Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:30

Je hortensia's staan heel mooi!
Hier zijn ze een beetje ingestort. :+ Zal straks ook eens foto's maken. Ik heb eigenlijk allemaal aparte soorten staan.

De tomaten gaan er hier af wanneer ze rood zijn. Als ik ze er eerder af haal heb ik zo'n berg en de koelkast is al afgeladen vol. :=

Campanula is altijd mooi, ze doen het overal en schieten bijna als onkruid uit. Wij hebben ze ook tussen de tegels inmiddels, en ik moet er regelmatig tussen andere planten uittrekken. Wel jammer, want het bloeit zo mooi, maar anders overwoekert het de rest.

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:32

Urielle schreef:
Naath, ik vind ook veel planten in een groep meer rust voor het oog geven dan veel verschillende (helaas ben ik dan zelf nogal van het shoppen en waar laat je die planten dan weer :+ )


Herkenbaar :j .
Bij ons slaat het goed aan in de tuin, maar op sommige plekken ws wel al beetje overdadig.

Voor herfstbakken heb ik vaak Gaultheria (bergthee) zitten, doet het lang goed en blijft groen.
Asters zijn mooi, maar die vind ik soms wel wat snel uitgebloeid. En straks weer violen, daar heb je lang plezier van :j .

Wat doen die hortensia's het goed, bij ons in de buurt zijn ze ook allemaal zo groot, was een goed jaar voor hen volgens mij.

Benieuwd naar je lavendel rijtje Naath.

M'n sla/bieten/wortel oogst komt niet van de grond geloof ik, echt te laat gezaaid, volgend jaar beter plannen. En dan ook nieuwe aardbeienplanten kopen, die waren nog oud en ik heb welgeteld 1 aardbei dit jaar -O-

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:39

Ja die campanula gaat als een speer, moet hier het ook vaak indammen of op hele andere plaatsen weghalen :+ Vaak zet ik het dan weer terug bij de rest, dan gaat dat ook wat harder :j

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:42

Dnk dat ik in de voortuin 3 grote wil

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:32

Prachtig die hortensia's Blackje! Hier houden de Macrophylla's zich goed maar de Annabelles storten in. Volgend jaar dus met een ring ipv met tonkinstokjes!

Zijn niet echt veeleisend vonneke, willen wel graag veel vocht (Latijnse naam hydrangea zegt genoeg) dus in vochtige bodem zetten anders giet je je het ongans. Officieel staan ze graag in schaduw tot halfschaduw maar bij mij doen ze het prima zowel in halfschaduw als in volle zon.

Ik ga die gaultheria eens opzoeken, ken het zo niet geloof ik. Winterviolen kunnen nu gezaaid, zijn die makkelijk met zaaien? Anders kan ik nl. beter over een tijdje zo'n bak voor geengeld kopen :+ Maar ik zit nu tegen verdroogde petunia's aan te kijken omdat ik te lam was om ze water te geven dus ik bedacht dat ik de herfstbakken al wel kon gaan doen.

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:40

Violen zou ik persoonlijk inderdaad kopen, die zijn er straks volop voor weinig geld.
Je zou evt. ook nog voor Sedums kunnen kijken, die bloeien ook mooi in div. kleuren.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:30

WHAAAA Ik ben zoooo jaloers op jullie mooi bloeiende en ingerichte tuinen!
Hier is het nog steeds oorlogs gebied -O-
Het enige fleurige hangt aan de mooie nieuwe schutting.........

*wilt ook een mooie tuin die AF is*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:48

paxine schreef:
WHAAAA Ik ben zoooo jaloers op jullie mooi bloeiende en ingerichte tuinen!
Hier is het nog steeds oorlogs gebied -O-
Het enige fleurige hangt aan de mooie nieuwe schutting.........

