar haal ik nooit (2 weken geleden hadden ze sperziebonen voor € 1,98 per pond, terwijl ik het de week ervoor voor € 0,39 per pond bij de Jumbo had gekocht).

Wij hebben in onze koelkast een vriesvakje en we hebben een aparte vriezer op zolder met 4 lades, maar die gebruiken we amper.