De zin en onzin van twitter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doma_clasica

Berichten: 347
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: on holiday around the world

De zin en onzin van twitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 10:01

Ik zal misschien wel ouderwets zijn maar ik begrijp werkelijk niet waarom mensen te pas en te onpas twittert.

Waarom wil je zo graag met ons delen dat je bijv.
-vroeg bent opgestaan
-de koffie bijna op is
-de bus 5 minuten vertraging had
-je je ex-vriendje bent tegen gekomen
-je onderweg naar concours bent.
enz., enz.

Ik stoor mij sowieso al mateloos aan mensen die tijdens een gesprek met de telefoon in de hand zitten maar ik vind het ook behoorlijk sneu dat je zo nodig je hele priveleven, en dan met name alle onbenullige zaken met de hele wereld wil delen.
Waarom is dat nodig?

Anoniem

Re: De zin en onzin van twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:02

Zij vinden dat leuk/nodig, jij hebt er niks mee en doet het niet. Ieder zijn ding... Leven en laten leven ;)

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:03

Ik ben daarin ook ouderwets. Ik wil ook niks met twitter te maken hebben, heb daarom ook geen account.
Facebook heb ik dan weer wel (Ook al heel modern voor mij), daar heb ik ook een meisje in staan wat elke keer op FB zet wat ze doet. 'Ik sta nu in de Jumbo, wat zal ik vandaag eens eten?' 'Ik zit nu op de fiets, ik ga vanavond toch maar spaghetti eten'. Heel irritant! :')

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:04

Haha, ben het wel met je eens hoor :D

Misschien dat mensen op die manier hun sociale leven willen onderhouden? :Y) Ik heb zelf geen twitter, wel facebook. Soms post ik ook wel eens een onzin zoals bovenstaande dingen, maar ik kan me er wel aan ergeren als anderen het doen, haha.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:06

Doma_clasica schreef:
Ik stoor mij sowieso al mateloos aan mensen die tijdens een gesprek met de telefoon in de hand zitten maar ik vind het ook behoorlijk sneu dat je zo nodig je hele priveleven, en dan met name alle onbenullige zaken met de hele wereld wil delen.
Waarom is dat nodig?


Dat vind ik niet gek en ook niet zinloos, het is niet veel anders dan in HK-topics gebeurt, en wat men vroeger wel eens deed in 'gewoon een praatje maken'. Ok, niet direct dezelfde details, maar eindeloze praatjes over het weer hebben ook niet bepaald intellectuele diepgang. Het doel is dan ook gewoon om je een beetje verbonden te voelen met de mensen om je heen. Niets mis mee.

Dat een deel van het politieke debat via twitter verloopt, DAT vind ik pas kwalijke onzin.

Goof

Berichten: 28794
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: De zin en onzin van twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:11

Ik heb een tijdje geleden alle mensen die facebook-vriendje waren en die alleen maar nutteloze posts als 'naar de wc, dan de hond uitlaten, zo de was doen en wat zal ik vanavond eten' verwijderd. Gek werd ik ervan en echt, waarom plaatst iemand die troep??
Om die reden zie ik ook echt het hele nut van twitter niet in.

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Re: De zin en onzin van twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:13

Maar als je erover nadenkt: wat is dan het nut van FB, Hyves en alle andere social media sites?

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: De zin en onzin van twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:31

Ik vind het wel leuk en vind het ook leuk om te lezen wat vrienden/bekenden aan het doen zijn. ;)

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: De zin en onzin van twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:35

Ik zou maar niet zeggen wat ik denk........

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:43

Doma_clasica schreef:
Ik stoor mij sowieso al mateloos aan mensen die tijdens een gesprek met de telefoon in de hand zitten maar ik vind het ook behoorlijk sneu dat je zo nodig je hele priveleven, en dan met name alle onbenullige zaken met de hele wereld wil delen.
Waarom is dat nodig?



Het is oversprong gedrag voor gebrek aan sociale vaardigheden.

Donderdag op het stand bij Torremolinos, drie piepjonge NL stelletjes.
Zalig weer, lekker briesje, kalme zee met lekker zwemtemperatuur water.
Hebben bedden gehuurd met vitrage.
Het beste wat ze kunnen bedenken is naar de ´smart´dingus in de hand staren en erop prikken. Zaten op een gegeven moment naar elkáár te ´chatten´.
Totále oppervlakkigheid.

Ik heb er halverwege de morgen en tegen het einde van de middag; twee keer 1,5 uur vlakbij gezeten.
Echt onvoorstelbaar; zes jonge mensen onder ideale vakantieomstandigheden voor kwali-tijd -> NUL daadwerkelijke communicatie. Ik heb geen énkel oogkontakt gezien.
Oversprong gedrag voor gebrek aan sociale vaardigheden.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 25-08-12 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:45

Broccoli schreef:
Maar als je erover nadenkt: wat is dan het nut van FB, Hyves en alle andere social media sites?


Data mining voor commerciële- en politieke doeleinden.

Dáárom zijn die netwerken zoveel geld waard.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:50

Dat is ook met hyves, facebook.
Alsof het mij iets interesseert dat iemand vanavond macaroni gaat eten en 8 mensen dat 'leuk' vinden. :D
Daar heb ik ook niet veel mee, heb wel account op facebook maar doe er amper iets mee.
Ook telefoon gebruik ik alleen om te bellen en sms, verder niks.
Dus ik begrijp jou heel goed :)
Ik denk dat veel mensen het belangrijk vinden dat ze telkens weer zien, dat ze genoeg vrienden hebben op internet, en erbij blijven horen.
Net zoals met twitter, dat je vanalles mist en niet op de hoogte blijft als je het niet bijhoudt.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:02

Huertecilla schreef:
Totále oppervlakkigheid


:j

Zeer waarschijnlijk druk met foto's op hun sociale media aan het plaatsen ''hoe geweldig ze het hadden'' en vervolgens heel druk bezig met op elkaar reageren via diezelfde media.

