[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7855
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:14

8nnemiek schreef:
De gegevens staan op je harddrive en zijn niet zomaar weg bij een nieuw moederbord. Maar volgens mij kan hij er niet zomaar bij zonder jouw wachtwoord, en zal hij de schijf sowieso moeten formatteren om de computer weer werkend te krijgen. Helemaal zeker weet ik dat niet.


Ik hou wel even vinger aan de pols, als ik het zo lees.
Thx voor je bericht :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:28

Hi, ik heb nog eens een vraag..
Wij hebben een aantal jaar geleden een paar iPad's gekocht via een firma die er dan een app op zette zodat gasten je bedrijf kunnen scoren. Dus of hun verblijf in orde was etc..
Er staat een e-mailadres op ingelogd dat zij hebben aangemaakt maar waar ik geen wachtwoord van heb en we willen de iPads nu voor bestellingen gaan gebruiken maar ik kan dus geen leveranciers app downloaden omdat ik het apple ID wachtwoord niet ken, ik kan de iPad niet resetten omdat ik het iCloud wachtwoord niet ken etc..

Is er een manier om de iPad te resetten zonder dat ik dit wachtwoord nodig heb? Maakt niet uit als alle gegevens weg zijn want behalve die oorspronkelijke app staat er niks op

Suzanne F.

Berichten: 49451
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:30

Oei. Nou als hij is ingelogd in de iCloud heb je inderdaad wel een probleem. Dat wachtwoord heb je nodig om hem te resetten of leeg te maken.
Je kan ook niet in dat e-mail adres? Of iemand vragen zodat je wachtwoord vergeten kan doen? En je via de link het wachtwoord kan resetten?

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:38

Suzanne F. schreef:
Oei. Nou als hij is ingelogd in de iCloud heb je inderdaad wel een probleem. Dat wachtwoord heb je nodig om hem te resetten of leeg te maken.
Je kan ook niet in dat e-mail adres? Of iemand vragen zodat je wachtwoord vergeten kan doen? En je via de link het wachtwoord kan resetten?

Ja, dan zou ik die firma terug moeten contacteren waar we al bijna 10 jaar geen klant meer zijn en dat vind ik zo awkward :o

Ik heb nu iets gevonden op eentje om de hard reset te doen via iTunes en dat is gelukt maar daar kan ik nu alsnog niet op inloggen omdat hij via 'vind mijn iPhone' is gelinkt aan dat andere e-mailadres.
Op iPad 2 heb ik wat anders geprobeerd en daar kon ik wel inloggen op apple ID maar niet op iCloud, maar in principe ben ik ver genoeg als ik de app van onze leverancier kan installeren.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:23


Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:41

Gianti schreef:
Voor hard reset heb je toch geen wachtwoord nodig?

https://www.wifiwijs.nl/ipad-resetten/

Dat heb ik gedaan maar omdat hij via 'vind mijn iPhone' gekoppeld is aan dat oude e-mailadres moet ik via iets dat heet 'activeringsslot' alsnog daarmee inloggen om hem te kunnen gebruiken...

Kmbrly

Berichten: 1848
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:29

Granoek , je kan nog id ipad neem ik aan ?

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:00

Eentje wel ja, het zijn er 2. Die met de hard reset kan ik niet meer in. Die blijft op het welkom scherm staan want direct daarna moet ik inloggen.

De andere heb ik de apple ID kunnen uitloggen maar niet de iCloud. En ik vermoed dat ik deze iPads niet meer verder kan updaten dan 9.9.3 ofzoiets en voor de app van onze leverancier is minimum iOS 10 nodig dus krijg de indruk dat, zelfs als ik ze ontgrendeld krijg, ik ze toch niet kan gebruiken waarvoor ik wilde. Maar zou alsnog wel fijn zijn dat ze gebruikt of desnoods verkocht kunnen worden natuurlijk

edit: op de tweede wil ik dus de hard reset niet doen omdat ik dan met hetzelfde zal zitten als op die eerste

paars

Berichten: 5611
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:53

Wat je kan proberen: inloggen in iCloud mail met je Apple ID mailadres en dan voor “wachtwoord vergeten” kiezen.
Weet niet zeker of het werkt maar is het proberen waard.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 00:54

Als je op je Iphone mapjes maakt met apps erin, kan je die mapjes ook andere kleuren geven?
Dit kon bij samsung namelijk altijd wel...