*wilt ook een mooie tuin die AF is*


Hier ook nog een grote ramp.
Over 1,5 week gaan we hier aan de gang, in 2 dagen alles eruit en bestrating erin

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:56

:(:)

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:56

Oh gelukkig niet de enige dus.....
Helaas is hier het geld ook een beetje op dus we moeten sparen om een schutting aan de andere kant te kunnen zetten.......
*baalt*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:22

hier ook nog geen tuin die af is hoor :(:)
wel een moestuinhoekje wat groen is, maar bloeiend sierspul komt nog.,..alles is nu nog recht en kaal :=

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:51

Komt vanzelf!
Ik vind het juist jammer dat ik geen plek meer heb voor wat nieuws :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:11

Blackje schreef:
Komt vanzelf!
Ik vind het juist jammer dat ik geen plek meer heb voor wat nieuws :+


Je mag je hier wel uitleven hihi

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:54

paxine schreef:
WHAAAA Ik ben zoooo jaloers op jullie mooi bloeiende en ingerichte tuinen!
Hier is het nog steeds oorlogs gebied -O-
Het enige fleurige hangt aan de mooie nieuwe schutting.........

*wilt ook een mooie tuin die AF is*

Hier ook een kwestie van mooie hoekjes en een hoop wat nog moet hoor :(:)
En een echte tuin is nooit af natuurlijk :+

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:27

vonneke schreef:
Blackje schreef:
Komt vanzelf!
Ik vind het juist jammer dat ik geen plek meer heb voor wat nieuws :+


Je mag je hier wel uitleven hihi

:D


Ik zag bij de buren in de afvalcontainer (zijn aan het verbouwen) een wijnvat liggen, alleen die is wel rot aan de onderkant en stuk. Zou je zoiets 'makkelijk' kunnen maken? Dan vraag ik of ik die mag hebben :)

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:23

Hmmmmmmm we hebben een serieus diep gat bij de voordeur.
Loodgieter is het riool aan het repareren, gasbedrijf heeft de strakgetrokken gasleiding weer vlot getrokken en de opzichter van de gemeente vond dat die dikke wortels echt niet van de grote bomen in het gemeenteperk waren.
Echt hoor, die man was geselecteerd op hoog hork-gehalte toen hij ging solliciteren volgens mij :(

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:29

Blackje schreef:
Ik zag bij de buren in de afvalcontainer (zijn aan het verbouwen) een wijnvat liggen, alleen die is wel rot aan de onderkant en stuk. Zou je zoiets 'makkelijk' kunnen maken? Dan vraag ik of ik die mag hebben :)

Als het echt stuk is volgens mij niet :n omdat die planken onder spanning staan, dat is een aparte techtniek en dat vervang je niet 'even'.

Misschien kan je de verrote delen hout verven/ lakken o.i.d. .

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:07

Laura, irritant is dat he, zo 1 hebben wij er bij de woningbouw
"ja we weten dat de ventilatie niet goed is , maar dat lossen we op als de kozijnen vervangen worden" (ze hebben in juni/juli net de schilder door de wijk heen gejaagd, dus dat duurt nog wel een jaar of vijf minimaal)
" of als er een raam kapot gaat, dan word er 1 met rooster teruggeplaatst"
oftewel, je hebt pech en blijft maar lekker in een slecht geventileerd huis wonen, op ons tussentijdse oplossigs idee word niet eens meer gereageerd

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:32

Sonja_vR schreef:
" of als er een raam kapot gaat, dan word er 1 met rooster teruggeplaatst"

Ik ken iemand die ' per ongeluk' een voetbal door het raam heeft gegooid... :=
Kreeg die een nieuw raam met dubbel glas....

