Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:32

Oei ik hoop toch dat mijn plantjes de wind gaan overleven... :oo Heb de losse bakken al tegen de ramen aan gezet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:39

De hedera is al bijna luisvrij *\o/* En de clematis groeit gigantisch hard! De afgelopen 2 dagen zijn de blaadjes minstens verdriedubbeld in oppervlak. Echt leuk!

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:49

Mijn tuin is erg blij met de hoosbuien, de slakken ook -:(-

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:31

Wij zijn vandaag een eind opgeschoten! Eerste deel van het tegelwerk ligt er in en ook de poeren voor de overkapping zijn in beton vastgezet.


Afbeelding
Ik was heel blij dat ze de stenen over de heg heen konden tillen, dat scheelt een hoop gesleep!

Afbeelding

Afbeelding

Eind resultaat van vandaag! Het ligt er strak in :D

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:32

Prachtige tegels!!!

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:39

Mooie tegels ja!

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:32

Dat ligt er inderdaad strak in!
Wanneer komt jullie overkapping Bismarck?

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:53

Wat een enorm mooie tegels!!!

Bij ons is het graaf en tegelwerk ook klaar. Hergebruikt uit oude tuin
Nu nog gras leggen.

Zal morgen eens foto maken van de carport waar nu loungeset onder staat moet gezellig gemaakt worden...

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:28

KayC schreef:
Dat ligt er inderdaad strak in!
Wanneer komt jullie overkapping Bismarck?


Als de tegels er in liggen dan gaan we de overkapping bouwen en daarna de planten en gras er in!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:48

Wij hebben afgelopen weekend het gazon omgespit, zijn nu bezig het vlak te maken en op hoogte. Helaas moeten we komend weekend werken, maar ik wil graszoden bestellen voor volgende week vrijdag. Als die erin liggen is de tuin ver klaar. Dan moet 1 border nog, maar dat wordt het najaar, want daar willen we leibomen in zetten.

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:02

Neonlight, is dat goed te doen zelf gazon leggen? Bij ons is alles klaar behalve het gazon. Daar komt de tuinman later voor terug maar volgens mij kan je dat prima zelf toch?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:17

Ik heb geen flauw idee, eerder hebben we altijd ingezaaid. Maar omdat we nu een hond hebben en het weken duurt voordat het anders een beetje ingeworteld is hebben we nu gekozen voor graszoden. Hond vindt het nu helemaal niet leuk nu het gras eruit is.
Het voorbereidend werk kost wel tijd, maar hadden we ook als we het zouden inzaaien. Alles was kuil en bult namelijk. Nu zijn we voor de helft klaar met uitvlakken en op hoogte brengen. Volgens mij is het leggen zelf heel makkelijk. Het gaat bij ons om 110 m2 wat we moeten leggen (en dus ook uitvlakken).

Zaterdag hebben wij dus eerst bemest met koemestkorrel, toen omgespit. Daarna weer koemestkorrel erop. En toen de loader gepakt om alles weer aan te rijden, zit genoeg gewicht in. :))
Vanaf zondag zijn we nu bezig met alles vlak te maken en op hoogte te brengen, eigenlijk zo'n beetje op de manier zoals je het ook bij bestraten doet. Maar het is nu iedere keer een uurtje per avond of zo.

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:00

Klinkt inderdaad niet moeilijk.
Bij ons zijn er tegels uit gegaan en wordt het gazon. Nadat de tegels verwijderd zijn is er flink gespit en compost er doorheen gegaan.

Nu gaan we zelf vlak zetten en daarna de zoden er op. Ben heel benieuwd. Het voordeel is dat zoden zo goedkoop zijn. Doe je het een keer mis dan is het niet zo'n ramp.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:03

Graszoden is prima zelf te doen
Vooral opletten dat je de ondergrond goed vlak maakt

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:21

Dat laatste dacht ik inderdaad. Dat moet lukken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:57

glad harken harken harken en misschien een beetje harken
aanrollen en zoden er in
wij gaan van het najaar nog even aan de gang

bij ons vorige huis ook zelf gedaan en dat lag er hartstikke netjes in ....totdat de hond er sleuven in trok tijdens het spelen
nu hebben we twee van die projectielen, ben benieuwd hoe het toekomstige gras het gaat overleven :+

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:02

Maar dan maakt het ook niet uit wanneer je het laat leggen :P

Hier ook zelf gedaan. De ondergrond is helaas her en der meer ingeklonken dan elders (zal wel iets met die eeuwen aan puinstort die onder de grond ligt te maken hebben), dus niet helemaal glad, maar netjes genoeg.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:11

Ik zag in het krantje van de lidl en praxis hortensias staan in pot, voor een leuke prijs. Zijn die ook geschikt voor in de tuin? En hoeveel is wijs per strekkende meter?
En hoelang kan ik ze in de originele pot (zon plastic ding) houden mits ik ze water geef?

