Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:40

Hahaha ja zo had ik ook beukenhaagjes, en best veel hoog. Dat waren twee van die banketstaaf heksenbezems bij elkaar XD

En ja, ik word echt strontziek (pun intended) van de honden. Laatst sprak ik een eigenaar erop aan (terwijl haar hond nog zat te kakken), zegt ze doodleuk: "het ligt niet op de stoep dus ik hoef het niet op te ruimen" en loopt zo door. Daar gaat je bloed toch van koken?!

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:31

Dat vind ik echt goor :r
Ik krijg de neiging om het met plastic op te pakken en aan haar te geven (in de hand) of gooien. Denk alleen niet dat ik het durf.

Die wagen staat alweer voor de deur (nu twee weken). Dit is een ‘voor’ foto van vanochtend
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Luxorvalkje op 19-03-21 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:36

Snap niet wat je bedoelt met die auto staat weer voor de deur. :o

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:40

Needje schreef:
Snap niet wat je bedoelt met die auto staat weer voor de deur. :o


Een stuk terug werd gevraagd naar een voor foto. Dit is de schade na twee weken.

Nu kijk ik hier tegenaan. En hij blijft het hele weekend staan. Want er liggen dure spullen in

Afbeelding

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:43

Ah ok.
Tsja ik denk dat als je er wat mee wil je bij de gemeente moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:51

Ik snap best dat het irritant is auto's op het gras. Maar het is ook geen stuk grond waar jij op hoort te tuinieren toch? :o

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:07

Vjestagirl schreef:
En ja, ik word echt strontziek (pun intended) van de honden. Laatst sprak ik een eigenaar erop aan (terwijl haar hond nog zat te kakken), zegt ze doodleuk: "het ligt niet op de stoep dus ik hoef het niet op te ruimen" en loopt zo door. Daar gaat je bloed toch van koken?!

Ik heb zelf drie honden, maar dit gedrag begrijp ik echt totaal niet. Ik snap heel goed dat je hier héél erg pissig van wordt. Had je niet de neiging om het tegen haar aan te gooien? ~~}>

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:15

Ceetje_bokt schreef:
Vjestagirl schreef:
En ja, ik word echt strontziek (pun intended) van de honden. Laatst sprak ik een eigenaar erop aan (terwijl haar hond nog zat te kakken), zegt ze doodleuk: "het ligt niet op de stoep dus ik hoef het niet op te ruimen" en loopt zo door. Daar gaat je bloed toch van koken?!

Ik heb zelf drie honden, maar dit gedrag begrijp ik echt totaal niet. Ik snap heel goed dat je hier héél erg pissig van wordt. Had je niet de neiging om het tegen haar aan te gooien? ~~}>


Jawel, maar daar schiet ik zo weinig mee op.

Ik vind het al goor als mensen hun hond tegen mijn heg laten pissen; ik knip dat ding met de hand, het is super slecht voor de haag en ik vind t gewoon asociaal. Ik zit er dus over te denken om dit bord te bestellen en op te hangen.
Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:58

Ik hoop echt voor je dat het helpt.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:10

Heel aso met die honden. Ik laat mijn honden al niet tegen hekjes, muurtjes, heggen van tuinen aan piesen. Laat staan poepen.
Ik vind het zelf ook enorm smerig als ik moet snoeien en er hebben honden tegen de heg aan gepiest.
En zeker zomers gaat het nog stinken ook.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 00:54

idinn schreef:
Ik snap best dat het irritant is auto's op het gras. Maar het is ook geen stuk grond waar jij op hoort te tuinieren toch? :o


Je hebt 100% gelijk.
Helaas heeft de gemeente aangegeven niks te doen. Ook niet herstellen.
En de komende vijf jaar wordt niks gedaan aan de wijk.

Het is enkel deze bus. Hij staat er sinds twee weken vanaf 16.00 uur. En vervolgens het hele weekend.

Het neemt niet alleen uitzicht weg, maar ook licht in mijn huis.
Daarnaast is het onoverzichtelijk als er opeens een kind achter vandaan komt.

Aangezien de buren niet mee willen werken wilde ik het heft in eigen hand nemen.
Zij hadden zelf gras voor de deur. Maar dit is vervangen door stenen, compleet met tuinset voor 6 personen.
Bus past lastig op parkeerplek volgens hen, mag niet te ver van het huis ivm dure spullen, kan niet op de tegels voor hun deur want daar willen ze buiten zitten. En ga zo maar door.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 01:02

Als zij daar mogen parkeren mag jij daar tuinieren. Ik denk alleen dat je fikse ruzie met de buren krijgt als je dat doet, dus bedenk je goed wat het je waard is.

LaPluche

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:01

Ik snap dat het lastig is met die bus, maar dat hij licht uit je woning ontneemt vind ik wel wat overdreven, helemaal als ik de boom erachter bekijk.
Tegenwoordig worden er zoveel busjes open gebroken en leeg gestolen... Dat is hier in de omgeving ook een drama.
Beter hangen de buren een camera op, en parkeren ze de bus achterwaards in zodat ze hem zo in de gaten kunne houden.

