[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:00

Nou, morgen komt hij binnen. Een gouden MacBook Air.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:47

Ik ben blij. Mooie kleur, lekker licht van gewicht. Nu maar eens mee gaan puzzelen en zien of ik er wat mee kan.

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:04

Leuk! Het wijst zich allemaal redelijk vanzelf. Het is wel even wennen, een nieuw systeem, maar alles werkt heel logisch.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:54

Welke Iphone met een home knop zou goed zijn voor mijn moeder. En die ook de nodige updates nog krijgt.

Ze speelt voornamelijk spelletjes, whatsapp, mailen, internet..

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:16

Ligt natuurlijk aan het budget, maar ik zou dan voor de SE 2022 gaan. Die is net uit, dus krijgt nog járen lang de nieuwste updates, en heeft nog gewoon een home knop.
SE 2020 kan ook prima, die is wat goedkoper, en ook als refurbished model te koop als de prijs echt zo laag mogelijk moet zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49493
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:04

Ik dacht dat ik de home knop enorm zou missen en wilde eigenlijk geen afscheid nemen van de home knop. Maar inmiddels mis ik hem helemaal niet meer.

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:06

Ik mis em wel nog af en toe :=
Ik zou er niet perse naar terug willen, want een groter scherm in een kleine telefoon is ideaal, maar de gezichtsherkenning werkt hier de helft van de tijd niet, dus ik moet heel vaak de code invoeren :=

Suzanne F.

Berichten: 49493
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:11

Dan moet je je Face ID even opnieuw instellen.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:21

Ik mis een homeknop helemaal niet. Vind het wel handig zoals het nu is.

Helemaal blij met mijn laptop, heb hem nu een heel eind ingesteld zoals ik hem graag zou willen.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:23

Die homeknop ben ik allang kwijt, die mis ik totaal niet.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:54

Ik krijg mijn MacBook en iPhone niet met elkaar verbonden via Bluetooth, iemand een idee?

Mijn telefoon zegt: MacBook Air van Y. wordt niet ondersteund.

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:57

Suzanne F. schreef:
Dan moet je je Face ID even opnieuw instellen.

Dat heb ik al een paar keer gedaan := Eerst met bril, later zonder bril, en nog eens een extra gezicht toegevoegd, maar 's morgens en 's avonds en binnen in slecht licht pakt ie hem regelmatig niet.

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:01

PSvanLot schreef:
Ik krijg mijn MacBook en iPhone niet met elkaar verbonden via Bluetooth, iemand een idee?

Mijn telefoon zegt: MacBook Air van Y. wordt niet ondersteund.

Als je op beide apparaten dezelfde Apple id hebt ingesteld dan zijn ze als het goed is gewoon verbonden.
Dan kun je bestanden overdragen via de iCloud of Airdrop, kopiëren en plakken van en naar het andere apparaat, op internet verder browsen op het andere apparaat enz.

xSagan
Berichten: 677
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:35

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Mijn huidige is echt op aan het raken.
Ik heb een Windows, maar voor de rest alle andere apparaten van Apple. Daarnaast werk ik graag met Photoshop en heb begrepen dat de M1 processor daar heel fijn voor is.

Mijn oog valt nu op een 13/14 inch Apple en dan aansluiten op een losse monitor.
Hebben jullie daar ervaringen in? Zo ja, mis ik nog wat over het hoofd waar ik op moet letten? Weet ook dat 16gb ook beter voor mijn situatie is.:)

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:50

De M1 processor (silicon) is de toekomst, de programma's die op Intel werken gaan er langzaam uit, dus het is nu altijd slim om voor silicon te kiezen.

De 14" Pro is een heerlijke laptop. Ik heb zelf het 16" model. Als je het budget hebt; doen!
Ik werk met een losse monitor (ik gebruik mijn oude 27" iMac als tweede scherm) en dat werkt perfect.
Als je met een tweede scherm werkt dan is het een goed idee om er ook een extra toetsenbord en muis of trackpad bij te nemen. Zelf vind ik de Apple muis echt fantastisch met oa Photoshop, omdat je niet alleen naar boven en beneden kan scrollen maar ook naar links en rechts, en je kan er allerlei commando's mee geven zoals switchen tussen pagina's door de swipen.

xSagan
Berichten: 677
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:25

Ik wil inderdaad heel graag de 16inch, want heb nu de 17 en ben zo nerveus dat ik daar het meeste aan moet gaan wennen, maar het budget inderdaad….. daarnaast durf ik ook geen refurbesd meer aan, aangezien ik daar nu twee keer van een vreemde mijn iPod van heb gehad en daar elke keer zo’n ruzie mee heb qua batterij.

