Spiegelreflex kapot?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fellow

Spiegelreflex kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 19:30

Hallo bokkers!

Ten eerste, ik wist niet 100% zeker waar dit topic moest, dus als het verkeerd staat, sorry, haha.

Woensdag wilde ik graag mijn verzorgpony shooten, maar toen de pony gepoetst en wel klaar stond, besloot mijn camera opeens om zwarte foto's te maken. -O-

Inmiddels heb ik al even een beetje gegoogled en rondgevraagd bij vriendinnen. Ik heb het vermoeden dat het met de spiegel te maken heeft, maar veel verder was ik niet gekomen. Als ik de lens van mijn camera afhaal en in mijn body kijk, ligt het spiegeltje namelijk horizontaal op de onderkant van de body. Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar ik kan me niet herinneren dat het er hiervoor ook zo uitzag. :=

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar heb gekregen en of dit nog te repareren is? :)

Alvast bedankt!

EvelijnS

Re: Spiegelreflex kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:49

-> HTT

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:53

Dit heb ik ook gehad, hele of gedeeltelijke zwarte foto's,, het spiegelhuis bleek kapot te zijn., heb ik voor 95 euro laten repareren

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:55

Spiegel zou normaal gesproken onder een hoek van 45 graden moeten staan. Als hij plat ligt, dan is inderdaad de bediening van de spiegel kapot. Die blijft voor de sensor hangen, daardoor worden je foto`s allemaal zwart.

Maar kun je door je zoeker wel iets zien dan? Dat zou toch ook al niet moeten kunnen, als de spiegel plat op de sensor ligt.

Wat is het voor camera? Hoe oud is hij (garantie?) en hoeveel foto`s heb je er al mee gemaakt?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 20:00

FlyAway schreef:
Spiegel zou normaal gesproken onder een hoek van 45 graden moeten staan. Als hij plat ligt, dan is inderdaad de bediening van de spiegel kapot. Die blijft voor de sensor hangen, daardoor worden je foto`s allemaal zwart.

Maar kun je door je zoeker wel iets zien dan? Dat zou toch ook al niet moeten kunnen, als de spiegel plat op de sensor ligt.

Wat is het voor camera? Hoe oud is hij (garantie?) en hoeveel foto`s heb je er al mee gemaakt?

Ja, de spiegel ligt echt plat. Door de zoeker zie ik alleen zwart, bij mijn beide lenzen. Wanneer ik de lens er af haal zie ik wel 'heldere' kleuren.

Het is een Nikon D3100, gekocht tijdens Koninginnedag dit jaar, dus nog niet eens zo verschrikkelijk oud. Hoeveel foto's, pfoe, daar vraag je mij wat. Ik gok toch wel zo'n 10 a 15 duizend foto's. Ik heb nog wel garantie, heb hem overigens gekocht bij de mediamarkt, mocht dat van belang zijn. :=

hittepit_12 schreef:
Dit heb ik ook gehad, hele of gedeeltelijke zwarte foto's,, het spiegelhuis bleek kapot te zijn., heb ik voor 95 euro laten repareren

Ai, ik hoop nu wel heel hard dat dit onder de garantie valt eigenlijk! :oo

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:03

Als je nog garantie hebt, zou ik zeker proberen als dit eronder valt. Dit bedrag was overigens exclusief de kosten van verzekerd verzenden, heb het via internet gedaan.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:07

Zo, dat is best wel snel zeg, dat het spiegelmechanisme nu al defect is. Volgens mij moet die op dit type camera toch wel geschikt zijn voor 150.000 foto`s.

Gelukkig heb je er nog garantie op. Dit moet zeker onder de garantie vallen. Wel balen dat je je camera weer even kwijt bent, maar dit hoeft jou in ieder geval niets te kosten.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 20:09

Gelukkig maar! Binnenkort maar even de aankoopbevestiging enzo opzoeken en terug naar de MediaMarkt!
Bedankt voor jullie hulp! :)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:55

Hoe is het afgelopen?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 07:42

Oh, sorry, beetje late reactie, hihi.
MediaMarkt heeft mijn camera opgestuurd voor reparatie. Alles viel nog onder de garantie! :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 07:02

Gister een brief van de MediaMarkt gekregen dat het toch niet onder de garantie viel omdat de beschadiging geen fout van de camera is, maar dat het komt omdat ik hem niet goed gebruikt heb of heb laten vallen. (Tuuuuuurlijk :') )
Iig, mochten wij willen dat ze hem gingen repareren, dan moesten we 250!!! Euro betalen. We hebben dus maar een nieuwe camera gekocht, want door de btw vrije dagen was hij ongeveer even duur als de reparatie zelf. _O-
We laten mijn kapotte camera wel weer terug sturen, zodat we misschien nog ergens anders een goedkopere reparatie kunnen regelen..

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 07:07

Dat is apart. Zitten er dan sporen van schade door vallen of iets dergelijks op de camera? Ook wel apart dat Mediamarkt dat bepaald, Canon is de gene die de garantie zou moeten verlenen, niet Mediamarkt volgens mij.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 07:19

FlyAway schreef:
Dat is apart. Zitten er dan sporen van schade door vallen of iets dergelijks op de camera? Ook wel apart dat Mediamarkt dat bepaald, Canon is de gene die de garantie zou moeten verlenen, niet Mediamarkt volgens mij.

Nee, totaal niet. De camera is echt nog als nieuw.. De camera was opgestuurd naar iets van Nikon, dus ik denk dat ze dat daar bedacht hebben, dat ze geen garantie geven.. Nouja, ik baal igg als een stekker..
Het ergste vind ik nog dat ze eerst zeggen dat het 100% onder de garantie valt en bladiebladiebla en achteraf moet je toch gewoon het volle bedrag betalen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 07:28

Oh, het was Nikon, geen Canon. Nou ja maakt ook niet uit. Vind het inderdaad raar dat ze eerst zeggen dat het onder de garantie valt. Ik zou toch eens met de klantenservice van Nikon gaan bellen geloof ik.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:48

Dit geintje heb ik vaker gehoord en meegemaakt van de MediaMarkt. :r
De reden dat ik dit soort zaken nu via een fotografiewinkel regel en dan valt het ineens wel onder de garantie. Ik kom dus daarom nog zelden bij ze.