[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19799
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:29

Neuj. Zeker niet. Een 10 jaar oude MacBook moet dat allemaal zonder morren prima kunnen.

Ik zou sowieso dan voor een MacBook Air gaan. Je zou eventueel kunnen kijken voor een refurbished ouder model.

Als dat alles is wat je wilt doen, wil je dan wel echt een MacBook? Een iPad kan dat allemaal ook.

8nnemiek

Berichten: 43480
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:21

Als je nu voor een Macbook gaat dan zou ik het simpelste model Macbook Air met de M1 chip nemen. Die is veel meer toekomstproof dan de Intel modellen en qua prijs niet veel duurder dan een refurbished model van een jaar oud. Ze zijn regelmatig voor €900 te koop, even de aanbiedingen in de gaten houden.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:33

Al eens aan een iPadPro gedacht? Ik gebruik die veel meer dan mijn MacBook. Zeker als je graag tekent!

Jonnekee
Berichten: 756
Geregistreerd: 18-08-07

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:10

Oehhh post.nl komt morgen als het goed is met mijn nieuwe IPhone, weet iemand hoe de app heet om alles over te zetten van Samsung naar Iphone

Shiloh

Berichten: 19799
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:26

MoniqueT schreef:
Al eens aan een iPadPro gedacht? Ik gebruik die veel meer dan mijn MacBook. Zeker als je graag tekent!


iPad Pro is wel een beetje overkill voor een beetje internetten mailen en Netflixen. Als je het geld hebt, go for it, maar een standaard iPad of eventueel iPad air voldoet ook echt meer dan prima.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:30

Ik vind tablets helemaal niet fijn, dus gok de Ipad ook niet namelijk! Echt het genoemde is wat ik er op ga doen.

Zie bv op marktplaats wel wat voorbij komen voor €200 euro enzo. Maar zijn deze dan prima, en euh, waar moet ik dan echt goed op letten zeg maar?

En oudere modellen krijgen nog wel gewoon updates?

Shiloh

Berichten: 19799
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:35

Als je tweedehands gaat kopen dan zou ik vooral letten op hoeveel batterij cycli die doorgemaakt heeft. Hoe oud die is. Een rondje googelen of er voor dat model problemen bekend zijn.

Als je er niet zoveel verstand van hebt is het misschien veiliger om voor een tweedehands MacBook te gaan bij een winkel zoals iused of leapp.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:37

Shiloh schreef:
Als je tweedehands gaat kopen dan zou ik vooral letten op hoeveel batterij cycli die doorgemaakt heeft. Hoe oud die is. Een rondje googelen of er voor dat model problemen bekend zijn.

Als je er niet zoveel verstand van hebt is het misschien veiliger om voor een tweedehands MacBook te gaan bij een winkel zoals iused of leapp.


Bedankt. Naja ik heb natuurlijk iphone sinds juni, dus wbt iOs en iphone nieuw voor mij. Chromebooks ben ik dan weer wel heel bekend mee dusja vandaar mijn. Lastige vragen, i’m sorry…

8nnemiek

Berichten: 43480
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:51

Macbooks rond de 200 euro zijn waarschijnlijk zo oud dat ze niet meer op het nieuwste besturingssysteem draaien of er zal ergens iets mis mee zijn.
Een ouder besturingssysteem hoeft niet erg te zijn. Mijn oude iMac draait nog op high sierra en die loopt nog prima. Maar zo’n laptop zal geen járen meer mee kunnen.
Ik zou er iig op letten dat hij een SSD schijf heeft, minimaal 8GB ram, en minimaal 256GB harde schijf. Dan heb je voldoende voor wat internetten en typwerk enz, en evt lichte spellen, simpele fotobewerkingen enz.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:13

8nnemiek schreef:
Macbooks rond de 200 euro zijn waarschijnlijk zo oud dat ze niet meer op het nieuwste besturingssysteem draaien of er zal ergens iets mis mee zijn.
Een ouder besturingssysteem hoeft niet erg te zijn. Mijn oude iMac draait nog op high sierra en die loopt nog prima. Maar zo’n laptop zal geen járen meer mee kunnen.
Ik zou er iig op letten dat hij een SSD schijf heeft, minimaal 8GB ram, en minimaal 256GB harde schijf. Dan heb je voldoende voor wat internetten en typwerk enz, en evt lichte spellen, simpele fotobewerkingen enz.


Top! Dankjewel voor je uitgebreide en eerlijke antwoord!

Siers83

Berichten: 7386
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:11

Jonnekee schreef:
Oehhh post.nl komt morgen als het goed is met mijn nieuwe IPhone, weet iemand hoe de app heet om alles over te zetten van Samsung naar Iphone

De app heet Stap over op ios. Ik heb het gewoon op google opgezocht hoe het moest, staat stap voor stap uitgelegd.

Welk model heb je nu besteld? Ben benieuwd wat je ervan vind

Jonnekee
Berichten: 756
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 12:42

Siersma schreef:
Jonnekee schreef:
Oehhh post.nl komt morgen als het goed is met mijn nieuwe IPhone, weet iemand hoe de app heet om alles over te zetten van Samsung naar Iphone

De app heet Stap over op ios. Ik heb het gewoon op google opgezocht hoe het moest, staat stap voor stap uitgelegd.