Losse toetsenbord en muis gaan inderdaad ook komen.:)

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:35

Je zou eens bij Startgoed in Eindhoven kunnen kijken, die verkopen veel 'refurbished' Macbooks die niet eens uit de folie zijn geweest. Schijnbaar gebeurt het heel vaak dat er oa bij Amazon een Macbook wordt besteld en vervolgens wordt teruggestuurd, en dan mogen ze niet meer als nieuw worden verkocht. Dan kopen bedrijven als Startgoed die op en verkopen ze als refurbished maar eigenlijk zijn ze gewoon nieuw.
Maar aan de andere kant, het scheelt niet veel in prijs, de korting is vaak maar 50 of 100 euro tov een nieuwe.

Verder is de 16" echt heerlijk. Hij is wel vrij zwaar (tov andere macbooks), maar heerlijk om op te werken, zowel qua scherm als snelheid als het aantal poorten.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:24

8nnemiek schreef:
PSvanLot schreef:
Ik krijg mijn MacBook en iPhone niet met elkaar verbonden via Bluetooth, iemand een idee?

Mijn telefoon zegt: MacBook Air van Y. wordt niet ondersteund.

Als je op beide apparaten dezelfde Apple id hebt ingesteld dan zijn ze als het goed is gewoon verbonden.
Dan kun je bestanden overdragen via de iCloud of Airdrop, kopiëren en plakken van en naar het andere apparaat, op internet verder browsen op het andere apparaat enz.


Hij geeft op beide apparaten de code en daarna gooit ie ze toch weer los. Op mijn MacBook zegt hij wel verbonden, maar op mijn telefoon blijft hij op geen verbinding staan. Zo vreemd.

Beide met hetzelfde account ingelogd.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:36

Ik check net, maar mijn apparaten staan in de Bluetooth ook niet verbonden. Alles wat in de Cloud staan en op synchroniseren in de apps, wordt overgenomen zodra je op dezelfde WIFI zit. Als je snel wilt delen zonder WIFI gebruik je Airdrop. En Handoff is heel handig: https://support.apple.com/nl-nl/HT209455

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:39

ik zie nu dat mijn iPhone niet de nieuwste update gehad heeft. Misschien scheelt dat.

Thanks Monique, kan ik dan via de Cloud ook in de foto's van mijn telefoon en andersom?

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:40

Als ze beide zijn ingelogd met Apple ID dan zou het goed moeten zijn. Meer hoef je niet te verbinden.
Waar zie je staan dat je Macbook verbonden is? Ik heb dat nog nooit ergens zien staan volgens mij :+

Bij Systeemvoorkeuren -> iCloud kun je aanvinken dat je je iCloud fotobibliotheek wil delen. Dan komen al je foto's van je mobiel direct in je Foto's app op je Mac terecht :)

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:43

8nnemiek schreef:
Als ze beide zijn ingelogd met Apple ID dan zou het goed moeten zijn. Meer hoef je niet te verbinden.
Waar zie je staan dat je Macbook verbonden is? Ik heb dat nog nooit ergens zien staan volgens mij :+

Bij Systeemvoorkeuren -> iCloud kun je aanvinken dat je je iCloud fotobibliotheek wil delen. Dan komen al je foto's van je mobiel direct in je Foto's app op je Mac terecht :)



Afbeelding

Hier zag ik het staan.

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:45

Dat is wel apart, ik heb mijn telefoon daar nooit tussen zien staan :))
Maar die hoef je dus niet te verbinden om al je bestanden te kunnen synchroniseren.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:46

Ik zie nu inderdaad dat mijn foto's in de iCloud staan.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:05

Het werkt echt zo super makkelijk, ik weet al jaren niet beter. Mijn man en ik (zijn echt een onafscheidelijk setje) delen zelfs dezelfde Apple ID. Geen geheimen voor elkaar en we kunnen zo in elkaars bestanden en foto's.