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:38

Inderdaad. Volgens hem waren dat oude wortels van een boom die er vroeger had gestaan. Juist..... Alleen zo jammer dat die er nooit heeft gestaan en dat ik dat kan bewijzen met foto's van voor de bouw van ons huis. Was toch echt weiland zonder bomen. Maar goed, ik kan hen aansprakelijk stellen, maar hij maakte me wel heel duidelijk dat het mijn woord tegen het zijne was. Dat gaan we dus nooit winnen :n .
Ik kon niet bewijzen van welke van de drie bomen de wortel was die in mijn rioolbuis zat (beetje jammer dat ze alledrie van de gemeente zijn), ik ga het echt niet tot de straat uitgraven :? . Nog gevraagd of hij dan DNA van de wortels wilde nemen om te vergelijken van welke boom het was, maar toen vond hij me niet meer zo aardig geloof ik <<)

Ik denk ook dat ik even een buurjongetje met bal lief aan zou kijken, dat raam bleef echt niet heel.

Edit: ik zou nog foto's plaatsen van onze 'voortuin' :

Afbeelding

Afbeelding

Hij is echt mini, 5.50x1.20m.

En bij de voordeur is het stuk 1.80 diep:

Afbeelding

Het is gruwelijk verzakt bij ons in de wijk, dus we moeten met etages werken om bij de voordeur te komen.

Vanmorgen even 'geboomd' met onze tuinman. Ik wil graag een wit hek met kruisjes. Hij stelde voor om dan aan de binnenkant van dat hek nog een beukhaag (een rode) neer te zetten net als in de achtertuin. En de bestrating aanpassen met grote tegels onderbroken met de bestaande klinkers. Klonk wel als een goed plan.

Ik wil het in elk geval afgezet hebben, onze huizen verspringen en zoals je op de foto kunt zien loopt de stoep van het rijtje naast ons over in onze voortuin. Als ik dat niet afbaken lopen ze iedere keer door die tuin heen en direct onder ons raam door, dat wil ik ten alle tijde voorkomen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:46

Nicolletje schreef:
Sonja_vR schreef:
" of als er een raam kapot gaat, dan word er 1 met rooster teruggeplaatst"

Ik ken iemand die ' per ongeluk' een voetbal door het raam heeft gegooid... :=
Kreeg die een nieuw raam met dubbel glas....

das ook wat ja...maar ja, we moesten toen we hier in kwamen ook wachten op een nieuw raam achter, dat kwam met een week of twee...afijn, 3 maanden later...

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:57

Pff, wat een gezeur altijd he? Wij kregen dubbelglas in de voordeur, alleen degene die het plaatste heeft de hele glasuitsparing groter gemaakt en er ongeverfde glaslatten opgedaan. Brievenbus past dus niet meer goed, deur is nu maanden later nog steeds niet geschilderd en door de brievenbus tocht het enorm.

Hier lopen ze ook door de voortuin, dus daar komt een hek omheen van 90 cm met klimplanten ertegen.

Ondertussen staan zowel voor als achter de plantenbakken, achter moeten er nog wat meer, maar het begin is er. Jammer genoeg nog een jaar wachten op plantjes.

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:04

Dan is een eigen huis wel weer handig dat je zelf alles kunt regelen, maar ja dat is ook weer anders in de kosten.

Deze was ik jullie nog schuldig:
Afbeelding

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:02

MyWishMax schreef:
deur is nu maanden later nog steeds niet geschilderd


Tegen mij werd gezegd dat ik de binnenkant zelf moest schilderen, de glaslatten waren een heel andere kleur geworden namelijk. (huurhuis)
Die glaszetters waren echt varkens, overal kit aan de muur en kozijnen gesmeerd :(

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:15

Binnenkant willen we zelf wel schilderen, maar buitenkant zou gedaan worden... Ook zouden de glaslatten in kleur zijn(zijn van die roedes dingen). Voordat we erin gingen is overal dubbelglas ingegaan, behalve de voordeur, dat werd dus gedaan toen we er al inzaten. Maarja, nu heeft het geen nut want het tocht als een gek door het gat van de brievenbus.

En het bovenraampje kan niet meer open sinds er dubbelglas inzit, maar de oplossing van de woningbouw was: 'Dan doe je het raam eronder open'. :+