J0anieke

Berichten: 4946
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:52

Zover ik weet kun je geen andere kleuren instellen op iPhone, afgezien van licht en donker modus.
Bij Samsung kun je echt veel meer customizen, is niet te vergelijken met iPhone.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:58

J0anieke schreef:
Zover ik weet kun je geen andere kleuren instellen op iPhone, afgezien van licht en donker modus.
Bij Samsung kun je echt veel meer customizen, is niet te vergelijken met iPhone.


Ja, maakte zelf iedere x iets voor de apps icoons met Widgetsmith. Maar vandaag weer even helemaal back to iphone en gewoon zoals ie is haha

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:44

Zijn er hier ook mensen met verstand van macbooks?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:52

Wel wat :)

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:50

Heb er al 10 jaar een, maar verstand?

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:51

Nadat ik deze zomer een Iphone 12 mini en een Apple Watch heb gekocht wil ik nu ook een macbook.

Maar dan komt natuurlijk de vraag boven: Welke... Een pro of een air, en een 8/256, 8/512, 16/256 of een 16/512....

Ik ga er geen games op spelen en ook geen zware programma's op draaien. Keertje wat foto's bewerken die ik maak met mijn telefoon en wat series kijken.

Wie weet raad?

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:07

Foto’s bewerken kan prima op een Air :j
De M1 chips zijn behoorlijk krachtig.
Eigenlijk zou er dit voorjaar een nieuwe uitkomen, maar dat is verplaatst naar het najaar van 2022. Maar het oude model is ook hartstikke goed.
Het enige nadeel aan de air vond ik dat er minder poorten in zitten. De Pro heeft oa een SD poort en HDMI, en extra usbc poorten, wat handig is als je veel foto/videobewerking doet of een tv of beeldscherm erop wil aansluiten.. En de pro heeft een magsafe aansluiting, die laat los als je in de kabel blijft hangen ipv dat de kabel met laptop en al door de kamer vliegt :')
Voor jouw doel zou een 8GB ram en 256GB harde schijf voldoende moeten zijn.
Werk je met RAW files als je foto’s maakt/bewerkt? Dan kan het wat sneller gaan met schrijfruimte.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:35

8nnemiek schreef:
Foto’s bewerken kan prima op een Air :j
De M1 chips zijn behoorlijk krachtig.
Eigenlijk zou er dit voorjaar een nieuwe uitkomen, maar dat is verplaatst naar het najaar van 2022. Maar het oude model is ook hartstikke goed.
Het enige nadeel aan de air vond ik dat er minder poorten in zitten. De Pro heeft oa een SD poort en HDMI, en extra usbc poorten, wat handig is als je veel foto/videobewerking doet of een tv of beeldscherm erop wil aansluiten.. En de pro heeft een magsafe aansluiting, die laat los als je in de kabel blijft hangen ipv dat de kabel met laptop en al door de kamer vliegt :')
Voor jouw doel zou een 8GB ram en 256GB harde schijf voldoende moeten zijn.
Werk je met RAW files als je foto’s maakt/bewerkt? Dan kan het wat sneller gaan met schrijfruimte.


Nee haha, gewoon foto's vanaf mijn iPhone en misschien eens een keertje van de spiegelreflex.

