Nu dacht ik altijd dat je als huurder je huis netjes achter moest laten, in mijn huurcontract staat dan ook dat ik anders voor de kosten opdraai. Het huis gaat nu van binnen op kosten van de woningbouw schoongemaakt worden. De tuin hebben ze echter gezegd niets aan te doen. Rechts staat een mooie schutting, ik vermoed dat die buren daar (een deel) voor hebben betaald. De tuin links van mij is een groot oerwoud, wat dus ook overhangt in mijn tuin en waardoor ook het draadhekje daar helemaal kapot is. De vorige bewoner van mijn huis heeft helemaal niks aan de tuin gedaan zo te zien, het is dus ook overwoekerd.
Nu kreeg ik tijdens het gesprek ook te horen dat van mij verwacht wordt dat ik de tuin een beetje bijhoud, het moet netjes zijn. Dat wil ik zelf ook, maar hoe zit dat dan met de vorige huurder?? Waarom hoefde die dat niet? Ik vind eigenlijk dat de woningbouw minstens kan zorgen voor een fatsoenlijke afrastering rondom, en het kortwieken van de hele zooi, zodat ik tenminste kan zien waar tegels liggen en waar begroeiing

Ik was van plan om zwart op wit te zetten dat ik het huis ook zo achter mag laten en er dan aan mij ook geen extra kosten gerekend worden, maar eigenlijk wil ik gewoon een fatsoenlijke tuin om mee te beginnen. Het echt netjes maken doe ik zelf wel, maar een klein beetje minder oerwoud zou toch wel het minste zijn..
Ik heb het contract nu al wel getekend, omdat het ook met die tuin een te leuk huis is om te laten schieten. Maar zou ik hier nog wat mee kunnen? Weet iemand wat mijn rechten hierin zijn? En wat zouden jullie doen?