En ik vind dit een heel fijn topic over tuinen, dus misschien is dit een beter onderwerp voor het Erger topic. Ik zou het vervelend vinden als dit een klaag topic wordt.
Laatst bijgewerkt door LaPluche op 20-03-21 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:18

Of ze hebben hem met opzet met de achterkant "tegen" de boom staan, zodat de achterkant niet zo makkelijk opengebroken kan worden?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:27

Wat aso @Vjestagirl :oo

Ooh, die bus staat wel apart ja!
Parkeren is toch een ramp, ik kom meestal als laatste thuis (werk 4 avonden per week) en doe niet eens meer moeite om m'n staat in te rijden :roll:

Zucht...
Meten is weten toch :+
Afbeelding
Volgende week maar een stukje bij kopen :+

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:59

Wij hebben vanmorgen het gras geverticuteerd en nog wat door spul weggehaald in de vijver. In de voortuin moet er nog veel riet uit, enorme bossen zijn het geworden. Staat ook een Veronica helemaal verdord, ze zeggen dat die ongeveer 5 jaar meegaat en staat er nu 6 jaar. Ook maar eruit dus.
Overbuurman is de vijver aan het weghalen, daar krijgen we leistenen van en nog een mooie waterlelie. En de vissen kunnen we eruit gaan vangen. Zal nog niet meevallen, hele grote vijver en groene soep.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 16:50

Ben op zoek naar leuke ideeën voor de tuin, dus ga dit topic volgen.

Er moet onwijs veel aan gebeuren en het is echt half zon, half schaduw, dus moeten goed kijken naar waar wat gaat komen.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:53

Vandaag de vlinderstruiken (4 stuks) in de achtertuin gesnoeid en het laatste restje buxus verwijderd. De merels hupten meteen rond op de omgewoelde grond. :)

Binnenkort de voortuin maar eens aanpakken (dode hout en vlinderstruik wegsnoeien).

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:07

Uiteindelijk is van tuinieren niets meer gekomen, hele middag bij de overbuurman vissen, kikkers en padden gevangen. :)) En morgen weer, vijver is nog niet leeg en er zwemt nog genoeg in. Is ook een vijver van 30 kub, behoorlijk groot dus. Ook een joekel van een goudwinde eruit gehaald die al een aantal jaar niet meer gezien was en waarvan ze dachten dat die dood was. Die goudwinde is minstens 20 jaar oud, vijver was in 2000 of 2001 aangelegd en bij de eerste vissen hadden ze goudwindes.
Morgen hopelijk ook de waterlelies in bakken zetten. Ik hoop dat ze aanslaan, waren kluiten van een kub groot en daar met een bijl stukken afgehakt. := De waterlelies waren de trots van de overbuurvrouw en bloeiden altijd uitbundig. Ik hoop echt dat ze aanslaan, ze was meer dan 30 jaar mijn surrogaat moeder, kwam sinds mijn 13de daar over de vloer voor de paarden. Zij is in november na 10 weken IC aan corona overleden, die waterlelies hebben voor mij ook emotionele waarde.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:37

Begrijp ik nu goed neonlight, dat jullie de dieren en planten uit de vijver een nieuw thuis gaan geven?

Wat een super samenwerking.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:46

Neonlight schreef:
Matheno, weet je dat hogedruk heel slecht is voor je bestrating? Je spuit je voegen eruit, en je stenen worden poreus wat de groene aanslag alleen maar erger maakt.


Yes, maar dit zijn tegels van 30 jaar oud, al volledig poreus, dus erger kan het niet worden zeg maar. ;-)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:13

Ja, zo veel mogelijk verhuisd naar onze 2 vijvers. Planten niet allemaal, dan zien we geen water meer, die zijn gewoon mega. Dus stukken af gehaald, en dan zien om ze in toom te houden. Ik vrees dat we ook niet alle dieren gaan redden. Ligt 30 cm drab op de bodem en het water was sowieso al een groene soep. Hebben er veel visjes van 1 tot 1,5 cm uitgehaald, maar vrees dat er daar veel van in de drek achter blijven. Vijver is 15 meter lang, dat kam je niet even uit. Als het meeste water eruit is wordt het plastic lek gemaakt en wordt de drek in het gat gegooid. Dus spijtig genoeg gaan er wat dieren het niet overleven. Maar morgen gaan we nog een keer vissen om zoveel mogelijk eruit te halen. De kikkers en padden zullen wel niet blijven zitten bij ons, maar die zoeken wel een ander plekje, belangrijkste is dat ze niet levend begraven gaan worden.
Onze vijver is brandschoon en kraakhelder, niet een lekkere bodem voor de kikkers en padden. Hoewel we in de zomer veel padden door de tuin zien waggelen. En af en toe zien we wel een kikker in de vijver.
Het was overigens duidelijk paartijd, de meeste kwamen per 2 eruit. :))

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:48

@Luxorvalkje
Kun je geen melding bij de gemeente maken dat er een voertuig vaak in het gras geparkeerd wordt? (handhaving).
Al heb je dan wel kans dat je alles daar moet weghalen.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 09:12

Mooi Neon, dat jullie plant en dier op deze manier een nieuw leven gunnen.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:22

Heb gisteren wat (kamer)planten verpot. Waren eerst plantje pot en zijn ondertussen potje plant. In een grotere pot gezet en ze kunnen weer een tijdje vooruit.
Mijn Citrussen gaan naar buiten want daar zijn ze veel gelukkiger.
Huis is ondertussen een doorgangshuis voor koukleumen die overdag naar buiten gaan en als er nachtvorst komt of de schuur in of naar binnen.