Eierkoker-vraag!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Eierkoker-vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 23:25

Ik voel me nu heel erg dom. Mijn broer wilt net een paar eitjes koken. Hij neemt dus de eierkoker , print het eitje en neemt het maatbekertje. 1 ei hard koken: het bekertje volledig vol.
Maar, als je nu 6 eieren wilt koken (ook hard gekookt), moet er maar een bodempje in de maatbeker?!!
Dat snap ik nou dus heeeelemaaaaal niet!!
Het is toch veel logischer dat je voor méér eieren ook méér water nodig hebt?

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:57

Ik heb werkelijk geen idee, maar misschien kun jij mij uitleggen wat het nut is van een eierkoker. Voor zover ik weet is dat het meest nutteloze apparaat wat je in een keuken kunt aantreffen. Wat is er mis met een gewoon pannetje?

Volgens mij staat je topic hier verkeerd trouwens.

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Eierkoker-vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 23:59

Kan zijn, ik zal temmen.
Het nut is dat het sneller gaat en dat je minder afwas hebt. En ook geen kans op overkoken als je verstrooid bent.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:11

Hmm, bedankt voor de uitleg, maar ik ben nog niet overtuigd. Ik ben weliswaar verstrooid maar een eitje koken zonder overkoken lukt nog net. :') Een pannetje waar alleen water in heeft gezeten afwassen vind ik niet de moeite en mijn keuken is niet zo groot dus een apparaat moet wel iets multi-functioneler zijn om bij mij een plekje te verdienen. Aan deze informatie heb jij niets natuurlijk. Zijn de eitjes al hard?

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Eierkoker-vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 00:16

Ja. 1 ei, 1 vol maatbekertje en TADAAAAM een hard gekookt ei.
Maar toch snap ik het niet. En wat NOG vreemder is, is dat dat voor de zachtgekookte eieren net zo is, maar dan met kleinere hoeveelheden water. (1 ei, veel water en veel eieren, minder water)

MeesMo

Berichten: 690
Geregistreerd: 08-06-07
Woonplaats: Groningen

Re: Eierkoker-vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:19

Ik weet niet hoe zo'n ding eruit ziet hoor, maar kan het niet gewoon zijn dat hij met zes eieren vol zit en dat er dan nog maar een bodempje water bij kan? Of is dat heel raar gedacht?

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Eierkoker-vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:14

HK-> HTT

manzano

Berichten: 23997
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:19

Simoontjeh schreef:
Ik weet niet hoe zo'n ding eruit ziet hoor, maar kan het niet gewoon zijn dat hij met zes eieren vol zit en dat er dan nog maar een bodempje water bij kan? Of is dat heel raar gedacht?


Dat zal er idd mee te maken hebben. Je hebt veel minder inhoud over om nog wat er te doen.

Ik heb een eierkoker, maar slechts 1x gebruikt geloof ik :')
Op zich vind ik het handig omdat je beter kan afstemmen hoe hard/zacht je ze wil. En ik heb geen geduld met eieren koken, dus heb vaak niet door wanneer het water is gaan koken en dus hoe lang ze al koken en heb ook al paar keer gewoon de pan laten droogkoken :') :)) (heeeeel hardgekookt ei _O- )

moonfish13
Berichten: 18244
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:23

Dat klopt echt hoor, vond ik ook wat raar. :P
Ik denk inderdaad omdat er minder ruimte over is in de eierkoker.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78587
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:46

Hmm, bij mijn eierkoker is het wel zo dat bij meer eieren er meer water gebruikt moet worden. :=

goeroe schreef:
Ik heb werkelijk geen idee, maar misschien kun jij mij uitleggen wat het nut is van een eierkoker. Voor zover ik weet is dat het meest nutteloze apparaat wat je in een keuken kunt aantreffen. Wat is er mis met een gewoon pannetje?

Volgens mij staat je topic hier verkeerd trouwens.


Eieren zijn veel sneller klaar, voor je een pannetje water aan de kook hebt ben je al heel wat tijd verder vergeleken met die paar ml water van een eierkoker. En omdat ze sneller klaar zijn, ook minder verbruik van gas/electriciteit.

manzano

Berichten: 23997
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eierkoker-vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:47

Oh ik vond het juist lang duren :=

Manou

Berichten: 3378
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:06

Volgens mij is het principe van een eierkoker dat hij klaar is als het water verdampt is, dus vandaar minder water voor een zachter ei. En blijkbaar gaat het met meer eieren er in langzamer en heb je dus minder water nodig dan bij minder eieren.