Heeft de air helemaal geen poorten? Ik wil er mijn iPhone op aan kunnen sluiten en het zou fijn zijn als er een usbpoort zou zijn.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:47

8nnemiek schreef:
Foto’s bewerken kan prima op een Air :j
De M1 chips zijn behoorlijk krachtig.
Eigenlijk zou er dit voorjaar een nieuwe uitkomen, maar dat is verplaatst naar het najaar van 2022. Maar het oude model is ook hartstikke goed.
Het enige nadeel aan de air vond ik dat er minder poorten in zitten. De Pro heeft oa een SD poort en HDMI, en extra usbc poorten, wat handig is als je veel foto/videobewerking doet of een tv of beeldscherm erop wil aansluiten.. En de pro heeft een magsafe aansluiting, die laat los als je in de kabel blijft hangen ipv dat de kabel met laptop en al door de kamer vliegt :')
Voor jouw doel zou een 8GB ram en 256GB harde schijf voldoende moeten zijn.
Werk je met RAW files als je foto’s maakt/bewerkt? Dan kan het wat sneller gaan met schrijfruimte.


Even een aanvulling: niet alle Pro's hebben deze poorten nog. Mijn Pro uit 2020 heeft alleen twee ThunderBolt 3-poorten. En ook geen magsafe aansluiting. Vooral dat laatste is zonde, aangezien mijn vorige Pro dit wel had en deze er al een aantal keer voor heeft gezorgd dat mijn Macbook niet op de grond eindigde :D

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:04

Ik bedoel inderdaad het 2021 model. Dat is flink vernieuwd. Ik heb zelf de 16” M1 Pro, maar dat is wat oversized voor alleen wat internetten :))

De Air heeft een usbc poort, en daar kun je het beste gewoon een adapter/hub voor kopen met een paar usb a poorten. Die zijn overal te koop voor weinig geld, volgens mij zelfs bij de Action.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:26

8nnemiek schreef:
Ik bedoel inderdaad het 2021 model. Dat is flink vernieuwd. Ik heb zelf de 16” M1 Pro, maar dat is wat oversized voor alleen wat internetten :))

De Air heeft een usbc poort, en daar kun je het beste gewoon een adapter/hub voor kopen met een paar usb a poorten. Die zijn overal te koop voor weinig geld, volgens mij zelfs bij de Action.


Thanks voor je tips!

Dan ga ik voor de 'simpelste' air. Dat is voor mij al ruig genoeg ;)

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 00:28

PSvanLot schreef:
8nnemiek schreef:
Ik bedoel inderdaad het 2021 model. Dat is flink vernieuwd. Ik heb zelf de 16” M1 Pro, maar dat is wat oversized voor alleen wat internetten :))

De Air heeft een usbc poort, en daar kun je het beste gewoon een adapter/hub voor kopen met een paar usb a poorten. Die zijn overal te koop voor weinig geld, volgens mij zelfs bij de Action.


Thanks voor je tips!

Dan ga ik voor de 'simpelste' air. Dat is voor mij al ruig genoeg ;)


En de simpelste is? Hier nog steeds een zoektocht wat ik nou wil, hahah

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:56


MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:26

Ik heb bij mijn Air een hub met allerlei poorten, vooral gekocht vanwege mijn oude, maar hele goede beamer met VGA aansluiting.

Maar voor je iPhone heb je niks nodig. Ik synchroniseer alles in de iCloud, zodat mijn documenten en foto's gewoon automatisch ook in de MacBook Air staan (en in mijn iPad). Het is zelfs al zo dat als ik een tekst knip op het ene apparaat ik dat direct kan plakken in het andere.

Een geopende websites op de ene, neem je zo over op het andere apparaat. De samenwerking tussen Apple devices is geweldig, draadloos.

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:32

Dat werkt allemaal heerlijk samen inderdaad :j Ik heb mijn iPhone al jaren niet meer aan de mac vast gehad met een kabel :))


Ik heb sinds kort de 12 mini, heerlijke telefoon. Eigenlijk was ik nog blij met mijn oude SE uit 2016, maar de 6 van mijn vriend ondersteunde ineens geen rabobank app meer enzo, dus die moest een andere. Dus ik heb mijn SE aan hem gegeven, en had ineens een goede reden voor een nieuwe O:)