Welk model heb je nu besteld? Ben benieuwd wat je ervan vind


Top dankjewel gaat vast goedkomen, heb de Iphone 13 besteld *D ben heel benieuwd

Siers83

Berichten: 7386
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:17

Ik heb nu bijna 4 weken de Iphone 12. Bevalt me echt super en snap niet dat ik het niet eerder gedaan heb

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:17

@Banyu: voor wat jij wilt doen heb je aan een ipad genoeg. Ik zou dan wel een model met een usb c poort nemen. De Air 4, de pro en de mini 6 hebben deze. Dan kan je makkelijk een harde schijf eraan hangen voor je foto’s en andere documenten en extra opslag.
Verder werkt een ipad hetzelfde als je iphone, dus dat is lekker makkelijk. En als je een tablet fijner vind met toetsenbord kun je er nog een toetsenbord hoes bijkopen. Die heb je ook in verschillende prijs categorieën. En verder is een ipad ook heel makkelijke mee te nemen.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:01

Siersma schreef:
Ik heb nu bijna 4 weken de Iphone 12. Bevalt me echt super en snap niet dat ik het niet eerder gedaan heb


Hha herkenbaar, ik snap het ook nog steeds niet van mezelf :’)

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:02

cynthiar schreef:
@Banyu: voor wat jij wilt doen heb je aan een ipad genoeg. Ik zou dan wel een model met een usb c poort nemen. De Air 4, de pro en de mini 6 hebben deze. Dan kan je makkelijk een harde schijf eraan hangen voor je foto’s en andere documenten en extra opslag.
Verder werkt een ipad hetzelfde als je iphone, dus dat is lekker makkelijk. En als je een tablet fijner vind met toetsenbord kun je er nog een toetsenbord hoes bijkopen. Die heb je ook in verschillende prijs categorieën. En verder is een ipad ook heel makkelijke mee te nemen.



Ik gaf aan dat ik zowel een tablet als een Ipad niet fijn vind. Bedankt voor het meedenken, maar het worst toch een macbook als mijn chromebook er mee stopt.

Farjen

Berichten: 8027
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:31

Hallo, sorry dat ik dit topic omhoog schop.
Ik heb een nieuwe iPhone 13 gekocht na al heel mijn leven samsung te gebruiken.
Nu wil ik alles overzetten door de App (Android naar iOS) maar ik krijg steeds maar opnieuw een foutmelding.
Ik heb al allerlei dingen geprobeerd en via google wordt ik ook niet veel wijzer...

Tips?
Ik heb nu een Samsung S20, en nu dus naar iPhone 13

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:06

Ik ben inmiddels echt toe aan een nieuwe telefoon: ik heb een iphone 8 en de batterij wordt rampzalig.
Telefoon is 3.5 jaar oud dus die kun je niks kwalijk nemen.

Nu zit ik een beetje me af te vragen of ik een 12 mini of 13 mini wil...
De Pro heeft echt een geweldige camera maar ik vind hem a heel duur en b enorm groot. Ik heb toendertijd bewust een 8 en geen 10 gekocht ivm de grootte.
Ik heb de specs even door gelopen, maar zit er qua camerakwaliteit veel verschil tussen de 12 en 13? En verdere specs? Het lijkt mee te vallen maar misschien zijn er mensen met ervaring....

Es_ther

Berichten: 18726
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 08:21

Mijn iPhone 12 pro is uitgevallen, maar wil nu niet meer aan.. hij meldt elke keer dat hij nog moet opladen voor hij aan kan. Ligt er nu zeker al een half uur aan.. super vervelend

Fair
Berichten: 3563
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:08

Hoi, ik heb sinds kort een iPad. Ik zou alleen graag wat dingen willen syncen met mijn iPhone. Zoals de foto’s en messages. Ik heb aan staan dat alle foto’s en berichten geüpload worden naar mijn iCloud. Maar ik kan het nog niet op beide bekijken. Heeft iemand een idee hoe dat komt?

Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:24

Fair schreef:
Hoi, ik heb sinds kort een iPad. Ik zou alleen graag wat dingen willen syncen met mijn iPhone. Zoals de foto’s en messages. Ik heb aan staan dat alle foto’s en berichten geüpload worden naar mijn iCloud. Maar ik kan het nog niet op beide bekijken. Heeft iemand een idee hoe dat komt?


Ben je op beiden ingelogd met je iCloud?
Bij instellingen kan je bovenin op je naam klikken bij Apple ID en kan je vinden welke apparaten je hebt. Als je op iCloud klikt moet het vinkje bij Foto’s op AAN staan.

Fair
Berichten: 3563
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:44

Ah het is gelukt, ik had het nog niet aanstaan op mijn iPhone en wel op de iPad. Thanks!

Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:15

Fair schreef:
Ah het is gelukt, ik had het nog niet aanstaan op mijn iPhone en wel op de iPad. Thanks!


Graag gedaan!

Nielojram

Berichten: 7855
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:23

Yoo, apple-luitjes, het volgende:

Ik heb een oude MacBook Pro, start op en kapt daarna ermee ( iets met ooit een glas wijn over het toetsenbord) Nu wil een collega dat ding hebben, vind ik op zich geen probleem, maar wissen via 'zoekmijniphone' heeft geen nut, want ding is niet online.

Kan ik op de een of andere manier mijn gegevens wissen?

Hij had het over een nieuwe moederbord en een chip erin doen, kan hij dan vrolijk onder Nielojram verder? Of bestaat Nielojram dan helemaal niet meer?

Anyone?

8nnemiek

Berichten: 43480
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:27

De gegevens staan op je harddrive en zijn niet zomaar weg bij een nieuw moederbord. Maar volgens mij kan hij er niet zomaar bij zonder jouw wachtwoord, en zal hij de schijf sowieso moeten formatteren om de computer weer werkend te krijgen. Helemaal zeker weet ik dat niet.