Ik verbaasde me onlangs ook zo.....
Gezellig avondje in de kroeg echt helemaal top,goede muziek,leuke sfeer.......kijk ik aan de bar zitten er 2 te ''wordfeuten'' met elkaar
Ga dan samen thuis gezellig een potje scrabbellen....

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:16

mika11 schreef:
en erbij blijven horen.



Wáárbij :? :x

Bij een virtuele fluff-club?

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:23

Nou vraag ik me wel af of jullie uberhaupt een twitter account hebben en wat voor mensen jullie dan volgen.. :roll:

Ik vind twitter persoonlijk erg leuk, tweet zelf regelmatig en volg ook een flinke lijst mensen maar ik heb niemand in mijn lijst die ooit iets twittert in de trand van '' De hond uit laten'', ''Eten koken''... etc.

Het is lastig uit te leggen waar tweets wel uit bestaan maar het zijn vaak meer statemets, grapjes, opmerkingen, korte boeiende verslagen, mooie foto's, nieuwsberichten, achtergrondinformatie, etc.

En om nu meteen de conclusie te trekken dat mensen twitter gebruiken en direct in een a-sociale wereld terecht komen... :? Mij zul je echt niet tijdens een afspraak met vrienden met mijn telefoon in mijn handen zitten hoor. Maar als ik alleen om pauze ben op mijn werk of alleen in de trein zit vind ik het toch altijd even leuk om mijn twitterlijst door te scrollen :)

De ZIN van twitter dus voor mij :j

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:35

Debbie schreef:
Maar als ik alleen om pauze ben op mijn werk of alleen in de trein zit vind ik het toch altijd even leuk om mijn twitterlijst door te scrollen :)


´Alleen in de trein´.....

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:37

Och ja sorry.. ik moet natuurlijk 's morgens om half 7 een gesprek aan knopen met iemand die 5 plekken voor mij zit.. :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:39

Ik heb geen twitter en als op op vakantie ga? Heb ik geen internet en geen tv. Heerlijk! :) genieten van de natuur, elkaar en een stap terug doen.

Wel vind ik linkedin een functionele sociale netwerk site :)

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:41

Debbie schreef:
Och ja sorry.. ik moet natuurlijk 's morgens om half 7 een gesprek aan knopen met iemand die 5 plekken voor mij zit.. :)


Uitsluitend als het een zinnig gesprek is natuurlijk. Koetjes en kalfjes zijn verboden :)

Trouwens: mocht ik ooit om half 7 in de trein zitten, dan alvast hartelijk dank aan iedereen die gaat twitteren ipv mij lastigvallen :)

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: De zin en onzin van twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:48

Ik heb zelf ook twitter en vind het juist handig. Blijf zo op de hoogte van nieuwe singels van artiesten, nieuws omtrent feestje en noem maar op. Ook ik volg geen mensen die onnuttige dingen posten. Okee, soms zal er zoiets tussen staan maar niet mijn gehele twitter staat ermee vol.
Ik zie twitter gewoon als iets waar ik op de hoogte kan blijven en nieuws kan zien die ik nergens anders kan vinden.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:54

Nou ja, als je gewoon af en toe twittert, facebook, bokt etc is ook niks mis mee, ook al zijn het soms onzinninge berichten en wat oppervlakkig gepraat.
Maar het is erger als daar je wereld uit bestaat, dat je in een virtuele wereld leeft en amper met 'echte mensen' omgaat.
En dat gebeurt wel, ook op bokt heb ik bij bepaalde personen het idee dat die 7 dagen in de week echt uren per dag aanwezig zijn, en dat het zo'n beetje hun leven is.
En met twitter, facebook zie je soms dat mensen steeds willen kijken of er weer berichtjes staan of nieuwe informatie, dan wordt je er wel afhankelijk van.

Doma_clasica

Berichten: 347
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: on holiday around the world

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 15:24

En dan een volger op twitter zijn van de bekende ruiters om ze vervolgens te feliciteren als ze ergens een prijs hebben gereden. <<)
Alsof ze daar status mee verwerven dat ze "bevriend" zijn met een topruiter. :=
Sneue mensen zijn het dan eigenlijk. :')

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:29

Ook die hashtags in faccebook nu... :')

Afbeelding
Dat is wat ik ervan denk O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:28

Doma_clasica schreef:
En dan een volger op twitter zijn van de bekende ruiters om ze vervolgens te feliciteren als ze ergens een prijs hebben gereden. <<)
Alsof ze daar status mee verwerven dat ze "bevriend" zijn met een topruiter. :=
Sneue mensen zijn het dan eigenlijk. :')


Of misschien volg je ze wel omdat het je interesseert wat hun zoal bezig houdt buiten de wedstrijden om :)*

Anoniem

Re: De zin en onzin van twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:38

Ach,ik vind het eigenlijk wel leuk. Ik volg ook o.a. meerdere ruiters,ze tweeten hun resultaten en wat ze verder (ook buiten de paardensport) doen. Zo weet ik ook hoe die persoon op die grote wedstrijd heeft gereden. Vaak ook foto's van hun paarden/training/stallen e.d. De een vindt het leuk,de ander niet,iedereen zijn mening. Ik tweet zelf ook redelijk fanatiek,maar zit echt niet hele dagen met mijn telefoon in mijn handen (heb niet eens een smartphone) en aan gezellige gesprekken ontbreekt het ons niet :n