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:10

Janine1990 schreef:
Ik zag in het krantje van de lidl en praxis hortensias staan in pot, voor een leuke prijs. Zijn die ook geschikt voor in de tuin? En hoeveel is wijs per strekkende meter?
En hoelang kan ik ze in de originele pot (zon plastic ding) houden mits ik ze water geef?


1 en niet meer, die dingen worden redelijk breed. Verder om het jaar de helft snoeien dan hou je elk jaar bloemen. Kleur? tja. Kreeg van mijn vriendin een witte daglelie }> . Wit zei je toch?? Geel dus. Het eerste jaar wit met een beetje geel, daarna knalgeel..
Dus naast de zuurgraad blijkt gerommel met kleurstoffen in de mode te zijn.

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:38

Dat komt steeds vaker voor , bij de orchideeën ook

Zag deze nog op FB vandaag

Afbeelding

Vast de normaalste zaak van de wereld :x

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:46

Heeft iemand hier een tv in de tuin?

Cabelona

Berichten: 1700
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:10

vec schreef:
Heeft iemand hier een tv in de tuin?


Nope...
Zou ook niet weten waarom wel eerlijk gezegd. :o
Ik vind het al verschrikkelijk als de buren muziek aan hebben staan in de tuin

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:38

Wij wilden er wel eentje maar vochtbestendige zijn enorm duur en klein, voor een afstand van 5 meter eigenlijk te klein en dan vinden we het het geld niet waard.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:51

Morganlefay schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zag in het krantje van de lidl en praxis hortensias staan in pot, voor een leuke prijs. Zijn die ook geschikt voor in de tuin? En hoeveel is wijs per strekkende meter?
En hoelang kan ik ze in de originele pot (zon plastic ding) houden mits ik ze water geef?


1 en niet meer, die dingen worden redelijk breed. Verder om het jaar de helft snoeien dan hou je elk jaar bloemen. Kleur? tja. Kreeg van mijn vriendin een witte daglelie }> . Wit zei je toch?? Geel dus. Het eerste jaar wit met een beetje geel, daarna knalgeel..
Dus naast de zuurgraad blijkt gerommel met kleurstoffen in de mode te zijn.


Thanks! Ik begreep hier dat je met wit niet mis kan zitten qua kleurstoffen en/of zuurgraad?
En hoelang kan ik ze in zo'n pot houden? Aangezien ze nu in de aanbieding zijn en ik ze misschien pas over een maand kan poten... :o

Die daglelies heb ik ook, rood, oranje en geel-oranje. Wist niet dat ze er ook in het wit waren!


vec schreef:
Heeft iemand hier een tv in de tuin?


Heb ik niet, ben ik ook niet van plan. Maar ik kan me voorstellen dat er zomeravonden zijn, waarop je dat graag had gewild. Misschien is dat eenvoudiger op te lossen?
Ik heb zelf wel een tv-tje boven staan (gewoon een hd led schermpje), ben er nog niet over uit of ik die op de slaapkamer wil. Maar ook op de slaapkamer heb ik geen kabel (en kaartjes doen we niet meer aan tegenwoordig). Dus oplossing voor gebruikelijke tv ligt wat anders.
Kwestie van kijken via een app, wat lastig gaat aangezien de tv geen smart tv is. Maar dan kan je er een chromecast voor kopen (ik meende rond de 50 euro?), die er in en dan kan je de tv alsnog bedienen met je telefoon en in mijn geval via de ziggo go app kijken. :)

Andere optie is via HDMI op laptop aansluiten en zo netflix kijken bijvoorbeeld.

Enige puntje is dan het geluid, uit alleen een TV komt gewoon kloten geluid... Maar ik denk dat er tegenwoordig genoeg losse USB boxen zijn die je op zo'n tv kan aansluiten.

Zo kan je relatief goedkoop tv kijken in de tuin. :)

Malenka

Berichten: 7569
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:24

Ik zou er denk ik heel ongelukkig van worden als mijn buren tv zouden kijken in de tuin.